Verre enn vi trodde
Victoria spinner inn mot badet i en vill fart. Tiril er like i hælene på henne. Den hvitmalte tre døra inn til badet, rikker seg ikke. Victoria haler og drar i håndtaket, før hun går løs på den med knyttnevene. Tiril ser febrilsk rundt seg etter noe som kan få åpnet døra. Victoria roper panisk ut navnet til Natalie, mens hun fortsetter sitt nytteløse forsøk på å denge løs på den urikkelige døra. Panikken har begynt sakte å bre seg utover i kroppen hennes. Det karamell-brune håret har klistret seg til pannen. Svetteperlene pipler ut i pannen hennes. Gråt kvalt roper hun om hjelp fra Tiril. Tiril kan også kjenne panikken som har kastet seg over henne, og nekter å slippe taket. Det får henne til å tenke på naturprogrammene hun har sett på National Geographic. Den sultende løven som angriper en gaselle og legger den i bakken. Hun innser at, hun er gasellen på bakken. Hun kommer seg ikke opp, og er helt hjelpeløs ovenfor frykten og panikken. Victoria synker ned på parkett gulvet med tåresprengte øyne. Hun hulker, mens hun flytter blikket sakte over på Tiril. Plutselig ser hun ansiktet til Tiril fylles med håp. Det er akkurat som et lys blir tent i øynene hennes. Uten om å tenke to ganger, roper hun på Victoria.
- Flytt deg!
Tiril dytter henne til side, vekk fra døra. Hun tar noen skritt bakover. Deretter tar hun renna fart mot hindret som skiller dem fra venninnen. Så hardt hun kan, kaster hun seg mot døra. Ingenting skjer. Hun prøver en gang til, etterfulgt av enda en gang. Låsen klarer ikke holde igjen, den gir etter. I det neste øyeblikk spretter døra opp. I ren forbauselse over manøveren til venninnen, kommer Victoria seg opp på beina. I full hast slenger hun seg rundt dørkarmen, og inn på badet. Tiril står fremdeles i døråpningen. Skrekkslagen over bildet som speiler seg foran øynene hennes, står hun urørlig.
YOU ARE READING
Verre enn vi trodde
Short StoryVerre enn vi trodde Victoria spinner inn mot badet i en vill fart. Tiril er like i hælene på henne. Den hvitmalte tre døra inn til badet, rikker seg ikke. Victoria haler og drar i håndtaket, før hun går løs på den med knyttnevene. Tiril ser febrilsk...