4

351 27 1
                                    

Ik ga op de bank zitten en begin aan mijn pizza. Luke blijft naar door mijn hoofd spoken. Iets van hem trekt mij aan. Ik weet niet hoe, maar het is wel zo.

Als het tijd is om naar bed te gaan zijn Nina en papa nog niet terug. Ik begin me nu toch wel echt zorgen te maken. Vlug zoek ik mijn telefoon en bel mijn vader. Hij gaat meteen door naar voicemail. Hij heeft hem gewoon uitgezet! Ik wacht wel tot morgen. Als ze er dan nog niet zijn heb ik een probleem. Ik loop naar boven en met een ongerust gevoel val ik in slaap. Wat als er iets gebeurt is?

De volgende ochtend heb ik nog steeds niks van Nina of mijn vader gehoord. Als ik terug kom van school en ze zijn er nog niet, dan ga ik naar de politie. Snel kleed ik mij om en ga dan naar school omdat ik al laat ben. Vicky en Maddie staan al op mij te wachten. 'Wat ben je laat' zegt Vicky meteen. 'En wat zie je eruit!' roept Maddie. 'Dankje' zeg ik sarcastisch en met zijn drieën lopen we de school binnen. 'Hebben jullie het al gehoord?' Wij draaien ons om en kijken in het gezicht van Jennie, de roddeltante van de school. 'Wat moeten we gehoord hebben?' vraagt Maddie. 'Twee mensen zijn gisteren dood aangetroffen. Ze denken zelfmoord, maar het kan net zo goed een ongeluk zijn geweest' zegt Jennie en ze loopt weer weg om de roddel verder te verspreiden. 'Ja, mijn moeder zei ook al zoiets' zegt Vicky. 'Kate, jou vader werkt toch bij de politie? Heeft hij er nog iets over gezegd?' vraagt Maddie. 'Klopt, maar i heb hem vannochtend niet gesproken. Hij moest vast vroeg naar zijn werk.' Maddie knikt. De bel gaat, dus lopen we naar het lokaal. Zoals gewoonlijk gaat Luke weer naast mij zitten. 'Hoe was je pizza gisteren, Katie?' vraagt Luke met een glimlach van hier tot Tokio. 'Niet nu, Luke' zucht ik. Luke glimlacht nog breder en de les begint.

Halverwege de les gaat mijn telefoon af. 'Bureau' staat er in het scherm. 'Mag ik opnemen?' vraag ik aan de docent. 'Ja, maar houd het kort.' Ik knik en loop al bellend het lokaal uit. 'Met Kate' zeg ik als ik op de gang sta. 'Hoi Kate, met Sander.' 'Hoi! Leuk dat je belt, maar waarom?' 'Het gaat over je vader' zegt hij koel. 'Kan ik hem spreken?' 'Heb je gehoord van die twee doden?' 'Ja.. Zelfmoord of ene ongeluk, toch?' 'Weet je ook om wie het gaat?' 'Nee...' 'Het waren je vader en Nina......'

✔️Broken Glass L.H.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu