Jag berättade genast att jag läst till sida 50.
"För att jag ska ha bevis ska du skriva ned på ett papper vad du läst om." sa Trevor.
Man såg att han var noga. Men för mig gjorde det ingenting. Jag hade ju faktiskt läst och jag förstod även texten. Trevor tog också boken så jag inte kunde fuska.
_____________________________________________________Nästa test vi ska göra är att lära mig 5 formler som är viktiga. Det är viktigt att lyssna på vad läraren säger, för de är lite kluriga. Det är dem för att lärlingen ska lära sig att förstå. Det finns också en sak som händer om man prickar hålet på 1 försök. Alltså i första testet. Och det är att man ska bli en magidrottning eller magikung. Det är bara få barn som får en prick. Man ska inte testa magi på liv. Det vill säga, inte testa på levande saker. Man kommer få massor av böcker att läsa på fritiden. Och man måste visa att man har intresset om man har det.
_____________________________________________________"Nu har jag skrivit!" sa jag och viftade ännu en gång medan jag höll upp handen.
"Jaså?!" sa Trevor. "Nåja, då får jag väl läsa det då."
Jag sträckte fram pappret och han tog nöjt emot det. Fort läste han det och ledde sedan brett.
"En duktig elev funkar alltid lättare än en svårlärd!" sa han och skrattade. "Nu är jag säker på att du läst det."Jag var riktigt nöjd och tyckte faktiskt själv att jag gjort ett bra arbete.
"Som du hörde skulle jag lära dig 5 viktiga formler, och den första är hur du blir osynlig."
Jag lyssnade noga vad han sa till mig.
"Först drar du med spöet upp, sedan ned, till höger, till vänster och snurrar."
Det var självklart att jag gjorde fel några gånger, men tillslut funkade det."Bravo! Sa Trevor och applåderade. "Nu ska du lära dig hur man flyger.
"Hur man flyger?!" utbrast jag av glädje.
"Snurra spöet 5 varv framför dig, peka på dina fötter med det och dra upp till huvudet, men det får inte nudda din kropp."Jag försökte många gånger. Ibland råkade det snudda lite i kroppen, ibland gjorde jag för fort, ibland för snabbt och ibland glömde jag helt enkelt bort hur man skulle göra. Men ännu en gång klarade jag det. Tyvärr slutade lektionen där och jag fick gå upp för den långa trappan. På toppen av trappan stod Daniella och väntade.
"Har du varit här långe? Frågade jag.
"Nej! Jag kom precis." svarade hon med menande röst.Hon visade mig vägen till mitt rum. Men när Daniella gått kom en tjej fram till mig som verkade vara 2 år äldre än mig. Hon kanske var 13 år. Hon gav mig en lapp som var kanske ett A5-papper. Jag läste igenom texten och jag fick höra en tråkig sak.
_____________________________________________________Hej! Vill du komma på ett party? Vi som bjuder in er heter Lova, Savanna, Tilde och Missy. Vi ska bjuda in alla som är nya på skolan och vi hörde att du är 1 av dem. Det börjar klockan 22:00 och är i rum 301.
Hoppas du vill komma!
_____________________________________________________Ni förstod väl den tråkiga saken? Va, gjorde du inte?!
Daniel och Freddie kommer vara där! Det stod ju att alla dem nya skulle komma! Men jag kände mig tvungen. Lappen lät ju så trevlig, så jag bestämde mig för att komma.Jag gick in på mitt rum som alltså var rum 222. Jag öppnade min väska som jag hade packat för att kolla vad jag hade för kläder som jag kunde ha. Jag testade en massa klädesplagg och kom fram till att jag skulle ha en jeanskjol, en rosa T-shirt, en jeansjacka i samma nyans som kjolen och ett par rosa sockar. Jag satte upp mitt hår i 2 tofsar och började gå dit.
Men när jag kom dit ångrade jag mig. Och ni får veta varför i nästa kapitel!!
YOU ARE READING
Blå magi
FantasyDet är några dagar kvar tills jag börjar på skolan "Deacyschool", som är en magiskola. Massor av elever som jag inte känner kommer gå där. Jag hoppas att jag kommer få många vänner där. Men det kan inte sluta pirra i magen. Jag längtar ju verkligen...