--- Nimetullah Yıldız ---
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ
1. Bölüm: HAYATA DAİR 15
2. Bölüm: AŞKA VE ACIYA DAİR 75
3. Bölüm: ESKİ SEVGİLİYE DAİR 119
BU KİTAP HAKKINDABİLİNMESİ GEREKEN ÖNEMLİ DETAYLAR
1. Bu kitabın elle tutulur bir tarafı yoktur. Kalpten gelen bir hissedişelle tutulmaz.
2. Bu kitap henüz yayınlanmamış olan "Kelimelerin Kıyameti"adlı romanın alıntılarından oluşmaktadır.
3. Yazarının gördüğü bir rüyadan dolayı tamamlanmamış ve deyayınlanmamış olan bu roman, Malum Bar isimli bir mekândageçmektedir.
4. Robin adındaki gizemli roman karakterinin, Malum Bar'da,boş bir bar taburesine Henry diye seslenerek söylediği bukelimeler; romanın diğer iki önemli karakteri Barmen Cengizile Güney adlı garsonu fazlasıyla etkilemiştir. ÖnceleriRobin'in deli olduğunu düşünen Malum Bar müdavimleriise çok geçmeden onun kelimelerinde kendilerini bulmuşlarve de o boş bar taburesinde oturanın (Henry'nin) varlığınainanmışlardı. Öyle ki o boş bar taburesinde oturanın kendileriolduğu hissedişinde birleşmişlerdi. Robin'in Henry'e anlattıklarıherkese ve her şeye dairdi. Robin'in Henry'eanlattıkları "hepimizin hikâyesiydi."
5. Barmen Cengiz ve de Güney, Robin'in Henry ile konuşmalarını"Kelimelerin Kıyameti" adlı bir kitapta toplayıp yayınlamayakarar verirler. Robin'in ise bundan haberi bile7yoktur. O daha çok eski sevgilisinden kalma acılar ile meş-guldür. Fidan adındaki sevgilisinin söylediği bir yalanın hakikatiferyat figan haykıran kısmındadır.
6. Barmen Cengiz ile Güney "Kelimelerin Kıyameti" adlı kitabıyayınlamaya çalışırken bir sorun çıkar.7. Barmen Cengiz ile Güney pes etmezler ve de şu an okumaktaolduğunuz bu kitabı yayınlarlar. "Kelimelerin Kıyameti"alıntılarından oluşan "Yayınlanmayan O Romandan Alıntı-lar" adını verdikleri bu kitapta Robin'in Henry ile konuşmalarınıüç bölüme ayırırlar :
ÖNSÖZ
MEHDİ TANAMAN'IN KALEMİNDEN(Kelimelerin Kıyameti)
"Bir gün bir kitap okudum ve bütün hayatım değişti." OrhanPamuk'un coşkulu, lirik ve sihirli romanı Yeni Hayat, bu sözlerlebaşlıyordu. Okuduğu bir kitaptan sarsılarak etkilenen, sayfalardanneredeyse fışkıran ışığa bütün hayatını veren ve kitabınvaat ettiği yeni hayatın peşinden koşan genç bir kahramanın hikâyesianlatılıyordu kitapta.
Nimetullah Yıldız'ın Yayınlanmayan O Romandan Alıntılarkitabının ilk sayfalarını çevirdiğimde, nedense Orhan Pamuk'uno ünlü cümleleri geldi aklıma. Ancak; Nimetullah yazdığı kitaptameramını Orhan Pamuk gibi uzun uzun cümleler ve betimlemelerleanlatmıyor. Yazar, çok kısa cümlelerle okuyanı biro duvar, bir bu duvara savuran üslubuyla 'Ben farklıyım' diyorbu ilk kitabında. Deyim yerindeyse bir edebiyat fenomeni olmayolunda çok önemli bir işaret fişeği gibi bir anda kendi kulvarınıaydınlatıyor.
Kitapta ilk sayfadan itibaren bir kaç kelimeden oluşan aforizmalar,okuyanı kitaplar dolusu derinliklere daldırıp, kelime lerin birleştiği zaman yazı halindeyken bile insanın kulağındanasıl bir çığlığa dönüşebileceğini gösteriyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YAYINLANMAYAN O ROMANDAN ALINTILAR
SpiritualBU KİTAP HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKEN ÖNEMLİ DETAYLAR 1 .Bu kitabın elle tutulur bir tarafı yoktur . Kalpten gelen bir hissediş elle tutulmaz. 2. Bu kitap henüz yayınlanmamış olan " Kelimelerin Kıyameti " adlı romanın alıntılarından oluşmaktadır. 3...