Part 3

111 9 0
                                    

"Err~ omo! rasanya macam omma saya call.. kejap ye" kata Taeyeon kepada Baekhyun. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya.

"Om... omma.. wae?" Soal Taeyeon menjawab telefon bimbitnya. Sesekali matanya melirik ke arah kumpulan EXO itu.

"Ouh? Jjinja? Huhuhu,, arasseo omma... taengo balik sekarang" kata Taeyeon berpura pura menangis. Kononnya baru mendapat berita sedih.

Baekhyun hanya memerhati gelagat Taeyeon itu...
'Taengo? so, nama dia Taengo? Pelik... tapi comel' sempat lagi Baekhyun memuji Taeyeon di dalam hati.

"So..sorry.. aq bkn x nak fight.. tapi... nenek aq sakit.. aq kene balik.. mian~" kata Taeyeon berpura pura sedih dan kemudian berlalu pergi.

"Fuhh~selamat... aigoo~ menakutkan betullah Exo tu tadi" kata Taeyeon sambil berjalan pulang ke rumah. Dia memegang dadanya. Jantungnya berdegup laju. Takut sungguh dia.

Dia berjalan di hadapan sebuah cafe yang agak menarij perhatiannya. Dia membawa keluar dompetnya.
Q
Masih ada wang sisa bakinya bershopping ptang tadi. Cukup rasanya untuk makan kat cafe ni. Taeyeon melangkah masuk ke dalam cafe tersebut. loceng cafe itu pun berbunyi menandakan ada pelanggan yang masuk.

Tiba tiba datang seorang perempuan muda. Rasanya pekerja di situ.

"Err~ cik nak order minuman ke?" Soal pekerja tersebut.

"Ahh, ye.." kata Taeyeon duduk di kerusi cafe itu.

"Tapi cik.. maaf.. cafe ni dah nak tutup..." kata pekerja terbabit.

Lantas Taeyeon bangun. Mukanya merah.. malu!

"Ouh,, mianhae... sa... saya balik dulu." Kata Taeyeon. Baru sahaja dia hendak membuka pintu cafe itu, ada satu suara lelaki menegurnya.

"Tunggu"

Taeyeon berpaling ke belakang.

"Yupp?" Soal Taeyeon.

"Awak nak order apa? Silakanlah order,, selagi ade customer, selagi tu kami ambil order" kata lelaki terbabit.

"Ouhh,, tapi... tu... dia cakapp..."

Belum sempat Taeyeon menghabiskan kata katanya, lelaki tadi sudah menyampuk.

"Ouh,, tu pekerja saya. Dia baru lagi..." kata lelaki tersebut.

So, he's the owner of this beautiful cafe. Hmm,, good looking owner.

Taeyeon mengambil tempat dan mula memesan makanan.

Setelah makanan sampai, pemilik cafe tadi pun duduk berhadapan menghadap Taeyeon.

"Annyeong" sapa lelaki tadi.

"ouh,, annyeong.." balas Taeyeon sambil menyuap makanan.

"So... what's your name?"

"Kim Taeyeon.. and you?"

"Kwon Ji Yong"

"Ahh~ arasseo.. nice name" kata Taeyeon.

"Thanks... you too"

Taeyeon hanya tersenyum.

"Ni.. kad saya, so.. anytime, anywhere awak boleh call saya" kata Ji Yong menghulurkan kad namanya.

"Ouhh,, ni kad saya" kata Taeyeon mengambil kad nama Ji Yong dan menyerahkan kad namanya pula.

"Ouhh,, thanks.." kata JiYong tersenyum.

Setelah mebghabiskan makanannya, Taeyeon pulang ke rumahnya.

Taeyeon membayar makanan tersebut dan mengucapkan terima kasih lalu berangkat pulang.

sebaik sahaja dia keluar dari cafe tersebut, dia terlanggar seorang lelaki.

"Ouhh,, mian....." ayat Taeyeon terhenti.

'Omo! Budak gengster ni lah' bisik Taeyeon di dalam hati.

Dia cepat cepat beredar. Takut kantoi..

"Hoi tunggu!" Sergah Baekhyun. Dia memegang kasar tangan Taeyeon.

"Ap.. apa kau nak?" Soal Taeyeon tergagap gagap.. takut juga.

"Kata nenek kau sakit? Sempat lagi makan dekat... peace cafe?" Soal Baekhyun dengan suara menyindir.

Taeyeon hanya terdiam. Tidak tahu alasan apa lagi yang hendak diberinya.

"Hahaha,, bodoh! Kau kecut enn dengan kitorang?" Kata Baekhyun mengejek.

"Ma... mana ada... ak.. aku... haihhh~ ye.. aku takut! Puas?" Soal Taeyeon malas berdolak dalik.

"haaa kan senang... mengaku.. pengecut!" Kata Baekhyun mengejek sekaligus menghamburkan tawa hinaan kepada Taeyeon.

Taeyeon mula berasa geram.

'Puiihh,, dengan kau? Sorang? Aku tak takut.. dengan geng kau je aku takut.. and.. kau rasakan ni...' kata Taeyeon di dalam hati.

Dia mula menumbuk perut Baekhyun sehingga Baekhyun tersandar ke dinding bangunan itu. Tidak cukup dengan itu, Taeyeon menumbuk muka Baekhyun dan....

"Auchh!!" Baekhyun mengaduh.

Taeyeon menyepak tempat titik kelemahan setiap lelaki menggunakan kepala lututnya.

'Puas hati aku' bisik Taeyeon di dalam hati lalu beredar.

Memandangkan dia terlalu penat dan letih untuk pulang melalui jalan biasa yang digunakan kerana ia terlalu jauh, jadi dia mengikut jalan pintas dimana dia terpaksa lalu di belakang bangunan yang gelap dan busuk. Banyak juga kes kes tidak diingini berlaku di situ.. namun, apakan daya.. dia terlalu letih dan terpaksa mengikut jalan pintas.

Sedang dia berjalan, tiba tiba dia terasa di diekori. Dia berpusing kebelakang dan dia ternampak sekumpulan lelaki bertopeng, membawa parang.

'omo!' Kata Taeyeon di dalam hati. dia berpusing ke hadapan untuk terus pulang tetapi... di hadapan juga terdapat manusia bertopeng dan memegang parang. Taeyeon kecut perut.

"K... kau n...nak a...apa hah?" Soal Taeyeon terketar ketar.

"Kitorang nak... kau!" Kata Seorang lelaki bersuara kasar.

"Kitorang nak kau jadi lauk kitorang malam ni!" Kata seorang lagi lelaki.

Taeyeon hanya mampu menangis. Tiba tiba salah seorang dari mereka memegang Taeyeon.

"Arghh!! Tolong!!" Teriak Taeyeon.

"Hahahaha,, bisinglah kau!" Kata Penjahat tadi lalu meramas rambut Taeyeon dan menghantukkan kepalanya di tong sampah yang berdekatan.

kepala Taeyeon terasa sakit. Bajunya seperti dikoyak koyak.

Sayup sayup dia kedengaran suara seorang lelaki menyergah penjahat itu. Dia dapat rasakan lelaki itu datang untuk menyelamatkannya. Dia tidak tahu siapa kerana pandangannya kabur dan terus gelap.
-TBC-

Nuna Saranghaeyo. [Baekyeon Fanfiction]Where stories live. Discover now