0.2

1K 68 7
                                    

Han hade precis följt med Emma hem och han var påväg hem till sig, men han tog en omväg då han ville rensa sina tankar en aning.
När en kvidande känsla steg i magen visste han direkt vad det var, han hade inte ätit på flera dygn och han var hungrig som bara den men han vägrade äta. Det gick bara inte.

Istället så försökte han glömma känslan genom att skrapa sina skor mot den håra asfalten som var full av snö. Snön på asfalten gav ifrån sig ljud som han trodde skulle hålla hans tankar borta från att tänka att han ville äta. Men så lätt var det ej.
Med blicken fast i snön och händer nergrävda i jackfickorna fortsatte han gå. Det var knäppt tyst i denna delen av området, bara massa hus där äldre människor bodde. Såvida han visste. Han drog handen genom håret gång på gång och hans läppar bildade små puffande moln varje gång han andades ut.

När stadsdelen var passerad och han började nära sig sitt hus kände han en kropp stöta ihop med hans. "Men vafan, se di-..", sade han argt och hans armar flög ut ur fickorna.
Oscars blick lyftes sakta samtidigt som hans ögon synkade personen framför sig. Smala ben, svarta byxor, grön jacka och en färgglad halsduk. Det var hon tjejen igen. Han mötte hennes blick och kollade mystiskt på hennes felfria ansikte. Blåtiran var densamma, men något var annorlunda. - Hennes läpp var nu sprucken och blod droppade ifrån den. Små röda blodfläckar färgade dem via snön.

"Är du okej?", sade Oscar hackigt och kollade på henne. Hon mumlade ett ohörbart svar , gick förbi Oscar och började gå i den motsatte riktningen av vart Oscar skulle. "Tjejen, vad heter du?", skrek Oscar efter henne i hopp med att hon skulle svara; Nicole. Men hon sade inget, hon fortsatte bara gå, snabbare.

När gatan var tom och tjejen inte var inom synhåll längre plingade hans telefon till och han drog upp den ur sin ficka.

Okänt:
Resan är lång, resan är hemsk. Och detta, detta är bara början.

Han kollade sig förvirrat runt, det var ingen som var i hans närhet.
Han knappade snabbt in ett svar med hans iskalla fingrar.

Oscar:
Vem är detta?

Okänt:
En levande mardröm.

--
🔻 Hej hej, ville bara påpeka att uppdateringen av denna novellen kommer nog bli lite seg då denna novellen är i text/flytande form. 🔺

🔻 Rösta & kommentera för mer/snabbare kapitel. 🔺

🔻 Och förresten, är ni 110 procent säkra på att det är Nicole?
Är ni säkra på att hon är tillbaka & att hon inte har typ en syster eller något? 🔺

Ruta ett // o.eWhere stories live. Discover now