Gitaar

35 0 0
                                    

Anna's pov

ik was bang. het is dan wel een bekend iemand, je weet niet hie hij ECHT is. ik hoorde dat hij vroeger een badboy is.ik kreeg rillingen. wat zou hij met me gaan doen. ik droeg mijn gitaartas en hij mijn koffer.

na een half uurtje gelopen te hebben kwamen we bij een ENORM huis.

ik woon niet alleen, zei hij zachtjes. ik knikte. ik wist dat hij eerst wel alleen woonde, maar kennelijk is hij verhuist.

we liepen het huis binnen en hij zette mijn koffer neer. ik zette mijn gitaartas neer en samen liepen we door een grote deur. de huiskamer. het was ENORM GIGANTISCH GROOT!!! een bank voor 18 personen een eetafel voor 16 personen en een woonkeuken. gewoon enorm.

ik keek verbaast om me heen. Zayn zag me kijken en zei: ik raak de weg ook wel eens kwijt. ik glimlachte zwakjes.

ineens rende er 2 jongens door het huis achter elkaar aan, hard schreeuwend. de ene jongen voorop had een wortel beet en de jongen daarachter riep: GEEF MIJN WORTEL TERUG JIJ!!!!!!!!

ik deinste achteruit. Zayn riep tegen de jongens: HEE DOE EVEN NORMAAL IK HEB IEMAND HIER DIE BANG IS!!!!

de jongens die mij niet hadden gezien keken nu verbaast naar mij. Zayn ging op zijn hurken zitten en zei dit keer zachtjes, ga maar op de bank zitten, maak ik wat thee. ik knikte en ging op de bank zitten.

de jongens gingen om me heen zitten en zeiden niets, voor dz verandering. ik keek naar mijn aftanse schoenen. ik heb ze al 4 jaar en nu zijn ze echt kapot. ik had geen idee wat Zayn van plan was, echt geen idee maar dit was eng. ik staarde naar mijn schoenen net zo lang tot Zayn terug is. Na 2 minuten kwam Zayn terug en ging naast een van de jongens zitten.

Nou...begon hij.

Vanmorgen had ik hoofdpijn en besloot wat te gaan wandelen. na een half uurje zag ik een meisje en een man lopen. ik zag ineens dat de man zich omdraaide en tegen haar ging schreeuwen en haar op haar been trapte. ik schreeuwde stop en toen kreeg ik ruzie met hem. de uitkomst is: ik neem haar in ons huis omdat ik haar never nooit meer terug laat gaan naar die vreselijke man.

ik keek hem geschrokken aan. hij glimlachten. de andere keken naar mij en dan naar Zayn.

stel je maar voor, zei Zayn.

Ik ben Anna. 13 jaar en....die man is mijn....vader....mijn moeder is vorig jaar aan een ongeluk overleden....en mijn hobby is gitaar spelen.

nu keken de jongens mij aan. ee' blik vol meedeleiden en begrip. een ongemakkelijke blik.

Mijn vader drinkt teveel...zei ik.

de blonde jongen, genaamd Niall sprong op en gaf me een knuffel. hij had tranen in zijn ogen. ik kon mijn tranen beheersen.

een jongen met een streepjes T-shirt sprong ook op en gaf me ook een knuffel.

nou...wij zijn one direction. ken jij die band? ik knikte.

ik ben Louis en dat is Niall. ze wezen naar elkaar. ik glimlachte klein. en er zijn er nog meer, alleen stellen die zich vanzelf wel voor. jij gaat nu naar bed want je valt om van de slaap. ik knikte en liep achter Zayn aan die me de weg wees naar hopelijk een klein kamertje met een bed.

hij deed de deur open en ik liep naar binnen. dit is mij kamer waar jij nu even in mijn bed gaat liggen. kleed je maar om en ga lekker slapen.

ik knikte en hij ging weg. ik deed mijn pyama aan en ging in een enorm bed liggen. ik viel al snel in slaap.

Zayn's pov

ik heb haar net mijn bed gewezen en volgens mij slaapt ze nu. ik liep weer naar beneden en ging bij de jongens op de bank zitten. Liam en Harry waren nu ook beneden en keken verbaast. ik begon het verhaal.

"en dat meisje heeft bijna geen kleren en andere bezittingen!" besloot ik mijn verhaal. alleen een gitaar. Niall sprong omhoog en rende naar de gang hij kwam weer binnen met een gitaartas.

hij opende hem en haalde er een gitaar uit. WOOOW riep hij. deze gitaar...had alleen...

"mijn moeder" hoorde ik achter me. ik draaide me om en zag Anna daar staan. ze keek verdrietig en liep naar Niall toe.

Mijn moeder was een bekende gitaarist, zoals Niall wel weet. ze pakte de gitaar over en ging op de bank zitten met de gitaar. ee speelde een liedje erop dat ik nog nooit had gehoort. maar het was zo mooi. Niall keek haar met grote ogen aan. hij ging aan de andere kant op de bank zitten en luisterde tot het lied was afgelopen. nu keek iedereen naar haar. ik heb dit allemaal van mijn moeder geleerd, maar die is dood. ze bedekte haar gezicht in haar handen en huilde. ik stond op en liep naar haar toe. Rustig maar, zei ik. Nu ben je veilig. Nu kan je zijn wie je bent. rustig maar, wij zijn bij je.

Beauty (dutch one direction story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu