*maaf ya lambat update seperti yang telah dijanjikan. biasalah nak golek golek lepas SPM. Hehehe*
.....
[CONTINUE]
"Boleh ulang semula tak awak kata apa tadi? Nanti sampai besok pagi saya soal siasat awak" kata Sulli sambil ketawa kecil. Minho hanya tersenyum melihat teletah Sulli sambil menggeleng. Kecewa Sulli melihat tindakan Minho.'Siap kau Hyuna! Aku akan hancurkan hidup kau. Aku dah kata tidak mahu hal ini berlanjutan hingga ke katil! Ergh!' desis hati kecil Minho yang penuh dengan dendam. Hinggakan turut menggengam tangan Sulli sekuat hati.
"Err, awak? Awak okay? Tak bernafas tangan saya nanti" tanya Sulli disaat terasa kelainan diwajah Minho.
Hujan renyai-renyai disaat mereka melangkah keluar dari pagar sekolah. Ada juga para siswa dan siswa menoleh memandang mereka dua mungkin aneh melihat keakraban .
"Ehh mianae mianae.. aku teringat movie minggu lepas. Geram betul dengan penjahat tu nak bunuh hero. Sampai teringat pula" kalut Minho menjawab persoalan yang dilontarkan Sulli
'Minho, walaupun aku taktahu apa yang sebenarnya berlaku. Percayalah aku akan sentiasa ada untuk membantu' bisik hati kecil Sulli.
_________________"Cepatlah drive. Lambat betul haduh! Lagi 5km nak sampai Revox's Club ni" jerit Taemin kepada Jonghyun.
"Sabarlah. Tak lari kelab tu. Aku yang memandu. Korang yang lain sedap membuta. Letih tahu tak. Minggu depan ada show lagi dekat Tokyo Dome. Ingat aku ni robot ke guna cip" luah Jonghyun.
Mereka yang lain terjaga daripada mimpi lena kerana terdengar perbalahan rakan mereka.
"Mianae.. hm aku risau keadaan Minho . Aku risau kalau perempuan tu buat perkara tidak elok dekat Minho. Biar aku pula yang drive lah kesian kau" jelas kecewa air muka Taemin. Mungkin menyesal atas ketelanjuran berkata.
"Takpalah. Mungkin aku yang emosi terlebih. Never mind. Aku juga risaukan Minho.. Takpa aku boleh drive lagi" jawab Jonghyun sambil tersenyum
________
"Haa saya ada mask. Awak boleh pakai bila naik teksi. Takda siapa akan kenal awak. Awak nak?" tanya Sulli kepada Minho tibatiba.. sambil membuka bag sandangnya.
"Uh? Kau ada? Kenapa tak bagitahu dari awal? Haih mana?" balas Minho.
"Hehehe mianae. Nah" sambil mengulur.
Tanpa berfikir panjang, Minho segera mengambil dari tangan Sulli. "Huhh? SHINee world? Kau ni fangirling ke?" Tanya Minho sambil menyembunyi senyumannya.
"Errr hehehe" balas Sulli.
Minho ketuk kepala Sulli kerana gelagatnya mencuit hati.
...
Ketika menunggu teksi diperhentian."Ehhh kejap tu bukan Minho ke? Tapi iyeke? Takkan dia pakai mask SHINee world? Tapi perempuan sebelah dia tu siapa?" Tanya Onew yang sedang melihat luar tingkap kereta yang dipandu Jonghyun.
"Takkanlah. Dia kan dekat kelab tu. Lagipun takkanlah dia nak pakai mask group dia sendiri" balas Taemin sambil diikuti gelak tawa yang lain.
Kereta yang dipandu terus menuju ke Myeong-Dong menghala ke Gang-Nam.
______
Sepanjang perjalanan mereka ke hospital.
"Bias kau siapa dalam member group aku?" tanya Minho.
Sulli pura-pura tidak dengar soalan yang ditanya Minho dan segera mengalihkan matanya di telefon bimbit.
"Hey aku tanya ni.." tanya Minho sekali lagi sambil merampas telefon bimbit Sulli yang majoritinya gambar Minho termasuk wallpaper.
"Apa awak ni.. rahsia lah. Bagi balik phone saya" Sulli cuba mengambil semula telefonnya kembali. Minho sengaja melihat dari jarak atas kerana ketinggian Sulli hanya paras dadanya. Meskipun telah duduk..
Gelak tawa mereka kedengaran bagaikan Minho tidak mengalami kecederaan. Tibatiba, brekk kereta berhenti mengejut lalu bibir Sulli tercium pipi Minho ketika mencuba mengambil telefon miliknya..
"Mianae mianae. Tadi ada motor mencelah tiba-tiba.." kata pemandu teksi tersebut.
Masing-masing terdiam seketika akibat terkejut dengan adegan mereka.
..
YOU ARE READING
You're My Sunshine (Minho SHINee & Sulli F(x)
Fanfiction“Heyy kau lagi . Kau ni takda mata ke? Dari tadi kau langgar aku. Haishh dahlah tepi buat semak mata aku jeh!” balas Minho dengan kasar serta menolak Sulli jauh ketepi. “Err diaa? Kenapa mesti aku yang langgar dia! Aduh macam mana ni mesti dia benc...