Why?!

210 5 3
                                    

Hoi ik ben Beau en ik ben 18 jaar. Ik ben net afgestudeerd voor dieren geneeskunde. Mijn droom is ook om mijn eigen dierentuin te hebben en bedreigde diersoorten te helpen.

Ik ben geboren in Nederland en woon nog bij mijn ouders. Ik heb een zusje, Nicole. Zij houdt net zo veel van dieren als ik.

Ik ben erg gelukkig in Nederland maar ik wil erg graag verhuizen naar Amerika, ja dat is echt mijn droom.

Hoofdstuk 1

"Opschieten Beau!" "Straks kom je nog te laat." Zij mijn moeder. "Niet zo drammen." Zij ik geërgerd terug. "Ja nou, ik wil niet dat je te laat komt op je diploma uitreiking ." Zij ze terug. "Nou kom dan gaan we."

"Oke nu iedereen zijn diploma heeft kunnen we nu feesten!" Zei de directeur van de school vrolijk.

Iedereen was erg blij en danste erop los. Het was erg gezellig. Ik stond even bij mijn vriendinnen bijkomen van het drukke dansen. Toen kwam Sam naar mij toe en vroeg:"Wil je samen dansen?" "Tuurlijk!" En toen kwam er ook net zo'n slowdance nummer op. Het leek even wel een sprookje, want ik vind Sam eigenlijk wel leuk. Ik genoot erg van dat moment met Sam, helaas was het nummer niet erg lang.

"Oke het eindexamenfeest is afgelopen mensen." "Jullie kunnen naar huis en ik wens jullie veel succes in jullie toekomst." Zei de directeur.

Hoofdstuk 2

"Beau waar is je rugzak?!" Riep mijn vader naar boven. "Eeuhm, ooh hier bij mij." "Waarom dan?" Vroeg ik. "Nou wat denk je, ik ga je rugzak ophangen omdat je toch geslaagd bent." "Of was je dat alweer vergeten?"

"Nee tuurlijk niet!" "Ik kom hem al brengen hoor." "Zeurkous." Zei ik plagend. "Dankjewel hoor, volgende keer graag wat sneller." Zei mijn vader plagend terug. "Daar moet ik nog over nadenken hoor." Zei ik.

De volgende ochtend riep mijn moeder naar boven "Beau kom je ontbijten?!" "Beau!" "Huh, uuh ja mam wat is er?!" "Of je komt eten." "Ja ik kom er gelijk aan." Ik trok mijn badjas aan en ook mijn pantoffels. Ik sjokte naar beneden en toen ik beneden was werden mijn ogen verblindt door het scherpe licht. "Goedemorgen." Zei ik. "Goedemorgen." Zei iedereen terug. "En lieverd heb je lekker geslapen?" Vroeg mijn moeder. "Ja tuurlijk, zeker nu ik geen zorgen meer heb over die diploma." "Zussie, hoe gaat het eigenlijk bij jou op school?" Vroeg ik. "Ooh, wel goed hoor..." Zei Nicole. "Wat is er?" Vroeg mijn vader. "Niks." "Jawel, je bent zo sip." Zei mijn moeder. "Oke, nou... Het is gewoon dat jullie de laatste tijd alleen aandacht geven aan Beau. En ik..." Nicole snikte. "Ik wil ook wel eens aandacht, dat er naar me word omgekeken." "Ooh lieverd het spijt me zo, ik wist dit niet." Zei mijn moeder en ze gaf Nicole een dikke knuffel en een kus op haar voorhoofd. "Nou, hoe was het dan bij jou op school Nicole?" "Nog cijfers terug?" Zei mijn vader. "Nee maar ik heb nu wel een baantje!" Zei Nicole. "Leuk!" Riep ik. "Wat voor een baantje dan?" "Nou het is babysitten, ik vind dat erg leuk met kleine kinderen enzo." Zei Nicole. "Nou dat is het ook, ik ben blij voor je dochter." Zei mijn vader.

Hoofdstuk 3

"Ik ben weer thuis!" Riep ik. "Hoi lieverd hoe was werk?" Vroeg mijn moeder. "Goed! En ik ben nu zo blij hè." "Wat dan?" "Nou, ik heb nu eindelijk genoeg geld om naar Amerika te gaan!" "Ooh wat een geweldig nieuws!" "Ja en nu kan ik dus verhuizen!" Er viel een stilte. Een stilte die wel erg lang bleef duren. "Wat is er mam? Ben je niet blij?" "Natuurlijk wel maar...." Er viel weer een stilte. "Wat is er mam?" "Nee laat maar. Ik ga eten koken."

Die nacht kon ik dus echt niet slapen. Wat was er nou met mam? Waarom reageerde ze zo? Vragen die ik graag beantwoord zou willen hebben. Toen kreeg ik een berichtje, een whappje. Van.... Sam! Mijn hart bonsde gelijk. Wat heeft hij gestuurd? Ik kreeg gelijk een fijn gevoel toen ik whats app opende. "Hoii" Zei Sam "Heeii" antwoordde ik. "Hoe gaat het beauty? ;$." "Nu super ;• wou ik zeggen, maar ik verwijderde het gelijk. Ik typte het toch weer en verzond het. "Is er iets dan?" "Nee hoor..." "Oke dan is het goed." Er werd niks gezegd, maar toen zag ik in beeld dat hij aan het typen was. "Beau, jouw naam klopt al... Mooi! Ik wil je dit al even vragen... Liefste Beau zou jij mijn Julia willen zijn?" Toen ik dit las smolt mijn hart. "Tuurlijk wil ik jouw Julia zijn! Ik zou gek zijn als ik nee zeg." Zei ik terwijl ik in bed een soort vreugdedansje deed.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 28, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Why?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu