Alisya P.O.V
Aku mengerling jam di tangan.10:30 a.m.Hmm..Aku mengeluh hampa,dah 1 jam aku menunggu Mr.narrcist ni,kenapa tak sampai sampai lagi ni! Kata nak jumpa kat cafe. Nak ubat rindu bagai kerana seharian tak berjumpa.
*flashback*
Baby i'm praying on you tonight,
hunt you down eat you alive,
just like animal,animalTidur ku terganggu,siapa lagi call pagi pagi buta ni,kacau betullah!Dalam keadaan mamai aku meraba raba katil ku.Terasa tangan ku terlanggar sesuatu yang keras dan bergetar aku terus mengambil telefon ku.Butang hijau aku tekan.
"Hmm..Hello?"
"Aii,baru bangun tidur alisya?Ish ish,apa nak jadi lah dengan anak dara satu ni.."
"Siapa ni?"soalku dalam keadaan yang masih mamai.suara macam aku biasa dengar,tapi siapa?
"Astagfirullah!Alisya Amanda takkan suara saya pun awak tak kenal.Hey!ini Azeem lah!Heish,saya nak jumpa awak,rindu sangat saya kat awak ni..hehe"
"Tak boleh hari lain ke??"soalku.
"Dah,tak ada alasan ..Saya nak awak besiap sekarang,dan pergi ke tempat biasa kita jumpa pada pukul 9:30 a.m.saya ada sesuatu nak cakap .Ok,Bye!"
Belum sempat aku berkata apa apa,talian sudah pun di putuskan!sengal punya mamat!kau ingat aku ni apa yang kau boleh arah.Aku melihat jam di dinding!Alamak!8:45 a.m.Aku dah tak ada masa ni.Dalam keadaan tergesa gesa aku mencapai tuala lalu menuju ke bilik mandi.
*endFlashback*
Aku mengeluarkan SAMSUNG dari poket jeans ku.Pandang kiri kanan huhu meja kosong,good line ni!Boleh selfie!! Aku scroll ke kanan mencari aplikasi B612.Yeay dah jumpa.Ready to selfie.Hehe..
Lisya..
Terkejut punya pasal hampir terlepas SAMSUNG dari tangan ku.Argh!!kacau line betullah!Baru nak selfie! Aku menoleh kiri kanan,tiada manusia pun..Perasaan aku mungkin.baru nak sambung,suara yang memanggil nama ku muncul lagi!!Ini boleh mendatangkan marah.
Aku menoleh kebelakang.SAMSUNG yang aku pertahankan daripada jatuh dari genggaman ku akhirnya jatuh jugak.Retak ke apa kah langsung tak dapat tarik perhatian ku dari apa yang ku lihat di hadapan ku.Wajah yang sekian lama aku tak lihat,dan wajah yang tak akan pernah padam di ingatan.
"Siti"
Terluah jugak apa yang ku ingin katakan.Entah kenapa aku tak boleh berkata walaupun sepatah pun.Terkejut mungkin?
Siti memandang ku dalam tepat ke anak mata ku sambil mulut nya terkumat kamit seolah olah berkata sesuatu tapi cukup perlahan.Hanya mampu di dengari oleh nya sahaja.
"Ikut saya" Siti mengarah aku mengikut nya.Aku cuba keluarkan suara tapi tak boleh seolah olah di tahan.mulut ku terkunci.Siti memulakan langkah.Kaki ku dengan sendiri nya berjalan mengikut rentaknya.Aku cuba berhenti namun tak boleh.Huh?!Kenapa aku tak boleh kawal pergerakan aku,kenapa aku tak boleh berhenti berjalan.A...Apa dah jadi ni...
---------------------------------------------------------
Azeem P.O.V
Aku berlari selaju yang boleh,mampus lah mesti Alisya marah aku datang lambat.Aku melihat jam di tangan jam menunjukan pukul 10:45 a.m. 1 jam 15 minit aku lewat,ini semua pasal boss lah
Huh! Nasib aku sampai jugak kat Cafe ni. Huh! Mana pulak Alisya nii? Melilau mataku memerhatikan segenap ruang Cafe itu. Tiada. Mana ni?
Eh? Mataku tertacap pada telefon Samsung bewarna putih di atas lantai. Ini kan Alisya punya!!!
Mana Alisya? Kenapa telefon dia kat sini? Mana tuannya?
Kenapa aku rasa sesuatu yang buruk akan terjadi?..
Alisya maaf kan aku,sebab aku tak ada di sisi kau ketika kau perlukan aku.a..ku minta maaf.Air mata lelaki ku gugur tanpa ku sedari.-----------------------------------------------------------
Azeem menyimpan kembali telefon bimbit ke dalam poker.Keluhan berat dilepaskan.Dia memandang Salman yang memyandar di keretanya.Salman berdiri tegak setelah menyedar Azeem sudah habis berbual di telefon.
"Apa umi aku cakap?"tanya Salman kepada Azeem.
"Dia syak sesuatu berlaku pada Alisya.Dia kata dia cuba hubungi Alisya beberapa kali,tapi tak dapat sebab tu dia call aku"
Azeem mengeluarkan telefon Alisya dari poket seluar jeans nya.Telefon itu terpaksa di matikan.Dia tak nak sesiapa perasan tentang kehilangan Alisya.
Salman mengangguk perlahan."Jadi ,apa kau cakap ngan umi aku?"
"Aku kata aku akan jelaskan nanti.Umi nak datang ke rumah.Aku tak tahu macam mana nak jelaskan pada umi dan pada keluarga aku jugak."Azeem berkata perlahan.
Salman dapat rasakan kerunsingan yang melanda lelaki itu sekarang.
"Aku akan ikut kau balik.Biar aku sahaja yang jelaskan pada mereka.Tentang hal kau dan Alisya tu,aku takkan bocorkan.Biarlah perkara itu menjadi rahsia kita saja"ujar Salman memberi cadangan.
Azeem memandang lama lelami di hadapannya.Dia sangat terharu bila Salman sedia untuk membantunya.
"Terima kasih,Salman kerana memahami aku.Hanya Allah dapat membalas jasa baik kau"."Sama sama Azeem.Kau tu bakal adik ipar aku lagipun aku dah anggap kau sebagai ahli keluarga ku sendiri.'Inshaallah' Aku akan tolong selagi mampu.Sudahlah,jom kita pergi cepat.Laporan polis kita dah buat.Kita serahkan hal ini kepada mereka untuk uruskan.Aku yakin mereka dapat menjejaki Alisya secepat mungkin.Kita pun kenalah berdoa sama."Jelas Salman dengan senyumannya.
Azeem mengangguk sambil tersenyum.Dia mengeluarkan kunci dari dalam poket seluarnya.Salman sudah masuk ke dalam kereta Kancil yang diparkirkan bersebelahan sahaja dengan Mazdanya.Azeem memberikan arahan supaya Salman bergerak dahulu sementara dia mengekori dari belakang.Seketika kemudian,kedua-dua kereta itu keluar dari pekarangan balai polis.
*flashback*
"Hello Salman,aku ni Azeem.A..ku..akuu"entah mengapa aku tak dapat bersuara ketika ini.
Apa reaksi salman nanti.Dia mesti anggap aku ni lelaki yang tak bertanggungjawab.Ya Allah,bantulah hamba.."Aku apa?Cuba kau jelaskan bagus bagus..jangan buat aku tertanya begini"
Dengan lafaz bismillah Azeem memulakan kata..Dari awal hingga ke akhir dia ceritakan tanpa sedikit pun tertinggal.
"Astagfirullah Azeem.."Hanya itu kata kata yang mampu dia keluarkan.Salman hanya menggelengkan kepalanya.Dia mula bingung,bagaimana dia mahu ceritakan hal ini kepada fadlyah.Lagipun fadlyah sedang mengandung dia tak mahu fadlyah tertekan dan terganggu.Sekian lama berbincang Salman membuat keputusan untuk berjumpa lalu membuat laporan polis.
Sepanjang perjalanan,di dalam hati nya tidak putus berdoa agar alisya selamat.
*endflashback*
-----------------------------------------------------------
"YA ALLAH,selamatkanlah adik aku Alisya.Lindungilah dia di mana jua dia berada sekarang.Aku mohon padaMu.Ya Rabb.Jauhkanlah dia daripada sebarang kesulitan."Fadlyah menangis lagi di bahu Puan Zuraidah.
Puan Zuraidah mengusap lembut bahu Fadlyah.Setelah dijelaskan apa yang berlaku petang tadi oleh Salman,Fadlyah hanya mampu menangis.Hati kakak mana yang tidak bimbang dan resah apabila memikirkan perkara buruk berlaku pada adiknya.Mendengar tangisan dan doa yang dipanjatkan wanita itu,dia juga sedih.Puan Zuraidah sudah dianggap seperti anak nya juga.Jika Fadlyah bersedih dia juga turut sedih.
YOU ARE READING
Hanya kamu aku mahu
Romance"jangan lah menangis,kalau awak menangis saya sakit sangat awak,senyum lah,senyuman indah awak lah yang mampu buat saya ceria".Alisya Amanda seorang gadis yang ceria,telah memikat hati dua jejaka yang merangkap sebagai abang angkatnya dan Mr narciss...