ais cream (askem)beecerita pasal askem ni aku singkat kan sahaja dgn askem(harap xde sape bash aku dgn shotfom), baiklah kita sedia maklum yang askem ni semua org suka makan, xkira perisa ape semua sedap, tapi ikot tekak masing2 lah, ni ade 1 pengalaman aku pasal "askem" ni yang bila mana aku teringin nak sangat makan askem berperisa cekolat, aku pon start motor terusssss jek pergi kedai dahlan, sampai jek kedai dahlan aku melulu ke tempat peti ais dimana askem-askem diletakkan disitu, tal tentu arah aku nak memilih yang mana satu, padahal asalnya aku nak askem cekolat, itu lah sifat tamak aku ada dalam diri, tapi selepas tu aku mengambil askem cekolat dan askem setoberi, siap bayar2 semua aku pon brommmbrommmmbrommmm(menaiki motor nouvoS) pecut ke rumah(dalam hati aku berkata uhhh dapat jugak makan askem cekolat plus setoberi pulak).
Sesampai jek rumah aku top top top tip top tip top abah pulak panggil dari arah bawah,dibwah tu ade kandang lembu-kambing. "dik kau tolong abah jap ambil kan nipah ni masuk kan dalam mesin tu" aku macam haaaa ....haaa..haaa..(mata melerit ke askem yg aku beli tadi,bukan ape takut cair), dan aku pon " ok bah".Macam biase aku mengambil nipah2 semua masukkan kedalam mesin yg akan dicangkan2 dalam masa yang sama aku duk mikir askem aku dekat atas motor,selesai jek semua nipah tu dicincang oleh mesin aku dengan mengelupuh nye angkat nipah bagi ke kambing-lembu dkt kandang masing-masing, cepat2 aku buat kerja, lepas jek aku terus ke atas dengan senang hati sebab nak makan askem yang aku beli tadi tu,sekali huurmmmm.. "CAIR" askem-askem tu, dengan hati yang agak sedih aku melulu masuk ke dalam rumah dan letakkan askem ke tmpt yang paling atas sekali buar cepat beku.
Alamak aku terlupa sesuatu yg tempat atas sekali rosak, pehhhh dalam hati siapa yang tahu kan,time tu jugak aku pergi ke kedai dahlan beli dan terus balik terus aku makan. so itu jekla cerita aku yang bosan pasal "Askem" .
YOU ARE READING
Ais CREAM "askem" 0.1
Acakais cream (askem)beecerita pasal askem ni aku singkat kan sahaja dgn askem(harap xde sape bash aku dgn shotfom), baiklah kita sedia maklum yang askem ni semua org suka makan, xkira perisa ape semua sedap, tapi ikot tekak masing2 lah, ni ade 1 pengal...