Limbajul corpului tau explica pe larg cele mai des folosite gesturi si semnale nonverbale, care sunt usor de retinut si de reprodus fara a parea fals sau fortat. Ne vom concentra mai cu seama asupra gesturilor corporale, s contactuli vizual, a indiciilor nonverbale transmise de cuvantul rostit -- precum tonul, intensitatea si viteza vocii si respiratia. Obiectivul este sa le aplici si sa intelegi cum ii fac pe altii sa se simta.
Elementele nonverbale sunt o parte din tine; ele reprezinta expresia directa a gandurilor si emotiilor tale. Si, totusi cei mai multi dintre oameni habar nu au de ceea ce transmit. E usor de stiut ce spune corpul tau, odata ce i-ai desprins limbajul.
Foarte probabil, iti alegi cuvintele cu mare grija si explici in amanunt fiecare detaliu al unui produs sau al unei negocieri.
Dar cate de des uiti sa alegi ce spune corpul tau? In timpul unei convorbiri normale de 10 minute, un vorbitor si un ascultator transmit fiecare sute de mesaje nonverbale -- ceea ce nu-i deloc putin lucru, iar toate au potentialul de a scoate in evidenta un amestec de intelesuri. Priveste comunicare ca pe un intreg:
• cuvintele pe care le spui;
•miscarile pe care le faci;
•cuvintele pe care le rosteste celalalt;
•miscarile pe care celalalt le face.
Comunicarea include franturi de mesaje si intelesuri -- atat verbale, cat si nonverbale --care circula constant inainte si inapoi. In viata, ca si in poker, expresia: "A fost atat de usor de citit" inseamna ca indiciile nonverbale ale celuilalt au transmis mesaje cat se poate de limpezi.
Primele impresii au un impact foarte mare asupra felului in care relatiile de afaceri se dezvolta. Daca semnele tale nonverbale nu se potrivesc cu cuvintele pe care le spui, oamenii vor da mai des crezare celor spuse de corpul tau si nu cuvintelor.