Mianhae

133 8 2
                                    

Cikgu : Okay , that's all for today , thank you !
Korg : Yeah , yeah , yeah !!!! Rehat , rehat !!! Jom Mingyu !!!
Mg : Hah , ok ... kau nak mkn apa arini , aq blanja
Korg : Wah !!! Org kaya nak blanja aq !!! Bangga nyer !!!
Mg : Kau ni boleh x jgn jerit 2x , memekak lah ... fikir sedap sgt ker suara ?
Korg : Yelah , yelah ... harini aq nak makan cheese burger ... dah lama x mkn ... kempunan tahu x ?
Mg : Kau mengandung wei ?
Korg : Choi !!! Watch your mouth , bro ...
Mg : Okay , yelah ... sorry cutie ...
Korg : Sedap jer kau panggil aq cute !!! Boyfriend aq jer boleh tahu !!!
Mg : Aku x lyk nak jadi boyfriend kau ?
Korg : Erk ...
Mg : Okay , okay ... *huh , dia x fhm lagi hint aq , hint yg aq suka dia , x perlah*

- kantin -

Korg dan Mingyu sedang menjamu selera sambil berbual - bual ... suasana kantin yg hingar bingar langsur x mengganggu perbualan korg dan Mingyu ... sedang rancak berbual , tiba 2x ...

Splash !!!

Jimin : *tuang air kat baju korg*
Korg : Woi , pabo yah !!!
Jimin : Ops , x sengaja lah awuck ... titew x nampak awuck lah ... titew igt ni longkang yg boleh tuang air sesuka hati ... *buat suara manja*
Korg : Yah !!! Kau kalau sehari x sakit kan hati aq x boleh eh ? Aq punya besar kat sini pon x nampak ker ? Dah tahu rabun tu pakai ah spec ... ker kau buta ?
Jimin : Ckap lah apa 2x yg kau nak ...

Mingyu terkedu dgn perbuatan Jimin ... korg x lyan Jimin ... korg bangun nak pergi tandas utk bersihkan baju korg yg dah kener air milo , dan ...

Kedebuk !!!

Jimin : *langgar kaki korg* ahahahaahahahahahahahah !!! Ada nangka busuk jatuh ni wei ... sapa nak tolong angkatkan ni wei ... cian dia ...
Korg : Argh !!!

Korg terus berlari ke tandas dgn air mata yg mula bertakung ni kelopak mata ... sesampai korg di tandas ... air mata yg cuba ditahan jatuh juga seperti air hujan yg membasahi bumi ... korg menangis bukan sbb sedih dgn apa yg terjadi tetapi sbb malu yg teramat ... ramai gila yg tgk kat kantin tadi ... Mingyu juga mengejar korg dari belakang ... tapi dia tunggu kat luar tandas ( yelah x kan nak masok skali , tandas pompuan kan ? ) ... selesai membersihkan baju ... korg tros mengajak Mingyu masok kelas ... korg juga dah x banyak berckp ngan Mingyu ... lpas habis kas korg tros ajak Mingyu balik , selalu nyer korg akn pergi mkn ais krim bersama - sama Mingyu sebelum pulang ke rumah ...

- di rumah Mingyu -

Mingyu asik teringatkan kejadian di sekolah tadi ... dia berasa simpati terhadap korg ... tiba 2x Mingyu teringat yg lusa hari jadi korg ... Mingyu merancang ingin membuat bufday party ... dia cepat 2x memberitahu rakan sekelas tentang rancangan nyer itu , kecuali Jimin ... malang nyer Jimin seorang yg licik ... dia telah mendpt tahu perkara itu dan merancang untuk mengenakan korg lagi ...

- lusa , selepas rehat -
Korg : Ish , apalah Mingyu ni ... x nak rehat ... diet lah apalah ... poyo btol ...

Korg berjalan masuk ke kelas sambil membebel sendirian ... setiba nyer di kelas , korg tgk semua pintu dan tingkap tertutup ... org kat dlm dah siap pasang camera utk rakam bufday korg ... korg berasa pelik ... korg tros tolak pintu dan ...

Satu kelas : Hepy bufday , Yuna !!! *nyanyi lagu bufday*
Mingyu : Nah tiup lilin ni ...

Sebelom sempat meniup lilin , tiba 2x ...

Pap !!!

Kek yg tadi nya berada di tgn Mingyu telah berada di muka korg ... semua org terkedu ...

Jimin : Ahaahahahahahaaaaaahahaha ... lapar sgt ker sampai x sempat nak potong kek ?
Korg : Huh !!!

Korg tros belah ... korg mesti ah bengang ... korg bersihkan muka dan masok ke kelas semula ... buat mcm x der paper yg berlaku ... korg dah x lyan Jimin langsung walaupon dia sentiasa mengacau korg ... lama - kelamaan Jimin bosan ... dia mula berasa insaf ... dia telah nekad untuk berubah dan lyan korg dgn baik ... kerana satu perasaan yg aneh sudah lahir di hati jimin ... dia hanya memendam perasaan ...

Mianhae Where stories live. Discover now