1. Nieuwe vriendinnen

3 1 1
                                    

Als Jip s'ochtends wakker word moet ze eerst even denken waar ze is , maar na even denken weet ze het weer , ze is in haar nieuwe huis waar ze sindskort woont. Vandaag is haar eerste schooldag en vind het reuze spannend ! Als ze nou maar niet daar voor gek staat omdat ze altijd twee vlechtjes draagt , misschien moet ik dat nu niet doen denkt Jip bij zichzelf , maar uiteindelijk besluit ze toch om het wel te doen. Eenmaal op school aan te komen ziet ze verschillende kinderen , kinderen die aan het touwtje springen zijn , of juist kinderen die aan het lezen zijn. De een is dik , de ander is dun. De een is groot en de anders is klein , Jip is vanzichzelf heel klein, ookal is ze al 12, is ze maar 1.39. Als de bel gaat loopt ze met iedereen mee het schoolgebouw in. De directeur had de dag ervoor al verteld waar ze moest zijn, dus kon ze het gemakkelijk vinden. Als Jip bij de deur komt begroet je de juf haar vriendelijk en stelt zochzelf aan Jip voor: Hallo Jip ! Ik ben juf Lies en ga jou de komende tijd lesgeven. Kom maar mee de klas in, dan wijs ik een plekje voor je aan en dan kan je je meteen even aan de klas voorstellen. Jip werd in het groepje bij Brechtje, Mika en Jarno gezet waar nog een plekje voor jip vrij was. De juf suste de klas stil en vroeg aan Jip om zichzelf voortestellen aan de klas. Nou , ik ben Jip ik ben 12 jaar oud en zit in groep 8 netzoals jullie. De juf vroeg aan de kinderen of hun nog vragen aan Jip hadden. Meteen stak Arnold zijn vinger op. Ja Arnold ? Wat is je vraag voor Jip ? vroeg de juf. Wat zijn je hobby's vroeg Arnold. Jip antwoordde : ik zat eerst op ballet . maar nu niet meer. Toen de kinderen aan het werk moesten gingen Brechtje en Mika zich ook voor stellen aan Jip. Hun vertelde Jip dat ze 4 paarden thuis hadden en dat ze al heel lang paardreden. Jip had niet zoveel met paarden, maar werd wel aangestoken door de verhalen van Brechtje en Mika. Brechtje en Mika hadden Jip net gevraagd of ze zin had om eens op de boerderij langs te komen. Toen Jip net ja had gezegd ging de bel om naar huis te gaan.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 08, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

that amazing horseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu