verdwenen onder het ijs

250 11 6
                                    

Het was winter. Lisa en haar zus Melanie waren in het bos opzoek naar denneappels. Melanie werkte in een tweedehands winkeltje. Maar het werd nu zo langzamerhand kerst , en ze moest denneappels halen om een creatie te maken voor de kerst. Lisa wou persee mee met Melanie, want ze verveelde zich dood.

Daar was het weer. Het gevoel dat iemand je in de gaten houd. Lisa keek naar Melanie en zei : "zag jij dat ook ?" Melanie keek haar raar aan en vroeg wat ze had moeten zien ? Lisa wijst angstig naar een boom . "kijk daar ! daar stond net iemand !" "Lisa hou nou eens op!" schreeuwde Melanie boos . "wil je me bang maken ofzo ?" Lisa keek kwaad naar haar zus. Ze vroeg zich af waarom ze eigenlijk was meegegaan met haar zus. Dennappels zoeken wat leuk ... dacht ze bij zich zelf. ze vond het eigenlijk niks aan. Maar ze had niks beters te doen. Opeens schoot Lisa wakker uit haar gedachten. "Daar !! Melane kijk daar !! achter die boom !! daar zit iemand , ik weet het zeker !!" Melanie keek geirriteerd op . "het zal wel ." zei ze droog. Ze gelooft er niet meer in . Ze wist er zeker van dat Lisa haar bang probeerde te maken. "Kom op Lisa gewoon doorlopen !" Lisa werd boos. waarom gelooft niemand me dacht ze bij zich zelf. "Nou weet je wat Mell ,, jij gaat maar lekker je denneappels zoeken !! maar ik ga terug !!" melanie keek haar aan. "nou dan ga je toch lekker !! aan jou heb ik ook niks !!" schreeuwde ze naar lisa die inmiddels was omgedraaid om terug te keren naar huis. Een paar seconden later hoorde Melanie een kei harde gil . Ze wist meteen wie het was. "Lisa!!" schreeuwde ze kei hard. Ze bleef gespannen luisteren... en nog een gil . Melanie rende terug en schreeuwde wel 10 keer "Lisa!" Opeens bleef ze staan. Ze zag lisa in een rivier vol met ijs. Ze is er door heen gezakt kwam het tot melanie door.Ze ging kopje onder. En niet veel later kwam ze weer boven. Ze riep dat ze ze haar mouw van haar jas moest pakken. Melanie probeerde over het ijs te lopen maar wat ze hoorde was alleen maar gekraak. Ze ging op haar buik liggen om evenwicht te houden. Langzaam schoof ze vooruit. Toen melanie wat dichterbij was strekte ze haar arm uit naar Lisa. Lisa pakte haar hand. Melanie trok zo hard mogelijk maar de stroming was te sterk. hun handen lieten elkaar los. Melanie keek toe hoe Lisa onder het ijs weg dreef...Het enige wat ze kon zeggen was haar zusjes naam :"li ..li..lisaa?"

Gebasseerd op een waargebeurd verhaal !

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 18, 2013 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

verdwenen onder het ijsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu