London Express

15 1 0
                                    


- Din cauza unei furtuni de zăpadă, London Express va avea o mica intârziere! Ne cerem scuze tuturor pasagerilor!

Vocea stridentă a controlorului îl trezi pe Jasson din somnul lui adanc. Cu ochii întredeschişi îşi intoarse capul catre mama sa şi o îintrebă:

- Ce s-a întâmplat, mami?

- Nu e nicio o problema, scumpule. Poţi să te culci înapoi!

- Mami dimineaţă o să fim deja la bunica, aşa-i?

- Îţi promit că atunci când te vei trezi o să fim in gara din York iar acolo o să fie si bunica care o sa ne aştepte cu o tava de fursecuri! Acum culcă-te ca pe mâine dimineaţă să fii in formă!

- Bine! De abea aştept să o revăd pe bunica, îmi e aşa dor de ea!

- Şi eu sunt nerăbdătoare să o văd!

- Noapte buna, mami!

- Noapte buna, Jasson!

Acea seară de 23 decembrie era intr-adevăr magică. Stelele sclipeau pe cer asemenea unor diamante scumpe pe care le vezi în vitrinele magzinelor de lux. Nopţile de dinaintea Crăciunului au ceva splendid care deşi nu poţi să-l descrii, poţi să-l simţi, acest sentiment vibrează in fiecare dintre noi şi doar un om care nu crede in magia Crăciunului nu percepe acest sentiment care te îmbată cu fericire si puritate sufletească.

Jasson ştia de la bunica lui că a existat o dată un om care spunea ca nu există Moş Crăciun şi că ziua de Crăciun nu e mai specială decât oricare altă zi din an. Acelui om cu o inima putreda, aşa cum îi placea bunicii sa zică, intr-o seară i s-a arătat Moş Crăciun ,iar acesta i-a zis pe un ton blajin bătrânului ţâfnos:

- Dragul meu prieten, eu stiu că ai avuto copilărie foarte grea şi nu ai fost crescut în spiritul feeric al sărbătorilor. Aşa ca să îţi arăt compasiunea mea am să îţi ofer orice cadou o să ceri!

- Dar tu nu ai cum să exişti. E imposibil! Întotdeauna mi s-a spus că Moş Crăciun nu există!

- Eu nu te oblig să crezi în mine, dar dacă dorinţa pe care ţi-o vei pune va deveni realitate ai putea să mai te găndeşti dacă exist sau nu?

- Dacă dorinţa mea va fi îndeplinită nu numai că am să cred în tine ci mai presus o să-i fac pe toţi oamenii care nu cred în Moş Crăciun să îşi schimbe părerea! Bătrânul ştia că nu are să-i îndeplinească dorinţa aşa că nu se sfiia să declare lucruri pe care nu le-ar fi scos niciodată pe gură.

- Şi care ţi-e dorinţa? Întreba Moş Crăciun schiţând un zâmbet pe faţa sa roşi şi dolofana de care atârna o barbă foarte lunga şi albă asemenea omătului.

- Dorinţa mea este ca mâine dimineaţa casa mea să fie plina cu bani! Spuse bătrânul pe un ton glumeţ ştiind ca aşa ceva era practic imposibil. Să te trezeşti peste noapte cu dolora de bani în casă e la fel de imposibil ca şi un porc care poate şă zboare!

- Dorinţa ta e pentru mine poruncă, aşa ca maine dimineaţă o să vezi casa ta plina cu bani.

Moş Crăciun se dase de trei ori peste cap si dispăru ca prin minune din faţa bătrânului.

- Ar trebiu să nu mai beau niciodată coneac înainte să mă culc, că după aceea numai vedenii o să am toată noaptea. Imediat o sa mă trezesc si o s-o vad pe Regina Angliei că mă invită la o ciaşcă de ceai! Bătrtânul işi facu cruce şi mai zise doar:Doamne ajută-mă să nu-mi pierd minţile! Apoi se culcă la loc încercând să-şi şteargă din mintea această scenă intr-un fel hilară dar într-alt fel foarete stranie!

Dimineaţa urmatoare bătrânul se trezi cam buimacit de cap şi cand deschise ochii vazu în jurul lui o mare de bani de toate marimile de la monede până la bacnote pe care ochii lui nu le văzuse niciodata in viaţă. Nu-i venea să-şi creadă ochilor că locuinţa sa era plină cu bani. Dar acest lucru trebuia să însemne că Moş Crăciun chiar există, altfel nu îşi putea explica această minune. Bătrânul cuprins de o nebunie spontană ieşi în stradă îmbrăcat în pijamale şi începu să strige ăn gura mare:

- Moş Crăciun există! Moş Crăciun există!

Oamenii din cartier fură treziţi din somn de urletele vecinului lor şi toţii ieşiră pe la ferestre ca să vadă ce se îăntâmplă. Nu ştiau de ce să se mire prima dată, de faptul că bătrânul vecin ţâfnos al lor aleargă în pijamale pe stradă sau că acesta strigă in gura mare că Moş Crăciun există.

După ce se întoarse înapoi acasă ruşinat într-un fel de fapta pe care a facut-o mai ales la vârsta lui înaintată s-a hotărât ca ziua mâine, 24 decembrie, să doneze toţi banii unui orfelinat. Orfelinatului în care a crescut şi el după moartea bunei sale mame.

În seara aceia şi-a refăcut apariţia Moş Crăciun care nu a zăbovit la fel de mult ca data trecută ci doar i-a zis:

- Îmi pare nespus de bine să ne revedem!

- Şi mie! De acum înainte câte zile îmi vor mai fi lăsate de la Cel de Sus o să cred în Crăciun şi în exitenţa ta!

- Eu sunt mâmdru de tine că ai înţeles ce înseamnă Crăciunul, adică să împărtaşeşti bucurie celor din jur, nu doar să primeşti cadouri. Eu mi-am îndeplinit sarcina în a-ţi arăta calea adevarată spre spiritul Crăciunului! Acum rămâi cu bine om bun!

- Mulţumesc pentru învaţături!Striga bătrânul în timp ce Moşul ieşi pe fereastra şi intra in sania lui roşie care zbura pe cer aşa încat credeai că e o stea căzătoare, steua speranţei şi a fericirii.

Bătrânul se ridică din pat şi se apropie de fereastră ca să mai poată să vada pentru câteva clipe sania Moşului. Stând nemişcat şi cu ochii aţintiţi pe cerul înstelat începu să-i fie frig dar bucuria din sufletul lui îl incalzea atât de tare încat frigul după câteva clipe se resimtia din ce în ce mai puţin.

Bunica îi spunea lui Jasson ca acel bătrân a devenit cu timpul ajutorul lui Moş Crăciun aici pe pământ şi ca a facut atâtea fapte bune încât Dumnezeu s-a îndurat de el şi l-a făcut nemuritor ca să împărtăşeasca tuturor oamenilor frumuseţea si magia Crăciunului.

Această poveste era nelipsită de Crăciun. Bunica îl lua în poale pe Jasson şi se aşezau lângă sobă apoi îi spunea povesta bătrânului ţâfnos, care deşi Jasson o ştia pe de rost nu se sătura să o audă, mai ales spusă de vocea caldă a bunicii care îi încălzea sufletul şi îl făcea să se simtă cuprins de fericire şi de dragostea, aceste sentimente puse la un loc făceau să se resimtă în toată încăperea spiritul Craciunului, pe care bunica îl asemana cu mirosul conului de brad şi al scorţişoarei.



Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Nov 28, 2015 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

S.O.S  Salvati Craciunul !Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum