MY LOVE IS YOU(SURONG)

144 3 1
                                    

MY LOVE IS YOU...
~~Part1~~

Suho dan chorong kawan sejak mereka kecil lagi mereka kenal dari umur mereka 3 tahun lagi kerana ibu bapa mereka berkawan baik...satu hari family mereka pergi holiday di paris.''suho aku lapar lah jom lah pergi makan" rengek chorong.''nae,jom lah kesian kau lapar aku pun lapar ni"kata suho.Mereka pun pergi restoran yang berdekatan walaupun mereka berkawan lama tapi mereka masih kelihatan kekok ketika bersama..''suho kau sayang aku tak"ujar chorong.''mesti lah aku sayang tapi tak lebih dari seorang kawan rapat..''nae"chorong mangganguk..
Di hotel
''suho sini kejap eomma nak cakap"kata mak suho.''nae eomma panggil suho ke"kata suho yang ingin tahu.''suho awak sayang kat chorong tak awak suka dia tak" ujar mak suho.''apa yang eomma cakap ni suho tak faham"kata suho yang sudah keliru.''maksud eomma suho nak kahwin dengan chorong ke tak"kata mak suho.''bwoya tapi eomma kitorang tak bincang apa apa pun lagi just kawan biasa je"kata suho dengan sedikit terkejut mahu tak nya tiba tiba mak dia cakap pasal kahwin nasib dia tak minum air kalau tak mesti tersembur dekat eommanya..Di bilik chorong pula, ''chorong datang dekat eomma kejap"kata mak chorong. ''nae eomma ada panggil chorong chorong ada buat salah ke eomma kalau ada mianei"kata chorong yang teragak agak.''ish chorong ni eomma tak habis cakap lagi kan chorong tak de buat salah pun dengan eomma"kata mak chorong.''habis tu kenapa eomma" kata chorong.''kamu suka tak dengan suho tak kamu nak kahwin dengan dia tak"kata eomma.''apa eomma ni cakap pasal kahwin pula kitorang kawan je lah "kata chorong...tiba tiba suho mesej chorong. ''wei kau kat mana aku nak jumpa kau sekarang jugak urgent cepat aku tunggu kau dekat bawah"kata suho.''nae"kata chorong dengan senang hati...
MY LOVE IS YOU
~~Part 2~~
Di lobby
''apa yang kita nak buat ni"kata suho dalam keadaan yang resah.''entah aku pun tak tahu tiba tiba eomma aku cakap pasal kau and cakap nak kahwin dengan kau ke tak"ujar chorong.''eomma aku pun cakap benda yang sama diorang dah pakat ke apa"kata suho.''kita bincang dekat luar lah nanti diorang nampak pulak kita bincang kat sini"kata chorong.''nae,jom"ujar suho yang hanya mengikut chorong.''hah apa kata kita cakap yang kita tak setuju"ujar suho.''nanti eomma kita mestilah kecil hati kalau kita cakap yang kita tak setuju"kata chorong.''tu lah macam mana ni"ujar suho dalam keadaan resah.''kita setuju je lah"kata suho dengab rela hati.''hah serious kita kena kahwin jugak tak pe lah aku ok je janji eomma dengan appa aku gembira"kata chorong.''ok lah kalau cam tu jom kita balik bilik and cakap dengan eomma kita ok"kata suho..''nae"ujar chorong..
Di bilik
''so macam mana setuju tak dengan rancangan eomma"kata mak suho.''eomma suho setuju untuk kahwin dengan chorong"kata suho dengan senang hati. Di bilik chorong pula''eomma pasal tadi tu..."kata chorong.''nae,pasal apa ye"kata mak chorong.''pasal kahwin tu lah"kata chorong.''chorong setuju ke"kata mak chorong.''chorong dah bincang dengan suho kitorang setuju untuk berkahwin.''bagus lah kalau dah macam tu nanti kita bincang dengan keluarga suho okay" kata eomma chorong.''okay"kata chorong...

SESAMPAI DI KOREA...
family suho dan chorong selamat mendarat di korea. ''penat nya, suho jom pergi cari kafe jom aku penat lah"rengek chorong yang manja mancairkan hati suho..''ye lah jom cute jugak kau ni kan melting aku"kata suho..pada masa itu muka chorong Sudah merah.''lah kau ni pandai pandai je lah kau pun apa kurangnya handsome kadang kadang bila aku tengok kau aku pun tergoda dengan muka kau yang buat aku cair"ujar chorong.''kau ni ada ada je lah"kata suho...''gembira saya tengok anak kita macam tu" ujar mak suho..''betul tu seronok je diorang"ujar mak chorong..

SESAMPAI DI RUMAH
Chorong dan suho pun sampai dirumah masing masing...''chorong bila kita nak tetap kan tarikh tunang ni"kat mak chorong..''chorong tak kisah ikut family suho lah "kata chorong.''kalau chorong dah cakap macam tu"kata mak chorong..''suho kita buat majlis tunang bulan depan okay tak "kata mak suho..''kalau eomma rasa okay,suho okay je"kata suho dengan senang hati....

SEBULAN KEMUDIAN..
Suho dan chorong sudah pun bertunang...mereka memilih warna krim untuk tema baju pertunangan..''lawanya kesayangan aku ni"ujar suho..''mana ada kau pun segak jugak" kata chorong..''My girl minggu depan kita cari baju kahwin nak tak"kata suho..''awalnya nak cari baju kahwin"ujar chorong dengan nada yang terkejut..

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Dec 15, 2015 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

love you my dear..Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang