♔BLOOD♔

510 53 32
                                    

Wu...wu...Pada suatu malam...

"Weh,bunyi apa tu?? Aku takutlah...."kata seorang pemuda.

"Ma....manalah aku tahu."balas seorang lagi.

Mereka berdua telah tersesat di dalam hutan selepas selesai memancing.Tiba-tiba semua pokok di hutan itu bergoyang dengan kuat sekali dan kelawar bertebangan di sana sini.Dua pemuda itu saling berpelukan kerana ketakutan.Mereka terlalu takut untuk membuka mata dan tiba-tiba keadaan kembali senyap...

Dua pemuda itu meleraikan pelukan kerana berfikir tiada apa yang terjadi.Tiba-tiba mereka terasa sesuatu di hadapan mereka.Salah seorang daripada mereka membuka mata untuk mengintai tiba-tiba....

"Arkkkkk!!!"jerit pemuda itu dan dia langsung terjatuh.

"Weh!kau kat mana?!!"tanya kawannya itu.

Kerana terlalu takut dia cuba untuk melarikan diri tetapi dia dihalang...

"Ja...Jangan bunuh aku!"rayunya.

"Dah terlambat"

Pemuda itu terkejut mendengar suara asing yang berbisik kepadanya dan dia mula terasa lehernya dipegang.

"Tolong!!!"

Tiba-tiba keadaan kembali sunyi sepi dan cahaya bulan telah menampakkan susuk tubuh yang serba hitam dan berlumuran darah itu.Kemudian,kedengaran seseorang menepuk tangan di atas pokok.

"Bravo,Suga hyung tetap hebat dan kejam seperti dulu.Langsung tiada belas kasihan dengan MANUSIA.Patutlah hyung digelar 'Vampire Nightmare'." Kata V yang sedang bertenggek di dahan pokok itu.

Suga mengelap lebihan darah manusia di bibirnya sambil berkata "Manusia memang lemah!diorang tak layak tinggal kat bumi..."marahnya.Kemudian,Suga lenyap dalam kegelapan malam itu.V hanya tersenyum sinis.

"Berita terhangat TV3!Semalam kira-kira jam 3 pagi,dua pemuda telah dijumpai mati terbunuh dengan kejam sekali.Pihak polis menyatakan terdapat kesan gigitan pada leher kedua-dua mangsa selain kesan cakar yang teruk.Bla....bla"

Kau terus mematikan TV selepas melihat adik kau Jimin,yang tinggal nyawa-nyawa ikan selepas menonton siaran berita itu tadi...

"Dah tahu takut tengok benda-benda mancam tu,kenapa tengok jugak!"marah kau.Jimin tidak mampu membalasnya kerana koma.

Tiba-tiba pintu rumah kau dibuka dengan kuat sekali...
"Ppang!!!"

"YonA-ah!! Kau tengok kan berita tadi?? Jom siasat!!! Aku yakin tu kerja Vampire!!!"ajak J-Hope dengan teruja sekali.

J-Hope ialah seorang penggemar atau pemburu Vampire.Tak hairanlah kalau dia dah teruja mancam beruk lepas tengok berita tadi.

"Malaslah"balas kau ringkas.

"Aik? Bukan kau selalunya suka ke siasat benda-benda mancam ni??"kata J-Hope pelik.

"Aku tak de moodlah,lagipun cuba kau tengok dia ni...dah nazak dah...malaslah"kata kau sambil menunjukkan Jimin yang tengah nazak atas sofa.J-Hope hanya akur.

-skip-
Tepat jam 12 malam,kelihatan seorang pemuda dikelilingi ramai perempuan di sebuah kelab di Gangnam.Dan seorang lagi hanya duduk bersendirian.

"Suga hyung,kenapa tak nak enjoy puas-puas malam ni? Kan ada banyak 'MAKANAN'? ajak V sambil menari dengan beberapa wanita.

"Aku nak balik."kata Suga dingin dan dia terus keluar dari kelab itu...Tiba-tiba dia berlanggar dengan seseorang.

BLOOD[ONE SHOOT STORY]Where stories live. Discover now