ciafar, morion

11 1 1
                                    

proloog

in het land van de heerser morion genaamd de heerser van het duister, was het altijd herfst. voor sommigen was dat vervelend, voor sommigen was dat niet het geval.

de bossen leken vredig maar diep in de ziel van het bos, zoals morion zei, was het duister. er zaten altijd bladeren aan de bomen, maar ondertussen dwarrelden ze ook altijd naar beneden. zo lag er dus altijd een kleed van rode bladeren op de aarde.

in het land van heerser ciafar was het altijd lente. langs de zandpaden stonden de bloemen vredig te bloeien. en de zon scheen overal. ciafar was de broer van morion. ze waren altijd goede vrienden geweest. tot de kingsize oorlog. die werd zo genoemd omdat morion de baas wou zijn. ciafar bleef rustig tot morion zijn land binnenviel. tot op de dag van vandaag hebben ze ruzie, maar ciafar heeft het beter voor elkaar.

in het land van ciafar is iedereen tevreden, blij, gezellig, en gastvrij. integendeel tot de mensen in het land van morion natuurlijk.

morion was voor niemand aardig, behalve zijn dochter Elzalot, die iedereen Elza noemde, en zijn vrouw, die criadella heette. ciafar had een zoon en een dochter, zijn zoon heette welian en zijn dochter heette kalutah.

ik heb nog geen titel voor dit verhaal, het moet een geheimzinnige titel zijn, waarin je oorlog, en gevecht in herkend, maar ook een soort liefde en het moet een duel naam zijn. weten jullie een naam? zet het dan please in je reactie. nu noem ik het: ciafar, morion.

ciafar, morionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu