27. kapitola - Změna plánu

642 50 12
                                    

Venku se stmívalo, nebude trvat dlouho a bude tma. V autě byla nálada na bodu mrazu, nikdo za celou cestu nepromluvil. Není se ani čemu divit, přišli jsme o útočiště a rozutekli se do všech stran. Hleděla jsem z okna a pozorovala okolní les. Přemýšlela jsem nad tím, zda měli šanci uprchnout. Auto pomalu zpomalilo a zastavilo u krajnice.

"Co to děláš? Ještě tam nejsme." prolomila ticho Maggie.

"Edith má pravdu..." odvětil Glenn, zřejmě se mu má slova rozležela v hlavě.

"Co? To ne. Slíbili jsme Rickovi, že na ně počkáme na dálnici."

"To ano, ale co když mají problémy, Shane vyváděl."

"Glenne" řekla Maggie a doufala, že ho přesvědčí. Marně. Glenn zastavil auto a vystoupil, udělala jsem to samé.

"Edith nemusíš tam chodit." vyjekla Beth a Maggie se na mě vyčítavě podívala, ale neřekla nic.

"Glenn sám nepůjde, navíc to byl můj nápad. Vy jeďte dál, kdyby se vrátili budete na ně čekat."

"Glenne..."

"Budu v pořádku, jen to tam okouknem a hned se vrátíme." ujistil ji a lehce ji políbil na čelo. Viděla jsem, jak Maggie zadržuje slzy, ale byla silná. Vystoupila z auta a zaujala místo spolujezdce.

"Zlomte vaz." řekla a nastartovala auto. Kývla jsem na Glenna a pomalu jsme vyšli k farmě.

"Proč si změnil názor?" zašeptala jsem. Glenn odtrhl pohled ze silnice a pohlédl na mě.

"Rick nás nikdy nenechal ve štychu, díky tomu jsme všichni naživu. Navíc mám divný pocit ze Shanea."

"Kdo by ho neměl, nesnáší mě." odvětila jsem a sklopila pohled k šedému asfaltu.

"Nebyl vždy takový, nevím co to do něj vjelo. Řekl bych, že ho dost poznamenala ta vražda, a pak ten kluk, co si hrál na neviňátko a přitom by na nás přitáhl bandu ozbrojených chlapů." odůvodnil Shanovo chování. Přikývla jsem, ale to Shanea neomlouvalo, několikrát se mě pokusil zabít, aniž by mě poznal. Glenn si všiml mého zamračeného výrazu a pokračoval.

"Víš, v dnešní době není lehké někomu věřit. Lidi tahle doba hodně rychle mění."

"Jo to máš pravdu, ale to ho neomlouvá." řekla jsem pevným hlasem a přidala do kroku.

"Víš, taky jsem ti z počátku nevěřil."

"Co to změnilo?!" zeptala jsem se neutrálně.

"Zachránila jsi Maggie život." šeptl.

"Vážně ji miluješ, že?" Glenn se na malou chvilku zadrhl, ale nezastavil se.

"Nemusíš odpovídat, poznám to."

"Víš, co jsem potkal Maggie, život se mi otočil naruby, před tím jsem hodně riskoval, ale teď se už držím stranou...."

"Kvůli ní." dořekla jsem za něj.

"Ano, je pro mě vším."

-TWD-

Pohled Daryla

Zasadil jsem Shanovi poslední ránu a on zůstal ležet. Zadýchaně jsem se postavil a na malý okamžik zavrávoral. V ruce mi tepalo a odřené kloubky mě začaly po chvíli pálit. Stál jsem tam nad ním a přemýšlel o jeho osudu. O tom, co všechno provedl, co udělal Edith. A v ten moment mi to došlo. To on byl příčinnou jejího útěku.
"To tys ji vyhnal, je to tak?" zeptal jsem se a propaloval ho pohledem.

When The Lights Go OutKde žijí příběhy. Začni objevovat