Ketika mereka sedang mengisi borang Tiffany ternampak member exo juga sedang mengisi borang tersebut.. "Wey korang tengok tu.. Ada exo.. Sebok jer diorang nak masuk pertandingan ni..",bisik Tiffany.. "Biarkan je diorang tu.. Kita mesti menang punya..",jawab Jessica..
Selepas tamat persekolahan member exo, snsd dan group lain yang mendaftar bertungkus-lumus membuat latihan.. Ketika Snsd tengah berlatih, member exo mengintai mereka disebalik dinding.. "Hebat juga diorang menari", kata Baekhyun dalam hati.. Member exo terpegun melihat mereka menari..
"Wey, korang ngintai apa tu?", sergah Yoona.. "Mana ada ngintai perasan jer.. Bukannyer hebat sangat pon menari tu.. Macam robot adalah", jawab Kris menipu.. "Cubalah korang menari kalau hebat sangat", balas Yoona.. "Okay fine!",jawab Kris.. Member exo menari dengan bersungguh-sungguh di hadapan snsd membuktikan yang diorang lebih hebat..
Taeyeon POV
"Wow hebat jugak diorang nie.. Eh, kenapa aku rasa Baekhyun tu hensem sangat eh? X boleh jadi ni.. Dia tu musuh aku.. Aku tak akan bagitau perkara ni kat member aku.. Kalau tak mati aku.. Habis aku kene ejek ngan diorang.. Baik aku senyap jer..", keluh Taeyeon dalam hati..
"Woi, asal tenung aku lama² tu? Jatuh cinta ke?",sergah Baekhyun.. Taeyeon terjaga dari lamunannya.. "Eh, jangan nak perasan sangat okay.. Tak ada taste aku nak ngan kau",jawab Taeyeon.. "Yer la tu kau..",kata Baekhyun.. "Tak kan nak tipu pulak,perasan!..", ujar Taeyeon sedikit tinggi.. "Okay stop² kang aku kahwin kan korang nanti baru tau", balas Suho.. Taeyeon dan Baekhyun memandang Suho dengan jelingan yang tajam..
-----------------------------------------------------------
Dua minggu telah berlalu, kini tibalah pertandingan menari.. Semua peserta menunggu di bilik masing² yang disediakan.. Snsd adalah peserta yang ke 6 manakala exo peserta yang ke 7.. Banyak kumpulan yang menyertai pertandingan itu seperti bigbang, red velvet, got7, apink, 2pm, fx dan banyak lagi..Kini giliran snsd telah bermula.. Mereka menari mengikut lagu Party dengan senyuman yang manis.. "Wow cantiknya Taeyeon!", kata Baekhyun.. Semua member exo memandang Baekhyun seperti kerang busuk.. "Kau dah gila eh?", jawab Tao.. "Tak lah aku normal.. Cuba korang tengok diorang.. Cantik kan?", jawab Baekhyun meyakinkan membernya.. "Bolehlah sikit", ujar Kai..
Kemudian giliran exo pula mempersembahkan tarian Love Me Right.. Member snsd melihat persembahan mereka dengan sangat fokus.. "Korang tak rasa Baekhyun tu comel ke?",tanya Taeyeon.. "Bolelah sikit.. Tapi Kai tu lagi cool", balas Hyoyeon.. Member snsd memandang mereka dengan pelik..
Kini tibalah masa penyampaian keputusan.. "Tempat ketiga jatuh kepada kumpulan bigbang!!!", sebut pengacara majlis.. "Tempat kedua jatuh kepada kumpulan...........
YOU ARE READING
EXOSHIDAE LOVE
RomanceMengisahkan tentang ahli exo dan snsd yang membenci sesama sendiri.. mereka terpaksa bercuti di tempat yang sama.. mereka juga diberi pasangan masing².. dapatkah exo dan snsd menjadi kekasih? bacalah sendiri kalau nak tau.. ~~