♡Chapter 31♡

207 13 0
                                    

♡Truth or Dare♡

**Semasa mereka semua berseronok di party..Tiba2 datang seorang pemuda entah dari mana...**

Xxx: Annyeonghaseyo...

Bomi: Anny....e..(terkejut)lu...lu...haa..nnn..(tergagap)

Yuju: Luhan!!!!!!!(pergi ke arah Luhan lalu peluk)

Xxx: Mianhae nama saya bukan Luhan..Nama saya Xi Layhan...(Nama rekaan saya..sorry kalau nama ni x best)

Yuju: Kalau awak bukan Luhan..kenapa muka sama??

Xi Layhan: Ouh..lupa nak cakap yang Luhan tu abang kembar saya..dia abang saya adik..

Bomi: Mwo??Luhan ada kembar ke??setahu saya bukan dia tak de keluarga ke??

Xi Layhan: Ouhh..fasal yang tu..Luhan sengaja sembunyikannya..saya pun tak tahu sebab kenapa dia sembunyikan perkara ni..By the way awak Yuju kan??

Yuju: Waeyo awak datang sini?? Yupp..saya Yuju..macam mana awk tahu nama saya??

Xi Layhan: Saya datang sini sebab saya ad bende nak bagitahu korang semua especially awak Yuju..dan saya rasa awk perlu tahu semuanya sekarang..

Yuju: Apa yang awak nak bagitahu kat kitorang??

Xi Layhan: Nah!!!(hulur album gambar)

Yuju: Apa ni???album gambar??(belek isi dalam album tersebut)

Xi Layhan: Luhan hyung dha ceritakan semuanya tentang penghuni rumah agam yang korang tersesat tu kan??

Yuju: Nae..macam mana awk thu semua ni??

Xi Layhan: Mana sya tahu,itu semua tak penting...sekarang sya nk awk tengok org yg dlm album gmbar ni..awk kenal kan??wanita dan lelaki ni merupakan appa dan omma saya dengan Luhan hyung..yang ni Luhan hyung..yang ni saya ..(menunjukkan gambar yg ad di dlm album tersebut)

Yuju: Mwo???jadi awk??Luhan???oppa sya??

Xi Layhan: Nae Yuju...atau patut oppa panggil saeng..

Yuju: Oppa!!!(menangis dn peluk Layhan)waeyo Luhan tak bgitahu semua ni dri awal???waeyo??

Xi Layhan: Saeng..ad sebab kenapa Luhan hyung xnak bagitahu saeng..

Yuju: Apa dia oppa??bagitahulah..

Xi Layhan: Oppa tak nak bagitahu sekarang..sbb hari ni kan sepatutnya jadi hari yg bahagia buat saeng..btw,saengil chukkae hamnida saeng...

Yuju: Oppa...oppa perlu bgitahu saeng jugak...saeng nk tahu...jebal oppa..jebalyo..

Xi Layhan: Okay..baiklah..kalau itu yg saeng mahukan..oppa akan ceritakan..

Xi Layhan: Luhan hyung xnak bagitahu saemg sbb dia nk jaga keselamatan saeng..

Yuju: Keselamatan saeng??waeyo??

Xi Layhan: Dulu,semasa saeng dlm kandungan, omma dan appa hidup bahagia sngat kerana x lama lagi mereka akn memperoleh lagi seorang chaya mata iaitu kamu,saeng..tpi dlm masa tu,ad seseorang yg tak puas hati dengan appa sbb appa dh rampas omma dri dia..kemudian,dia ad merancangkan stu rancangan utk meruntuhkan kebahagian omma dan appa dengan cara menculik saeng..selepas bebrapa hari saeng dilahirkan saeng didapati telah diculik..omma dan appa masa tu sangat tertekan..kemudian,suatu hari appa ditimpa kemalangan..omma pula disebabkan xboleh terima kenyataan yg saeng telah diculik dan appa telah meninggal,omma bertekad utk membunuh diri..oppa dan Luhan hyung masa tu berumur 5 tahun..oppa menagis bila omma dan appa dah takde..tpi Luhan hyung yg sentiasa tenangkan oppa..kemudian,Luhan hyung mengambil keputusan utk menjaga oppa smpai lah sekarang..dia juga berhasrat utk mencari saeng yg hilang..dan sekarang hasratnya telah pun tercapai..

Yuju: Oppa...macam mana Luhan boleh tahu tentang diri saeng??

Xi Layhan: Semasa saeng kena culik Luhan hyung dpat stu identiti card yg bernama Lee Sung Yeol dan beralamat ****...dri situ Luhan hyung berhasrat utk mencari kamu..

Bomi: Yuju...tu bukan ke nama ayah angkat awk??

Yuju: Nae...kenapa dia jahat macam tu sekali??(menangis)

Xi Layhan: Dia buat semua tu kerana dendam saeng...dendam lama...

Yuju: Tapi...takkan pasal tu je dia nk rahsiakan semua ni dri saeng??

Xi Layhan: Ad lagi sbb saeng...sbbnya...Semasa Luhan hyung cuba utk mencari saeng,dia dah dpat tahu di mana saeng tinggal...selama ni Luhan hyung asyik perhatikan saeng keluar masuk rumah...utk memastikan yg itu betul kamu..kemudian,ayah angkat kamuataupun Lee Sung Yeol dpat tahu bahawa Luhan hyung masih hidup dan sedang mencari kamu..kemudian,dia mengupah org utk membelasah Luhan hyung..akhirnya,Luhan hyung dibelasah teruk oleh org² Lee Sung Yeol...Lee Sung Yeol juga telah beri amaran pada Luhan hyung..dia cakap kalau Luhan hyung asyik ganggu rancangan dia,dia akan bunuh kamu..Luhan hyung x sanggup kehilangan kamu...jadi sbb itu dia ambil keputusan utk tak bagitahu kamu..

Yuju: Mwo???Luhan oppa!!!waeyo buat saeng macam ni??

Chanyeol: Habis Layhan..macam mana Luhan boleh...

Xi Layhan: Sbb dia kena tembak..

All: Mwo???

Xi Layhan: Luhan hyung kena tembak dengan Lee Sung Yeol sendiri..sbb dia tahu yg Luhan cuba utk beritahu Yuju kebenaran..tentang diri dia dan dendam Lee Sung Yeol...oleh itu,utk dia senyapkan Luhan dripada membocorkan rahsia dia tembak Luhan hyung...oppa cuba utk halang..tapi oppa terlambat saeng..peluru tu terus terkena tepat pada jantung Luhan hyung...

(cerita Layhan dengan sedikit tangisan..yg lain mendengar juga menitiskan air mata kerana tak sangka bahawa chingu mereka sudah tidak ad didunia ini lagi..)

Yuju: Oppa!!!(peluk Layhan)

Xi Layhan: Dah lah saeng...kebenarannya dh tersingkap..sekarang saeng dh tahu semuanya tentang Luhan...sekarang oppa nk saeng happy²..sbb hari ni birthday saeng..dah jom kita enjoy²...tak nak lah sedih² macam ni..dah jom semua...kita enjoy...

Bomi: Betul kata Layhan oppa tu Yuju...awk perlu kuat..dh jangan nangis² lagi...kitorang semua ad kalau awk perlukan...awk tak keseorangan Yuju..awk ad kami semua..

All: Betul kata Bomi tu...

Chanyeol: Patutlah Luhan tu rapat gila dengan kau sejak dia mula2 masuk sekolah..rupa2 nya dia tu oppa kau Yuju..

Yuju: Luhan oppa!!!!!waeyo oppa buat semua ni??waeyo buat Yuju macam ni???

V: Dah lah Yuju..janganlah sedih2 lagi...

Yuju: Oppa..Yuju penat dengan semua ni..mula² rumah agam,omma,keluarga angkat and skarang Luhan and Layhan...(air mata mula membasahi pipi gebu milik Yuju)

V: Dah lah tak nak sedih2 macam ni(V lap air mata Yuju)

Xi Layhan: Birthday girl tak sepatutnya sedih² macam ni...memandangkan oppa pun ada kat sini boleh oppa join sekali???

Bomi: Apa tak boleh nya..Jom lah Layhan...kita meriahkan lagi birthday ni..

V: Yuju..jom..(menghulurkan tangannnya kepada Yuju..)

Yuju: Nae..(menyambut huluran tangan V)

Chanyeol: Yuju!!!Jom lah makan kek yang aku dengan Jungkook buat ni..

Yuju: Nae Chanyeol...

Tiba2..

Xxx: Hi korang...

♡To Be Continue♡

#Apakah yang akan terjadi??
#Jangan lupa baca Chapter 32
#Mianhae x best and pendek and merapu
#Fanfic by Dhia_Taehyung_Arts_Work

"Truth Or Dare??" [COMPLETE] Where stories live. Discover now