Episode 14

84 10 0
                                    

My Friend Is Vampire

Ep 14

Kai memegang kepala nya kerana terlalu sakit bagaikan mahu pitam . Kai yg tidak tahan dengan kesakitan tiy terus pesan di ruang tamu . 7:00 pagi jam loceng baekhyun berbunyi .  baekhyun bangun dengan malas dari tidur untuk pergi ke sekolah . Dia menggosok matanya kerana berasa kabur . Baekhyun memandang ke arah katil kai dan berasa hairan kerana kai tiada di atas katil nya "dia dah bagun ke?*kata baekhyun lalu bangun dari tempat tidurnya* . Dia mencampai tuala nya untuk pergi mandi . Baekhyun membuka pintu bilik nya lalu terkejut apabila melihat kai terbaring di ruang tamu "Yakk kai!  . Baekhyun meriba kepala kai dan menepuk pipi nya . "Yakk baek kenapa ni?  * kata mark yg baru keluar dari biliknya* . "Aku pun tak tahu lhaa , Dah lhaa jom bawak dia dalam bilik *kata baekhyun* . Mereka berdua mengangkat kai , pada masa itu sehun keluar dari bilik .  "Ehh sehun tolong kitorang *kata mark yg ternampak sehun* . Sehun menolong menggangkat kai ke dalam bilik . Mereka meletakkan kai di dalam bilik , pada masa yg sama kai tersedar dari pesan dengan mata yg agak layu "apa dan berlaku? *tanya kai dengan lemah* . "Kau pesan dekat ruang tamu tadi , tu yg kami angkat kau dekat atas katil ni*kata baek*   . macam mana kau boleh pesan?*tanya Sehun* . "Aku tak tahu kenapa , aku nak balik bilik tiba² kepala aku rasa sakit tu yg pesan *jawab kai*  .  "Hari ni kau tak payah sekolah lhaa , kau berehat je dekat rumah , aku takut kau pesan pulak dekat sekolah *kata mark* . Kai hanya mengganguk kecil menandakan setuju . Mereka keluar meninggalkan kai untuk memberi perluang untuk  kai berehat . 10 minit kemudian s.coups keluar dari bilik air dan menuju ke ruang tamu . Dia melihat semua org sedang bersiap-siap untuk pergi ke sekolah . "Mana kai? *tanya s.coups* . "Dia tak pergi sekolah hari ni *jawab mark* . "Waee? *kata V dengan hairan* . "Dia.. dia tak beberapa sihat *baek memotong percakapan mark*  . "Dah lhaa cepat lhaa siap s.coups *kata sehun* Lalu s.coups terus bersiap .

School Part

Jungkook masuk ke dalam kelas  dan duduk di mejanya . Dia melihat ke arah meja kai dan berasa hairan kerana kai tiada di meja nya . Dia melihat jam tangan nya "dah lewat ni tak alan dia tak datang , weyhh mana kai? *tanya jungkook kepada mark* . "Dia tak datang , dia tak sihat . "Ehh dah² cikgu dah sampai *kata baekhyun* . Kelas mereka pun meneruskan pelajaran apabila cikgu sampai . "Murid² cikgu nak cakap sesuatu ni . "Apa cikgu? *kata baek* . " jumaat ni sekolah ade buat rombongan 3hari 2 malam dekat pulau jeju . "ade bayaran ke cikgu? *tanya sehun* . "Ya ade  bayaran , sesiapa yg nak ikut boleh  jumpa cikgu balik nanti . Mereka menundukkan kepala apabila mendengar ade bayaran .

Balik Part

"Ehh aku nak pergi tandas *kata V dengan laju ke tandas * . "Yakk pali² *kata baek* . "Mark mana? *tanya s.coups* . "Dia cakap dia balik sendiri nanti *kata sehun* . Tidak lama kemudian  baekhyun ternampak taeyeon dan kawan² sedang menuju ke arah mereka . "Weyhh korang pergi ke rombongan tuw? *kata taeyeon sebaik sahaja sampai di depan mereka* . "Kami pun tak tahu nak pergi ke tak , korang nak pergi mana? *tanya baek* . "Kami nak pergi rumah bomi sebab nak bagi kertas ni *kata yoona* . "Kertas apa tu *tanya sehun* . "Kertas bayaran nak pergi rombongan *jawab yoona* . "Dah lhaa kami pergi dulu byee *kata taeyeon* . "Kenapa dengan diorang? *kata V yg baru sampai* . "Tak ada apa lhaa , dah lhaa jom balik .

House Part

Baekhyun membuka pintu lalu masuk ke dalam rumah dengan yg lain  . S.coups membuka pintu bilik kai
dia berasa hairan kerana kai tiada di dalam bilik nya . "Kai tak ada dalam bilik lhaa . "Hahh!? Biar betul
*kata baekhyun* . "Dekat dapur dengan tandas pun tak ada *kata V* . "Dia pergi mana? *kata sehun* . "Try call dia*kata s.coups* . Baekhyun mendail number kai dan meletakkan di telinga . "Thunder Thunder Thunder *handphone kai bedering* . "Ehh tu handphone kai*kata V lalu menggambil handphone* . Mereka semua berpandangan .

Kai part

Kai sedang berjalan untuk balik ke rumah . "Hrmm nak makan apa eahh nanti?  *kata kai sambil memegang perutnya* . Tiba² hidung kai menangkap satu bau yg sedap , dia memandang ke arah kirinya "Wahh~ Ayamm goreng *kata kai apabila melihat ayam di sebelahnya* .  "Beli ayam lhaa untuk makan nanti , bagi saya 8 ayam goreng *kata kai* . "Nah~ semua 20 won *kata penjual* . Kai menggeluarkan duit nya beri kepada
penjual itu . "Baik aku call dulu diorang suruh buat air*kata kai di dalam hati* . Kai memasukkan tangan nya ke dalam poket seluarnya  "Hrmm tak bawak lhaa ni , haihhh ~ . Lalu kai bereda dari situ dan segera pulang .

House Part

Mereka semua duduk di ruang tamu dan sedang befikir ke mana . "Haihh mana lhaa dia ni *kata sehun* . "Weyhh aku lapar*kata s.coups* . "Kita cari kai baru pergi makan *kata baek* . "Aku buat air dulu lhaa *kata sehun* . Bunyi pintu dibuka semua memandang ke arah pintu . "Mark ke atau kai tu?*kata s.coups* . Kai membuka pintu lalu semua memandang nya . "Waee?  Kenapa dengan kamu semua ni ? Pandang mcm lain je *kata kai* . "Kami bukan apa , kitorang takut kau pesan je dekat mana² *kata baekhyun* . "Hrmm bau ayam *kata s.coups* . "Hahh ni aku belikan ayam . "Wahh!  Ayam *kata V kerana dia juga kelaparan* . "Mana mark?*tanya kai* . Pintu dibuka "hahh tu mark*kata sehun yg baru keluar membuat air * . "Mark kau pergi mana tadi? *tanya baek* . "Aku jumpa cikgu tadi sebab nak ambil surat rombongan ni . "Kau pergi ke rombongan tu? *tanya baek* . "Yaa~ korang semua?  . "Kitorang semua tak kot , sebab kami semua tak kaya mcm kau *balas baek* .    "hrmm tak apa lhaa , nanti aku mintak duit dekat bapak aku dekat US tu , so nanti kita semua boleh pergi . "Bukan kitorang tak nak , cuma bapak kau dah banyak tolong kitorang , dia yg bayar rumah , Bill Rumah dengan perabot  rumah ni *kata baek* . "Alaa jangan risau lhaa , dia bagi punya . Mereka semua hanya tersenyum menandakan setuju . "Ehh dah lhaa jom makan*kata kai* . -SKIP- NIGHT- . "Weyhh sorang teman aku amik duit dekat bank*kata mark* . "Jom lhaa aku teman*kata baek* . Mereka berdha bersiap lalu keluar pergi ke bank .

Bank Part

mark menggeluarkan duit nya dan keluar dari bank lalu bediri di sebelah baek . Mereka berdua berjalan untuk pulang tiba² mereka di tahan oleh 2 perompak yg memakai topeng dan menujukan pistol nya ke arah mereka . "Ishh apa ni!? *kata mark* . "Bagi aku duit yg kau keluar kan tu kalau tidak aku tembak kau sorang² . "Jangan harap! *kata mark lalu bergelut dengan seorang perompak itu , tapi mark ditetak dari belakang menggunakan pistol nya . Baekhyun ternampak mark rebah  akibat ditetak dari belakang terus memandang perompak yg menetak kepala mark dengan tajam  .

Bersambung

Apa yg berlaku lepas ini ?
See next Episode
Sorry for typo and kesalahan tatabahasa ^^

My Friend Is Vampire [Complete]Where stories live. Discover now