♡Chapter 20♡

195 12 0
                                    

♡Truth or Dare♡

(Tiba2 Bomi memegang tangan Yuju dan Yuju menghentikan langkahnya)

Bomi: Lepaskan budak2 tu!!!(semua mata memandang ke arah Bomi)

Samseng: Bagi aku budak perempuan tu dulu..Kalau x aku bunuh budak dua orang ni!!

Bomi: Bunuh saja budak dua orang tu..Jangan kau berani nak ambil anak aku..(Pertuturan Bomi x seperti biasa)

Baekhyun: Bomi..kenapa dengan awk??

(Bomi mara mendekati samseng2 tersebut dan menjatuhkan samseng2 itu dengan hanya menggunakan isyarat mata..Mereka semua terkejut dengan kejadian aneh yang berlaku tadi)

V: Puan Shin Mi..Apa yang puan mahukan???

Jungkook: Apa yang kau merepek ni,V??Itu Bomi lah..Kau mabuk ke apa??

V: Yuju...dia omma awk...Erm..maksud oppa,omma awk dah masuk dalam badan Bomi..percayalah cakap oppa ni..

Yuju: Apa???Omma sya??Apa yang oppa merepek ni??Kan Yuju dah ad omma dan appa...Ni omma Yuju yang mana ni??omma saya kan dah pergi tinggalkan saya dan appa sya utk bersama dengan lelaki lain..dan sekarang ni pun awk kan tau saya tinggal dengan appa saya..tak mungkin..

V: Yuju..dengar sini..appa dan omma awk sekarang ni cumalah keluarga angkat awk aje..bukannya appa dan omma kandung..

Yuju: Tak mungkin...

V: Yuju..dengar sini..awk ingat x cerita yang Luhan ckap malam tadi tu?Si isteri yang meninggal tu ialah omma awk dan awk lah yang telah diculik masa kecil dulu..

Puan Shin Mi: Ya nak...dah lama omma menunggu kepulangan kamu...omma rindu sangat dengan kamu..kamu makin cantik sekarang..(selit Bomi yang telah dirasuk)

(Yuju memandang V meminta kepastian..V menganggukkan kepalanya)

Puan Shin Mi: Omma rindu akan kau,nak..sini sayang..

(Perlahan2 Yuju memeluk wanita itu..)

Yuju: Omma....kenapa omma pergi dulu dari Yuju??Yuju dah tak ada siapa2 kat sini..Yuju perlukan kasih sayang dari omma..Yuju nakkan semua tu...(menangis)

Puan Shin Mi: Mianhae Yuju..omma tak ada niat pun nak tinggalkan Yuju..semasa kejadian kamu hilang itu,omma terlampau stress..selepas kejadian kamu hilang..appa kamu pula meninggal..jadi omma buat keputusan untuk bunuh diri..omma minta maaf sangat2 pada Yuju..kalau boleh diberi peluang untuk hidup semula omma nak sangat yang omma ada disisi kamu..tapi omma tak boleh.. Yuju,untuk pengetahuan Yuju..Yuju bukannya keseorangan..

Yuju: Maksud omma??

Puan Shin Mi: Yuju bukannya keseorangan..ingat tak yg omma ad lagi dua orang anak omma??

Yuju: Anak??

Puan Shin Mi: Ya..sebelum kamu dilahirkan..omma dapat anak lelaki kembar...

Yuju: Jadi diorang still hidup lagi ke sekarang??

Puan Shin Mi: Omma rasa diorang hidup lagi..Jadi omma nak mintak tolong dengan V and Yuju..tolong carikan dua anak omma tu dan hidup bersama2...omma nak anak2 omma sentiasa dalam pandangan mata omma walaupun omma dah tiada lagi di dunia ini..

Yuju: Nae omma..Yuju akan cari hyung2 Yuju...

Puan Shin Mi : Yuju,omma nak kamu bahagia bersama V...omma yakin yang dia boleh bahagiakan Yuju..V..tolong jagakan Yuju baik2 ...omma nak kamu akan selalu ada disisi Yuju sama ada susah atau senang..boleh kamu janji dengan sya??

V: Nae Puan Shin Mi..Saya akan jaga Yuju macam nyawa saya sendiri dan saya akan cuba untuk bahagiakan Yuju..

Puan Shin Mi: Baiklah ..omma akan pegang kata2 kamu itu..baiklah Yuju omma harus pergi..omma gembira sangat2 sebab dah berjumpa dengan anak omma yang dah lama hilang..Jangan lupakan omma ya Yuju..annyeong...

Yuju: Nae..annyeong...omma,Yuju sayang omma...Yuju takkan lupakan omma..

(pelukan dileraikan sebelum wanita itu keluar dari badan Bomi..Tiba2.......)

♡To Be Continue♡

#Apakah yang akan terjadi??
#Jangan lupa baca Chapter 21
#Mianhae x best and pendek
#Fanfic by Dhia_Taehyung_Arts_Work

"Truth Or Dare??" [COMPLETE] Where stories live. Discover now