Hoofdstuk 1

121 7 4
                                    

Tinne pov.
3 foto, dat is de klas waar ik nu in zit. Deze klas is speciaal, leuk maar raar. Maar daar zit ik niets mee in er is bij mezelf ook een hoek af. Ik voel het al dit jaar wordt het beste jaar ooit! Er zitten maar 2 jongens in mijn klas en die zijn wel oké. Niet zoals de jongens van vorig jaar of het jaar daarvoor, ik werdt nooit echt begrepen, door niemand eigenlijk. Maar dit jaar is het anders. Ik heb 2 beste vrindinnen Joni en Romina zij begrijpen mij echt. Zij geven om mij, en ze zijn echt grappig!

Romina pov.
Ik hoop zo hard dat deze klas wel iets wordt dat ik niet weer aan de kant geschoven word en dat ze niet gaan roddelen over hoe raar ik wel niet ben wand daar, ben ik in middels al wel gewend. Arg nee wat zeg ik daar kun je niet gewend aan raaken. Maar oké dat is verleden tijd we moeten vooruit kijken.
Oki het is zover ik sta aan de poort en ben klaar om naar binnen te gaan. Pfffff dit is wel echt spannend! Ik zie veel mensen die elkaar omhelzen en een kus op de wang geven. De bel gaat nu geeft de directrice de uitleg en roept de klassen af. 3foto hoor ik uiteindelijk en ik ga mee naar boven. Het is een heel leuke en ook wel een beetje een raare klas. Maar ik heb het gevoel dat dit het beste jaar ooit wordt.
De examens komen eraan hen ik heb een paar vrienden die ik echt nooit meer kwijt wil Djuna, Lotte, Tinne en Joni. Ze zijn er voor me echt altijd!

Stijn pov.
Arg er zit maar 1, jaja dat hoor je goed maar 1 andere jonge in mijn klas ! Ik had wel op wat meer jongens gerekend maar het is nu niet anders. Ondanks dat er maar 1 andere jonge in mijn klas zit is het wel een toffe (meiden)klas. Met dus ook haar meiden problemen. En dat zijn echt de belachelijkste problemen! En om de een of andere reden wordt ik er altijd bij betrokken. Het lijkt wel alsof ze allemaal same spannen tegen mij. Wel allemaal, niet echt iedereen maar ze lachen er wel allemaal om. En het is ook wel grappig (meestal). Maar het is echt wel een gezellige klas ja het zijn ook allemaal meisjes.

Britt pov.
Niet te geloven ik kan niet zelf meer denken. Ja, nee denken wel alleen mijn lichaam wil niet doen wat ik wil dat het doet en ik kan ook niet zeggen wat ik wil. Het is net alsof ik bestuurt wordt en ik haat dat gevoel! En het ergste is dat ik er niets kan aan doen of over zeggen.
Hoe langer hoe meer ik terug controle krijg over mezelf maar dit vergt een groote inspanning met barstende hoofdpijn tot gevolg. Dus ik probeer het gewoon niet te veel, als ik op school ben bijvoorbeeld te laten opvallen. Ik vraag me trouwens af of het opvalt dat ik bestuurt wordt. Of mischien niet. Mischien ben ik wel gewoon gek aan het worden. Nee! Nee dat kan niet het is echt ik weet het gewoon ik weet het. Het lijkt niemand op te vallen.
Ik kan nu bijna iets zelf zeggen en ik oefen heel hard op hetzelfde zinnetje "Help me ik wordt bestuurt!" Maar ik wordt altijd onderbroken door mezelf. Ik probeer het ook te schrijven. Maar dat is ook niet echt een sucses. Het praten lukt het beste het bewegen niet zo maar er zit vooruitgang in. Ik zweer het als ik te weten kom wie dit gedaan heeft die zal ervoor boeten!

Tinne pov.
Weetje ik heb echt de hele tijd het gevoel dat ik bekeken wordt. Best griezelig eigenlijk. Maar het zal wel niets zijn zeker? Alhoewel Britt toch wel een beetje raar begint te doen. Ze heeft soms stuiptrekkingen en zegt uit het niets "HELP!". Het zal misschien een ziekte zijn. Dat bestaat toch zo een ziekte waarin je geen controle over je lichaam hebt of over wat je zegt. Zou ze dat hebben? Ik weet het niet, het zou ook van de stress kunnen zijn natuurlijk. Maar dat denk ik niet.
Britt en ik wandelen naar het station.
Als britt opeens " Help, ik wordt bestuurt!" schreeuwt. Ik geloof mijn oren niet. "Britt wat zeg jij nu?" Vraag ik haar. "Niets." Antwoord ze. "Let daar maar niet op het is een trek dat komt door de stress voor de examens." "Oké dan?" Antwoord ik, als britt me opeens bij men beide schouders vastneemt en zegt "Help me nu ik, let niet op me, wordt, tinne niet luisteren, BESTUURT!" "Oké wat is er hier aan de hand?" Vraag ik want ik snap er niets meer van. "I-i-ik wo-wordt b-b-be-be-be-bestuurt-t-t." Stamelt ze.

Britt pov.
Ik probeer uit te leggen aan Tinne dat ik bestuurt wordt maar hoe harder ik probeer moe moeilijker het is. Maar ik heb het gezegt ze begreep het niet en dat probeer ik haar uit te leggen maar ik onderbreek mezelf altijd en ik ben aan het stamelen maar ik weet het toch uit te brengen. Ik grijp tinne bij haar schouders en stammel "Help me nu ik, let niet op me, wordt, Tinne niet luisteren, bestuurt." Arch waarom krijg ik dit toch niet onder controle? Ik probeer het nog eens " I-i-ik wo-wordt b-b-be-be-be-bestuurt-t-t."

_______________________________

Hoy iedereen dit is mijn aller aller aller eerste hoofdstuk(JE!) ooit dus ik hoop dat jullie het een beetje goed vinden. Als er opmerkingen zyn van ik zeg zomaar iets schrijffouten mag je dat altijd melden. Ook iedeetjes zijn welkom want ik zit een beetje klem. Ik wil wel effe zeggen dat ik nu ga wachten tot ik er 3 (hoofdstukkjes) bij heb en dan publiceer ik er 3 tegelijk en dan ga ik dat zo blijven doen.

Je Weet Van Niks !Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu