~Hello guys~
~Enjoy this story~"Selamat pagi tuanku," kata dayang dayang istana menunduk hormat kepada Puteri Jihyo.
Jihyo tidak menghiraukan lalu berjalan ke arah ruang tamu.
Dayang-dayang yang menunduk tadi berdiri tegak semula lalu menyambung kembali tugas mereka.. Mereka sudah terbiasa dengan sikap Jihyo hanya menghiraukan..
"Morning dad and mom.." ucap Jihyo..
"Selamat pagi," balas Raja Song dan isterinya.
"Dayang!! Mana spaghetti saya??" jerit Jihyo apabila melihat makanannya tiada..
"Maaf tuanku.. Ayahanda tuanku menyuruh tuanku makan nasi goreng tuanku.." kata ketua tukang masak, Mak Cik Laila.
"Jihyo.. Makan aja lah nasi goreng tu.." tegur Raja Song.
"No!! Jihyo tak akan makan benda ni.. Tak ada kelas lah.." kata Jihyo dengan sombong.
"Jihyo!! Tolong beradab sikit depan makanan tu.." marah Raja Song..
"Sorry.. Jihyo tak akan beradab depan makanan yang tak ada kelas macam ni.." kata Jihyo lalu berlalu pergi..
Raja Song mengurut kepalanya..
"Abang.. Abang okey??" tanya Ratu Song.
"Okey.." kata Raja Song lalu menyambung memakan..
********
Jihyo sedang berjalan-jalan di taman diraja.
Kriukk..
"Lapar lah pulak.." kata Jihyo lalu memusingkan badannya mencari dayang..
"Dayang Bomi!!" jerit Jihyo..
"Ampun tuanku.. Apa yang patik boleh bantu?" tanya Bomi..
"Suruhkan Dayang Chorong masakkan beta daging.. Now!!" kata Jihyo.
"Baik tuan ku.. Ada apa lagi tuanku minta??"
"Oh ya.. Jangan beritahu dengan ayahanda beta.. Dan hantar kat bilik beta.." kata Jihyo lalu berjalan memasuki istana.
"Ceh.. Berlagak.. Kenapa lah engkau jadi bos aq?? Raja Gangster pun kau jadi bos.. Aduh.. Pening pening.." kata Bomi lalu berjalan ke arah dapur..
"Wei Chorong.. Puteri Jihyo suruh kau masak daging.. Now!! Hantar kat bilik.. Jangan cakap dekat tuanku..." kat Bomi sambil mengambil penyapu.
"Mm.. Okey.."
Ini bukan kali pertama Jihyo suruh hantar makanan breakfast.. Kali ke-9.. Rasa Chorong.. Sebab dia yang masak selalunya.
25 minit kemudian..
"Namjoo.. Kau hantar ni kat Puteri dulu.. Dalam bilik.. Hati-hati.. Jangan buat Raja tahu kalau tak mati lah kita.." kata Chorong..
"Okey.. Naeun.. Tolong aq bawa air dulu.. Berat sangat lah.."
"Okay aja," kata Naeun..
"Hayoung.. Kau tengok ada tak tuanku kat luar.." arah Bomi..
Mereka ni berhati-hati supaya tuanku tak tahu sebab mereka dah terkena dengan Jihyo dulu.
Flashback
Namjoo menatang dulang yang penuh dengan makanan untuk Jihyo manakala Bomi membawa air.
Tiba-tiba Raja Song berjalan melalui mereka..
Raja Song yang hairan lantas bertanya..
"Makanan ini untuk siapa Namjoo??"
"Ini untuk Puteri tuanku.." kata Namjoo jujur..
"Ha??.. Tak apa.. Mari sini air dan makanan tu,. Biar beta hantarkan.." kata Raja Song..
"Baik tuanku.." kata Namjoo dan Bomi lalu memberikan makanan itu kepada tuanku..
Selepas Raja Song menghantar makanan itu, Mak Cik Laila, ketua tukang masak memberitahu yang Jihyo memanggil mereka..
Mereka pun naik ke bilik Jihyo dengan segera.
Apabila mereka masuk, Jihyo sedang duduk diatas katilnya.. Tiba-tiba
Plashh!!
Mereka basah apabila Jihyo menyiram mereka dengan dua buah baldi yang penuh dengan air.
End flashback..
Apabila mereka di hadapan pintu Jihyo, Naeun mengetuk pintu..
"Masuk!" jerit Jihyo dari dalam bilik.
Mereka berdua masuk lalu meletak kan makanan diatas meja Jihyo lalu menunduk lalu keluar.
********
~Bersambung~
Macam mana?? Best?? Kesian Apink..(T^T)
YOU ARE READING
Saranghae!
FanfictionHero: EXO Heroin: Song Jihyo Watak-watak lain... Song Joong Ki Jung Yonghwa Kang Mingyuk Beast (Orang ensem berlakon!!) Apink Jessica Jung Krystal Jung (My favorite semuanya) Song Jihyo.. Seorang puteri raja yang sombong.. Bukan sombong jer.. Amat a...