Pov. Amber
Met trillende benen loop ik het grote gebouw in. Mijn nieuwe school. Waarom moesten mijn ouders nou zo nodig naar Amsterdam verhuizen. ik loop richting de balie waar een vrouw achter zit. ''uhmm ik ben nieuw hier'' zeg ik zenuwachtig. "Ahh dan ben jij vast Amber" zegt de vrouw vriendelijk. Ik knik. "Dit is je rooster'' zegt ze vriendelijk en geeft me het blaadje. Ik lach lief en loop dan richting de aula. In de aula staan al veel leerlingen. Sommigen kijken me raar aan, maar ik trek me er niks van aan en ga zitten aan een lege tafel. ik pak mijn telefoon en scroll door instagram heen. ''hey'' hoor ik een meisjes stem zeggen. Ik kijk op van mijn telefoon en zie een meisje staan. ''hey'' zeg ik vriendelijk. ''Mag ik bij je komen zitten?'' vraagt ze. ik knik en glimlach. ''ik ben trouwens Fleur'' zegt ze en steekt haar hand uit. ''Amber'' zeg ik en schud haar hand. ''in welke klas zit je?'' vraagt ze. ''5A1 jij?'' antwoord ik. ''ah jammer ik zit in 5A2'' zegt ze teleurgesteld. Er komen 5 jongens aan lopen en gaan aan de tafel naast ons zitten. Ik bekijk ze snel even. De kleinste is eigenlijk best wel schattig zeg ik tegen mezelf. ''Dat is Dioni'' zegt fleur.''oh'' antwoord ik. ''Ze zijn allemaal verschrikkelijke players, ze gaan letterlijk met elk meisje dat ze tegen komen naar bed'' zegt fleur walgend. Gelijk vind ik die Dioni een stuk minder leuk. De bel gaat en de aula loopt langzaam leeg.''zie ik je straks in de pauze'' vraagt Fleur. ik knik. Ik bekijk mijn rooster. Fijn. Geschiedenis in lokaal 302.
Zoekend loop ik door de school heen. ik loop nu al zo'n 10 minuten door de school op zoek naar het lokaal maar ik kan het niet vinden. 300, 301, eindelijk 302. Ik loop het klaslokaal in. Alle gezichten schieten mijn kant op. ''jij bent vast de nieuwe'' zegt de geschiedenis docent. ik knik. ''je mag naast Dioni gaan zitten'' zegt hij en wijst naar een plekje helemaal achter in. De jongen die dus Dioni heet knipoogt. ik rol met mijn ogen en loop richting mijn plek. ''hey babe'' zegt Dioni. ''ik ben je babe niet'' zeg ik bot.