Pada waktu malam~~ (Hari yang sama dalam Chapter 10)
"Byu, kami akan balik esok. Maknanya, hari ni last day kami kat sini," kata Suho memulakan bicara semasa semasa diorang kat ruang tamu.
"Betul tu. Huwargh!!! Sedihnya. Taknak balik," luah Sehun c Albino.
"Oh yeke? Apesal tak bagitau awal-awal. Kan senang nak buat majlis farewell," kata Dong Byung.
"Kami terpaksa balik pun mengejut. Baru je dibagitai petang tadi. Kalau bagitau awal-awal pun, lepastu nak buat majlis farewell cam nak mengalu-alukan 'kepulangan' kami pulak," luah Baekhyun tak puas hati.
"Lek lu, lek lu. Aku memang nak mengalu-alukan 'kepulangan' korang. Hahahahahahaha," gelak Dong Byung. Sengaja nak sakitkan hati jiwa raga dan mental Baekhyun.
"Wei, sebelum kami balik, takkanlah takde cenderamata nak buat kenangan," tanya Chanyeol.
"Apa yang kau nak?" Tanya Dong Byung.
"Aku nak number phone Yong Ra lah," kata Chanyeol dengan senyuman manis semanis madu, gula dan juga makanan paling manis di dunia.
"Wow, Ra ada peminant," sakat Dong Byung.
"Bukanlah. Aku just nak kenal-kenal. Selama kitorang tinggal kat sini tak pernah kami nak cakap ngan dia. Huhuhu," kata Chanyeol. Dia dah kebosanan sebab tak dilayan di rumah tu.
"Oklah, oklah. Alasan diterima 50%," kata Dong Byung lalu mengambil kertaa dan tulis nombor phone Yong Ra.
"Gomawo," jawab Chanyeol lalu menyimpan kertaa tu dalam poket seluar.
"Woi!!! Sharelah. Sampai hati kau. Begitukah kawan?" Baekhyun mula merebut kertas tu.
"Hahahahaha. Dah tahu diri tu pendek. Nak merebut ngan orang tinggi. Hahaha," gelak Chanyeol.
"Sehun, cepat rebut kertas tu," arah Baekhyun yang bengang kerana Chanyeol memperlekehkan ketinggiannya.
"Roger," jawab Sehun lalu mula merebut kertas tu. Diorang mulalah merebutkan kertas tu.
"Byu, kalau aku nak gambar Yong Ra boleh?" Tanya Kai yang tidak termasuk dalam pergaduhan 'Perebutan Kertas Nombor Phone Yong Ra'. Demikianlah tajuk terhangat yang berlaku di dalam rumah tersebut.
"Aku ada gamnar selfie aku dengan dia. Kalau nak, bluetooth lah," kata Dong Byung yang sudah menjadi kaunter pertanyaan.
"Aku nak," jawab Kai. Dong Byung pun bluetooth gambar selfie tu dengan Kai.
"Cantiknya Yong Ra kalau senyum. Kenapalah dia dah tak senyum dah," tanya Kai sambil menyimpan telefonnya dalam poket seluar. Aman hidup dia sebab satu member EXO pun tak tahu yang dia bluetooth gambar Yong Ra daripada Dong Byung.
Tiba-tiba ~~
"Woi!!! Kai bluetooth gambar Yong Ra. Jom seebu," jerit D.O. yang ternampak gambar tu semasa dia keluar dari dapur.
"Mana?! Mana?!," tanya Sehun. Lepastu semua beralih ke arah Kai.
Dan banyak lagilah diorang buat malam tu.
Sementara di bilik Yong Ra~~
"Kenapalah nasib ku beginiㅠㅠ, apahal kat bawah tu bising-bising. Haishh. Nak je aku lompat keluar dari tingkap bilik ni lepastu sewa hotel." Gumam Yong Ra seorang diri.
"Bagus aku Skype ngan Yi Fan oppa." Kata Yong Ra lalu mengambil laptop untuk Skype ngan Yi Fan.
Perbualan semasa skype~~
Yong Ra : Oppa, bogoshipo... rindu ngan oppa. Bila nak balik sini? ㅠㅅ ㅠ
Yi Fan : alah. Tunggulah kejap. Oppa kan sibuk ni.
YOU ARE READING
You Don't Know Me
FanfictionChoi Yong Ra (as you but this is just a fake name. I just made it) seorang gadis yang cheerful, happy-go-lucky, cantik dan yang sewaktu dengannya. Tetapi berubah selepas masuk ke dalam PSB (Pusat Serba Boleh). Di sini pelajar boleh belajar menari, m...