Hoofdstuk 7'

272 9 7
                                    

Ze ziet een meisje bewusteloos op de grond liggen, midden ip straat. Maar waar kwam de knal vandaan? Er lopen een paar mensen naar het meisje toe. Jade loopt ook naar het groepje mensen dat om het meisje heen staat. Dan ziet Jade pas dat het haar buurmeisje Emely is. Emely is een meisje van 12 met heel blond haar. Ze zit in de eerste, op de zelfde school als Jade. 'Wat is er gebeurd?' vraagd Jade. Maar niemand weet het, niemand was buiten. Een paar mensen onderzoeken het meisje. Maar niemand kan iets vinden, geen wonden, niks. Het enige is dat ze daar bewusteloos op de grond ligt. Ze ademd nog wel.. Iedreen is in shock. Hoe kan het dat ze een knal hoorden, een meisje hoorde gillen, en nu een meisje bewusteloos op de grond zien liggen zonder dat ze ook maar iets echt mankeert. Er komen steeds meer mensen omheen staan. En er is niet één van al die weet wat er nou eigenlijk is gebeurd. Er was ook helemaal niemand buiten op straat. Iedereen vermoed dat het een autoongeluk is, maar dat kan niet. Als het een auto ongeluk is dan had ze optenminst 1 ledsel moeten hebben. Maar dat is niet zo. Intussen proberen mensen Emely wakker te krijgen. Haar moeder staat in tranen naast het bewustenloze hoopje kind dat op de grond ligt. Haar oudere broer staat ook met een bleek gezicht naar zijn zusje te kijken. Er word 112 gebeld. Want nogsteeds krijgt niemand Emely wakker. Ook moet de poltie komen. 

Als de ambulance aan komt scheuren en Emely op de bankaar wordt gelegd en intussen ook de politie geaariveerd is om de zaak te onderzoeken loopt Jade terug naar huis. Wat een rare dag. Eerst Beverly en nu dit.. Jade had alles open laten staan, de voordeur , de oven. De pizza lag op de grond. Jade ruimde alles op en maakte een boterham met kaas voor zigzelf. Ze had nu toch geen zin meer in een hele pizza. Ze was dood moe. Toen ze haar boterham met kaas op had ging ze gelijk naar bed. Ondanks al haar verwarring viel vrijwel gelijk in slaap. 

"RENNEN" hoor ik achter me. "RENNEN MEID! REN!" Dus ik zet het op een lopen, ineens val ik zomaar in een sloot. Daar, precies daar! Ik zie mijn zus. De drie personen komen op mijn zus afgestormd. Mijn zus schreeuwt het uit. Ik wil uit de sloot komen om haar te redden. Maar het lukt niet. Ik word naar beneden gezogen. Ik voel alles onder me trekken en raak in paniek. Ik begin te gillen "AAAAH HELLPP!" Maar dan verheerst een andere gil. En het is niet die van mijn zus die gemarteld word. Nee het is de gil van Emely. "EMELY" roep ik zonder er bewust van te zijn. Ik word de sloot ingezogen en sta dan ineens op straat. Daar ligt Emely. "EMELY!" roep ik weer zonder dat ik er zelf eigenlijk controle over heb. Ik voel mijn  benen slap worden. Ik val naast Emely neer. In een diepe slaap. Als ik weer bij kom staat Beverly voor me. Ze lach heel hard. ik heb allemaal wonden in mijn armen. Ineens voel ik een sterke pijn in mijn rug. Dan veranderd alles om me heen. Ik zie flitsen van mijn zus, van Emely, van Beverly, van de drie personen die mijn zus hebben vermoord, de hulende moeder van Emely, mijn eige moeder toen ze hoorde dat mijn zus dood was.

Ineens schiet Jade wakker. Ze ligt op de grond naast haar bed. Dat was dus die pijn in d'r rug.. Ze huilt, ze is zo bang. Dan ziet ze dat haar broer in de deuropening staat. 'Wat is er, ik hoorde je gillen' zegt hij. Jade schud haar hoofd. Ze wil niet praten. Ze huilt zo hard dat nu haar moeder ook in de deuropening verschijnd. 'Wat is er meis?' vraagt ze. Maar Jade wil geen antwoord geven. Ze verstopt haar gezicht in haar handen. Ze was zo geschrokken van wat ze allemaal heeft gezien vandaag. En van wat ze zach in haar droom. Jade's hard gaat als een razende tekeer. Ze staat op. Ze moet even wat drinken. Ze loopt zonder iets te zeggen zo langs haar moeder en haar broer heen. Ze loopt de badkamer in en vult een glas met water. Als ze zichtzelf in de spiegel ziet schrikt ze. Ze is lijkbleek en heeft een bult op d'r hoofd. Wat heeft ze toch allemaal gedaan in d'r slaap. Jade's ogen zijn nog rood van het huilen. Ze lijkt wel een monster. Ze gloeit helemaal. Het is misschien wel fijn om een douche te nemen. Ze trekt haar pyjama uit. De draait de warme kraan aan en spring onder de douche. De hete stralen water kalmeren haar een beetje. Wat moet ze straks doen? Ze durft nu echt niet meer te slapen. Opnieuw rollen de tranen over haar wangen. Ze kan toch niet nooit meer gaan slapen. Ze moet het misschien aan haar ouders vertellen. Die weten misschien wel iets. Nee, dat mag ze niet doen. 

Dan bedenkt ze ineens dat haar broer vroeger ook vaak nachtmerries had, toen hadden wel pilletjes voor droomloze nachten. Die moet ze te pakken zien te krijgen! Maar hoe..

_______________________________________________

PAMPAMPAMPAAAAAAAMM!!

Sorry dat ik zo lang niet had geschreven!! Ik heb t nogal druk

Ik schrijf nu pas weer verder bij 3 comments oke?

DUSS.. Comment en Votees pleaassee ;)

Secret Story {On hold}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu