Tokk.. tokk.. tokk..
Pintu bilik TaeYeon di ketuk.
"Seok Jin ahh wae?" Soal TaeYeon dalam nada suara mengantuk.
"Nuna.. bangunlah hantar SeokJin pergi sekolah" kata SeokJin membetulkan kaca matanya yang sering jatuh kebawah.
Taeyeon melihat Jam Locengnya. 6.50 pagi.
"Aigoo~ Seok Jin ahh... lambat lagi.. sekolah masuk 7.20, sekarang baru 6.50" kata TaeYeon dalam nada mengantuk.
"Alaaa,, nuna.. SeokJin x nak lambat.. nanti cikgu denda.. cikgu suruh datang awal. Lagipun, kalau seokjin datang awal...." Belum sempat Seok Jin menghabiskan kata katanya, pintu bilik TaeYeon sudah terbuka. TaeYeon menguap dengan rambut yang kusut masai.
"Arasseo arasseo... jom" kata TaeYeon mengambil kunci mereta dan menuju ke kereta.
*di dalam kereta.*
"Nuna.. rambut nuna tu kusut masai lah.. betulkan lah sikit. x malu ke kat orang?" Soal Seok Jin."Alaa,, hantar Seok Jin pergi sekolah je pun.. x turun pun.. duduk dalam kereta je."
"Hmm,, suka hati nunalah."
*di hadapan sekolah*
"Nuna.. pintu ni.. tak boleh bukak." Rungut SeokJin cuba membuka pintu kereta."ouhh,, pintu tu memang.. kena bukak dari luar.. dah rosak pintu tu"
"Ouhh,, so... nuna turunlah.. bukakan pintu SeokJin."
Taeyeon bagaikan lupa akan penampilan selekehnya, turun dan membukakan pintu untuk SeokJin. Sebaik sahaja TaeYeon turun dari kereta, berpuluh pasang mata memandang ke arahnha sambil tergelak. Dibiarkan sahaja, fikirnya budak budak memang begitu... bajet dorang perfect,, huh...
*di dalam kelas*
SeokJin sedang ralit mengulangkaji pelajaran, tiba tiba dia terasa ada satu gumpalan kertas hinggap di wajahnya bersama hilaian tawa sekumpulan lelaki.SeokJin memandang ke arah kumpulan lelaki terbabit. EXO! Huhh,, mereka ni memang budak nakal.
"Hoi selenge.." panggil Baekhyun.
Seok Jin memandang ke arah mereka, seok jin tahu... selenge itu adalah panggilan mereka terhadapnya."Kenapa?" Soal SeokJin.
"Meh sini japp.." panggil Chanyeol memanggil menggunakan kakinya..SeokJin berjalan ke arah mereka.
"Ye?"
"Nak join group kitorang tak?" Soal Suho.
"Nakk" jawab SeokJin teruja.
Tiba tiba Xiumin menumbuk perutnya.
"Auchhh!!" Seok Jin mengaduh kesakitan.
12 orang jejaka tadi tergelak puas.
"Nampaknya, kau belum cukup kuat untuk join kitorang... selenge." Bisik Baekhyun ke telinga Seok Jin lalu menolak Seok Jin sehingga jatuh terjelepok ke lantai.Kedengaran tapak kasut Mrs.Song.
Ahli EXO yang datang dari kelas lain bertempiaran lari ke kelas masing masing, manakala Baekhyun dan Chanyeol duduk di tempat masing masing."Okay class.. selamat pagi" ucap Mrs.Son
"Selamat pagi cikgu""Bersepahnya kelas,, siapa buat sepah ni?" Soal Mrs.Son.
Seluruh kelas memandang ke arah Baekhyun dan Chanyeol.
Mrs.Son bercekak pinggang.
"Kamu berdua lagi?" Soal Mrs.Son.
"Eh,, mana ada cikgu.. kami baikk.. tu,, selenge tu yang buat." Kata Baekhyun menunding jari ke arah Seok Jin.
"Kamu yang buat sepah?" Soal Mrs.Son.
Seok Jin mengangguk. Tiada siapa berani melawan Baekhyun dan Chanyeol.
"Kamu jangan rehat hari ni. Kemas kelas! Sampai bersih. Baekhyun, Chanyeol... perhatikan Seok Jin"
"Beres cikgu" kata Chanyeol tersenyum puas.*sewaktu rehat*
"Hoii..." baekhyun menahan seorang pelajar perempuan.
"Ye,, oppa.. ada apa?" Soal pelajar itu tersipu malu.
"Jangan bagi aq muntah lah pompuan" kata Baekhyun dengan muka menandakan dia geli dengan penggilan 'oppa'.
"Kitorang tahan kau, nak suruh kau beli makanan kat kantin" kata Chanyeol.
"Ouhh,, boleh" kata pelajar itu tertunduk.. malu.
"Kau tunggu apa lagi?" Soal Baekhyun.
"Duit.."
"Pakai duit kau dulu.. nanti kitorang tak bayar semula" kata Chanyeol.
Serentak dengan itu, Chanyeol dan Baekhyun mengekeh ketawa. Mereka sudah berjaya mengenakan pelajar itu.
"Dah,, pergi cepat... jangan lari!" Baekhyun memberi amaran.Mereka memandang Seok Jin yang sedang menyapu sampah.
"Sapu sampah ke kak?" Soal Baekhyun di telinga Seok Jin.
Seok Jin biarkan sahaja.
"Rajinnya anak dara.. boleh buat... bini!" Kata Chanyeol. Sekali lagi Baekhyun dan Chanyeol ketawa bersama.
Seok Jin hanya mampu bersabar dengan perangai nakal dua pelajar itu.*sewaktu pulang dari sekolah*
Taeyeon menunggu Seok Jin dari dalam kereta."Haihh,, mana pulak budak ni pergi." Rungut Tae Yeon.
Dia turun untuk mencari SeokJin.
Sedang dia berjalan, matanya melilau mencari Seok Jin. Tiba tiba dia terlanggar seseorang."Hoii,, buta ke?"
"Mian.. miann.." kata TaeYeon meminta maaf.
"ahh,, habis baju aku kotor kena kopi! Aku nak kau bayar ganti rugi!!" Kata lelaki itu dengan suara yang lantang.
TaeYeon menarik nafas kegeraman. Dia melihat ke arah name tag lelaki itu. Tertera nama Byun Baekhyun.
"Dengar sini adik byun baekhyun.. nuna dh minta maaf kan? Susah sangat ke nak maafkan? Lagi pun kotor sikit je pun.. kecoh.. lagi satu.. awk x reti hormat orang lebih tua dari awk ke? " soal Taeyeon.
"Hah? Perlu ke aq hormat kau? Ade aku kisah ke kau lagi tua ke, muda ke.. sikit pun tak heran" kata Baekhyun mencebik.
Taeyeon menggepal penumbuknya.
'Aku fikir kau budak sekolah je.. kalau tak, dah lama penumbuk ni singgah kat muka comel tapi kerek kau tu,budak' kata Taeyeon dalam hati."Nuna!" Panggil SeokJin
SeokJin berlari ke arah Taeyeon.
"Haa,, nasib baik Seok Jin sampai awal. Kalau tak lunyai budak ni.." kata Taeyeon kepada seokjin. Matanya menjeling tajam ke arah Baekhyun. Baekhyun hanya mencebik tidak kisah.
'alah perempuan.. apalah sangat.. kalau tumbuk tu rasa macam kene gigit semut je' kata Baekhyun dalam hati."Ehh,, kau ni perempuan kusut pagi tadi kan? Ouh,, ni adik kau eh? Adik dengan kakak same je.. SELENGE!" ejek Baekhyun gelak mengekek.
Muka Taeyeon kemerahan menahan geram bercampur malu. Dia tidak mahu membuat kes, dia terus berlalu masuk ke dalam kereta.
"Tunggu kau budak!!!" Kata Taeyeon memberi amaran sebelum berlalu pergi.
Baekhyun hanya ketawa sambil mengejek ayat yang dikatakan Taeyeon tadi. Dia tergelak besar.
'comel jugak minah tadi.. pendek je.. acah acah garang pulak tuh.. eiyy' kata Baekhyun di dalam hati. Dia tersenyum sendiri.
-TBC-
YOU ARE READING
Nuna Saranghaeyo. [Baekyeon Fanfiction]
FanfictionMengisahkan tentang Byun Baekhyun, ketua satu kumpulan gengster yang digeruni ramai, 'EXO'. Kumpulan itubterdiri daripada lelaki lelaki kacak yang diminati ramai gadis. Mereka juga dikenali sebagai buaya darat. Kumpulan 'EXO' sering membuli seorang...