Part 2

254 43 9
                                    

Cuti musim panas yang telah dinantikan oleh para pelajar di universiti itu kini telah tiba.Sudah semestinya masing-masing mempunyai rancangan yang bagus bagi mengisi masa lapang dengan aktiviti yang disukai.Namun,para pelajar seperti V,Jimin dan Jungkook tidak terlepas daripada tugasan assignment yang diberi.Kini mereka telah memasuki alam universiti.Walaupun begitu mereka masih belajar di tempat yang sama.

V,Jimin&Jungkook berjalan sama-sama untuk pulang ke rumah sewa mereka selepas penat belajar di dalam kelas.

Jungkook: petang ni parents korang ambil kan?
V&Jimin: haah..
V: esok petang kita jumpa kat taman perumahan kita tu jom.
Jungkook: haa?esok petang?
Jimin: buat apa?
V: adalah nak dibincangkan.
Jungkook&Jimin: hmm,nae.

Tiba-tiba langkah jungkook terhenti dan memandang sesuatu yang menarik perhatiannya manakala rakannya hanya berjalan ke hadapan tanpa perasan tindakannya itu.

Jungkook: wah ABC! //terliur// kalau merasa ABC waktu macam ni mesti sedap.Haih budak dua orang ni -_- hoi!tunggu!

V dan Jimin secara automatiknya menoleh ke belakang apabila terdengar jungkook memanggil dari belakang.Kemudian,mereka berdua saling berpandangan dan mengangkat bahu tanda tidak tahu.Mereka pun berlari ke arah jungkook.Sebaik mereka tiba di hadapan jungkook,jungkook hanya tuding jarinya pada gerai ABC itu.Jimin dan V hanya melihat tindakan jungkook itu dan mengalih pandangan pada gerai ABC.

Jimin: //ketuk kepala jungkook// haih jom gi sana.
V: duit aku dah habis.
Jungkook: hehe jimin ada la V //sengih pada jimin//
Jimin: meh la aku belanja sekali sekala.
V&Jungkook: hehe gomawo chingu.//peluk jimin//
Jimin: eh apa ni?! Lepaslah -_- //lepaskan pelukan//

Mereka pun mengambil tempat duduk dan memesan ABC dan menjamu dengan selera sekali hingga tak ingat dunia.Terlalu sedap katanya.

Di rumah..

Mereka bertiga sedang menonton televisyen sambil memakan makanan ringan sementara mereka menunggu ketibaan ibu bapa mereka untuk menjemput ke rumah masing-masing.

Jungkook: //makan popcorn//
V: //pandang kookie kemudian popcorn// //rampas popcorn//
Jungkook: yahh!!!apa pasal kau ni?!bagi aku balik la!
V: bluekk!tak mahu la kedekut.nak balik?try la rampas hahaha!
Jungkook: tak guna kau!aku sula pakai penyapu kang! //kejar V sambil pegang penyapu//

Does She Ever Exist?Where stories live. Discover now