>rumah Lucy<
"Syg,hari ni kamu akan msuk skolah Happy Rainbow Life School.Anak mummy dh siap ker?"tanya Layla."Dh mummy.Lucy tk saba nk skolah ni"jwb Lucy dgn gmbira."Dh jom gi skolah.Kte tk saba nk skolah.Klau lmbat kene denda."ajak ayah Lucy."Jom2"jwb Lucy yg terlmpau gmbira.........................
>Skolah<
"Ayah nk blik ni.Nanti ayah ambik Lucy kol 6:30ptg ok?"kte ayah Lucy."Ok..nanti Lucy tnggu kt pndok dpn skolah."jwb Lucy.Lucy mle memasuki skolah yg amat bsar.Lucy amat teruja mlihat pemandangan skolah itu.Tiba2............
Natsu pov...
"Aduh,kau tkde mat...*wah..cantiknya.tp sapa dia ni.*"Natsu smpat memuji pompuan yg berambut blonde di dpnnya sblum dia memrhinya.....kau tkde mata ke?"mrhku smbil membsarkn mata kpd pompuan yg melanggarku..."Sori...sye tk sengaja..tdi sye sngat menikmati pemandangan kt sni smpai terlnggar awk..skali lgi sye minta maaf "kte pompuan itu dgn lmh lmbut."Ok.Lain kli hati2.Jln tngok dpn."aq menasihatinya.Dia trus meninggalkn aq.Aq msih tertanya-tanya sapa dia n knape ble aq tngok dia jntung aq berdebar-debar.Aq msti cri thu sapa dia.>blik gru bsar<
"Cg,sye msuk kls mane?"tanya Lucy."Jap sye cek...awk msuk kls......3a1.Ikut sye.Sye akn tnjukkn kls awk."kte Cg Makarov.Lucy hanya mngikuti cg makarov smpailh cg berhenti di sbuah kls."Ni kls awk.Sye arap awk ske dgn skolah ni.Awk blh msuk."pelawa cg makarov.Lucy trus memsuki kls brunya dgn semangat.
"Perhatian klas!kita kedtgan mrd bru.Sila perknlkn diri anda"kte cg kinata."Nama sye Lucy Heartfilia.Sye bru pndah di sini.sye mohon bantuan kalian."kte Lucy smbil bow."Trima ksih Lucy. Awk blh ddk sbelah Natsu."kte cg kinata.Lucy ddk di sbelah Natsu.
"Eh,kau bknnya bdk yg lnggar aq tdi kn?"tanye Natsu."Ooo...hai,kita jmpa lgi kt sni."jwb Lucy slamba."Btw,nama aq Natsu Dragneel.Kau dok mane?"tanye Natsu."Sye dok dkt2 dgn skolah"jwb Lucy."Ooo.nnti blik dgn aq jer sbb rmh aq pon sederet skolah ni."plawa Natsu."Sori..ayah sye ambik sye"kte Lucy.
Kring......kring......
"Luce,kau nk mkn dgn sapa?"tanye Natsu."Sye tk thu.Klau dgn awk blh?"kte Lucy."Sori..aq ada ltihan basketball.."jwb Natsu dgn lmah.Sbenarnya Natsu mmg nk rhat dgn Lucy sbb dia nk thu lbih bnyak tntg Lucy.
Tiba2...............
"Tkpe Natsu. Biar kitaorg rhat dgn Lucy. Kau gilh training."plawa Cana."Oh..bguslh..lgipon dia ni bru lgi.rhtlh dgn dia..oh ya Luce,pnggil aq Natsu jer..tk yah awk2 sngat.rse cam geli plak..k..bai"kte Natsu melmbaikn tgnnya.
"K..lh..Lucy, jom ikot kitaorg.Btw,nama aq Erza.Yg ni Cana, Wendy.Wendy ni adik Natsu.Klas 2a2."kte Erza pnjg lbar.Mreka berjln menuju ke kntin.
......................................................
Sori...author wat sparuh jln.Author mls nk taip..jgn lupa vote n comment.Insyaallah author bls comment readers.