Nurul Akira terjaga dari tidurnya setelah dengar ketukan pintunya. Dalam keadaan masih mamai, dia terus membuka pintu. Sakit kepala yang di alami masih terasa meskipun sudah kurang.
"Sayang, jom makan." pelawa Sofia.
"I don't think so. I'm having headache now. Adik nak tidur je." tangan Nurul Akira memegang kepalanya.
"yeke? dah makan ubat?" Sofia prihatin dengan puteri tunggalnya.
Nurul Akira hanya menggelengkan kepala.
"jap ye." terus saja Sofia berlalu.
Barangkali dia mahu mengambil ubat untuk Nurul Akira.
Tidak sampai 2 minit, Sofia kembali ke bilik Nurul Akira dengan membawa ubat dan segelas air kosong. Kali ini, Nurul Akira sedang membaringkan diri.
Sofia memberi air dan ubat untuk Nurul Akira. Setelah dia menelan ubat tersebut, Sofia beredar. Dia mahu anaknya beristirehat.
******
Fuyuki Sato duduk di beranda biliknya. Dia melihat langit - langit di awan. Cantiknya. Banyaknya tidak terhintung menggunakan jari. Nurul Akira memenuhi ruang fikirannya saat ini. Apa yang terjadi kepada dia saat ini.
Kakinya melangkah keluar bilik. Satu per satu anak tangga di turuni. Kakinya meneruskan langkah ke dapur kerana ingin meminum air.
Kelihatan Puan Suzanne sedang sibuk menghias kek untuk Natsumi. Kadang - kala dia tidak faham dengan mummy nya itu. Entah apa yang dia suka sangat dengan Natsumi tu.
"Fuyuki, look this. Is that beautiful?" Puan Suzanne menunjukkan kek yang baru di hiasnya.
Fuyuki Sato sibuk mengambil air di peti sejuk.
"hmm" itu saja jawapannya. Air yang dia ambil tadi terus di tuang ke dalam gelas.
"Do you think she will like it?"
"I don't know." terus saja dia meneguk airnya.
"come on, Fuyuki. She is your great friend. You should be happy."
Saat ini Fuyuki Sato sangat tertekan.
"I don't have any girl who is my great friend. Especially Natsumi. I don'T get it, mom. Why do you really like her? I never like her!" Tegas Fuyuki.
"Fuyuki, she is a good girl."
"good girl or bad girl, I don't care."
"why so hard for you to accept Natsumi in your life?"
"and why so hard for you to accept that I don't like Natsumi!" tegas Fuyuki. Tangannya genggam menahan amarah.
"Do you have other girl that I don't know?" Puan Suzanne cuba menenagkan diri.
"that is not the problem! The problem is I don't like Natsumi. And I don't know why you like she badly? What so special she is?"
"because she is a Japanese!"
Jawapan Puan Suzanne sangat tak di terima dek akal.
"only because she is a Japanese? only for that?!"
"yes! I want my grandchild born from a Japanese's belly! You are a Japanese, You should be proud."
"I'm a half Japanese. Don't you forget who you are? I don't get it why you so obsessed to be a Japanese? If you really obsess to be a Japanese you should learn how to speak in Japanese."
"Yes, I'm obsess. You don't know how struggle I'm to learn Japanese. Have you help me? No! Even your dad too! Natsumi came to my life. She help me a lot! I don't want to lose Natsumi. She is a good girl. and I don't want to lose the Japanese inside my grandchildren. I want it!"
YOU ARE READING
Eh mamat Jepun! (Hold On)
Fiksi Remaja"awak kejam! tahun 1941 tentera Jepun datang ke tanah melayu untuk menjajah. dan sekarang abad 21, awak datang jajah hati saya. Tapi awak biarkan saya sendiri setelah awak jajah hati saya. Awak ingat seronok lah?" -Nurul Akira. Nurul Akira seorang g...