Försvunnen

2 0 0
                                    

Lilo

Solen skiner och det är äntligen sommar! Vi har precis haft skolavslutning och jag längtar tills jag kommer hem, mina föräldrar lovade att vi kunde åka och kolla på en hundvalp! Det värsta som kan hända nu är att dom kommer med en dum ursäkt som: vi har inte tid eller det är för stort ansvar för dig.

Allex! Vi skulle ju va idag! (Ropar Alicia, min bästa vän.)
Ja! Ska vi va hos mig?
Ok.

Vi börjar gå hem till mig, och då ser Alicia en skugga.
-Titta! där! Det ser ut som en hund! Skriker Alicia.
Men när jag tittar så är den bortta.
Förlåt Allex, jag skrämde den nog.
Ja, du har kanske rätt.
När vi kommer hem till mig står pappa ute vid bilen och klappar Scout. Scout är värdens mest krävande och mysigaste katt i världen. Scout spinner högt så det hörs ända bort till oss som står ungefär 8 meter bort, frånbörgan var Scout Alicias katt men när hennes lillasyster Iris blev allergisk kunde dom inte ha kvar henne, så då fick vi henne och Alicia kan träffa Scout när hon är hos mig.
Vi går in i huset och lämnar våra saker innanför dörren. När vi kommer ut så ropar pappa: - Hej på er! Och vinkar.
- Hej! Ropar vi tillbaka.
Vi sätter oss i bilen och åker iväg.
När vi är framme i skara upptäcker vi att Scout har följt med längst bak i bilen, och leker med sin svans. Vi går ur bilen och går mot ett rött stort hus. Utanför ligger det några hundleksaker och en sönder tuggad vante. Precis när vi ska ringa på, öppnar en gammal tant dörren och säger: -Hej på er, kom in valparna är här inne. Vi går in och då kommer 4 valpar mot oss i full fart!
- Sitt.
Säger tanten och då sätter sig alla valparna.
- Har ni någon favorit. än? frågar pappa, och börjar nysa och nysa och nysa!
- Oj men är du förkyld? Eller allergisk? frågar tanten snällt.
Pappa går ut utanför dörren och slutar nysa! Han går in igen och börjar nysa igen, han går fram mor valparna och då blir det ännu värre!
-Du är nog allergisk mot labradorer, så det är kanske bäst att ni inte köper någon.
Sa tanten sorgset.
Vi nickade och sa hej då och gick till baks till bilen. Vi började åka hemåt.
- Jag är ledsen att vi inte kunde köpa någon hundvalp till dig Allex. sa pappa.
Vi stannar vid en liten kiosk och går in för att köpa glass. Vi kommer tillbaks med var sin glass och kollar äfter Scout.
- Alicia kan du se Scout?
- Nej, hon har kanske gått fram.
- Kan ni inte hitta Scout?
- Nej vi trodde att hon var hos dig.
Pappa bromsar in och kollar lite snabbt...
Scout har nog smitit ut borta i skara. Säger han...
Han tar upp telefon och ringer valptanten.
- Hej
- Hej, skulle du kunna kolla om du ser en liten vit katt men grå täckning?
- Ja vist men varför det?
- Våran katt Scout var med i bilen när vi åkte till dig och vi tror att hon hoppade av i skara bortta vid dig.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 22, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LiloWhere stories live. Discover now