Hoofdstuk 3

33 4 1
                                    

Romina pov.
We zitten in de klas geschiedenis en het gaat dan over :'hoe was jullie vakantie?' en 'we gaan er direct aan beginnen he?' maar dat komt er nooit van. En ik zit zoals gewoonlijk achterin de klas en luister maar half naar de leekracht omdat ik aan het lol maken ben met Djuna en Lotte. Maar deze keer valt mijn oog op Britt die nu wel heel raar doet. Ze heeft stuiptrekkingen en ik kan haar tot hier horen stamelen, en zij zit helemaal vanvoor in de klas. Ik kijk rond in de klas maar niemand lijkt het te merken, behalve Stijn en Tinne dan we kijken elkaar om de beurten aan omdat Britt echt raar doet maar echt raar wand Britt is gewoonlijk normaal ik bedoel ze is één van de normaalste mensen van de klas.

Stijn pov.
De vakantie is gedaan en we zitten in de klas. Arg al onmiddelijk geschiedenis, maar het valt wel mee ik let niet echt op en ga ergens aan de muur in het midden zitten vlak naast Robbin. Ik praat wat met Kylie en Caro. Toen ik plots iets raar hoor. Als ik zoek naar het geluid ontmoet ik Romina die van mij naar Britt kijkt, en ik volg haar blik en zie britt stuiptrekken en raare geluiden maken. IK kijk trug naar Romina die met een bezorgede blik naar Tinne kijkt. En als ik naar Tinne kijk zie ik dat ze iets weet en ik besluit het te vragen onderweg naar de volgende klas. IK denk na over wat er mis zou kunnen zijn, word ik van mijn gedachte onderbroken door mvr. Bernaerts met weer het zelfde lietje dat ik moet opletten en bla bla bla. En dan gaat de bel.

Tinne pov.
Oh nee nee nee niet nu Britt niet nu. Britt is aan het stuiptrekken en aan het stamelen en ik kan niks doen. IK kan alleen maar toekijken. Ik kijk ook eens rond maar niemand merkt het, en dat is echt raar wand het is echt wel duidelijk. IK kijk nog eens rond en vang Romina haar bezorgde maar ook en vooral verwarde blik op en ik geef haar een 'ik weet van niks, wat doet ze tog' blik trug. Romina kijkt ook rond en ontmoet Stijn die dan ook naar britt kijkt en dan naar mij hij kijkt verward wat ook normaal is als je van niks weet. En ik zeg tegen mezelf dat ik het hen (Romina en Stijn) ga vertellen na dat ik het aan Britt heb gevraagt heb wand mischien wilt ze dat niet, en als ze het liever niet heeft dan verzin ik wel iets.

Britt pov.
IK WIL DE CONTROLE TRUG! ARG, het kan me niet scheelen dat ik in de klas zit of niet iedereen mag het weten van mij IEDEREEN! ARG, het is moeilijker dan anders ik moet veel meer moeite doen. Maar echt veel meer het is echt moeilijk. Ik denk dat het er echt raar moet uitzien voor mijn klasgenootjes maar ik hoor niks niemand die zecht :' Britt is er iets?' of ' Amai Britt wat krijgt gij?' maar niets echt niets behalve Tinne dan maar zij weet wat er aan de hand is. De rest niet. De rest zou dit echt heel raar moetten vinden nee niets niets er is echt its fout er is iets met hen dit is niet normaal. Wel niet dat ik nu normaal aan het doen ben. Maar tog. Er klopt iets niet. En ik zal uitvinden wat al word het mijn dood. By the way dan verandert mijn saaie, luie leventje ook eens.

Mvr. bernaerts pov.
Er is iets niet juist met Britt volgens mij is haar chip kapot dat kan niet anders. Dit moet ik melden aan de dokters, niet dat ze het nog niet weten waarschijnlijk. Maar ik moet tog zowizo elke dag verslag gaan uitbrengen. Want nou ja wij 'leerkrachten' zijn de enige die in direkt contact zijn met de 'leeringen'. De dokters bekijken ze via groote compuuter schermen. Door verborgen microcamera's die echt werkelijk overal zitten.
Dit ziet er niet goed uit. Helemaal niet goed, als haar chip kapot is dan kan ze het tegen de drie EVHAEG's ( Expiriment Voor Hersen Analiese En Gedrag ) zeggen en dat mag niet gebeuren want dan kunnen ze in opstant komen. Ik moet te weten zien te komen wat ze al weten. Anders kan dit mijn leven kosten. Als ze te weten komen dat dit in mijn 'les' is gebeurt dan ziet het er niet goed uit voor mij en mijn familie. Als het niet ons leven is dan krijgen we ook een chip in ons hooft en worden naar een andere sectie geplaatst 9 op de 10 dat het sectie EVV ( Experiment Van Volwassenen ) is daar evalueeren ze volwassenen en je hebt ook EVK ( Evaluatie Van Kinderen ) en EVT ( Evaluatie Van Tieners ) die van tieners is het meest complex want daar komen de dokters te weten of je een dokter word of niet en zo niet dan word je naar sectie EVV gestuurt waar de meeste mensen terecht komen. Je kunt natuurlijk nog steets een dokter worden als je dan iets dowt waarvan de al bestaande dokters van onder de indruk zijn. Maar dat gebeurt niet vaak ik had geluk dat ik als 'dokter' ben uitverkozen want ik wil niet bestuurt worden echt niet. Want dan doen ze allerlij expirimenen op je en geven ze je ziektes waarvan ze willen dat we ze zelf genezen in de wat de mensen denken dat het een 'gemeenschap' is en het verschil tussen de EVV en de EVT is dat in de EVV niemand nog een chip in hun hooft hebben of tog weinig mensen en in de EVT heeft het meerendeel een chip om de mensen zonder te evalueeren en als het dan tijd is als ze oid genoeg zijn wissen ze het gehuigen en plaatsen nep herineringen in hun hoofd en brengen ze naar de sectie EVV.
Ik denk dat ik Britt ga vragen om even met haar te spreken om te zien hoe ze daar op reageert ze moetten die chip echt maken.

-----------------—--—----—-—----------------
Hallowkes dit is mijn derde hoodfstukje en ik hoop dat jullie het leuk vinden want ik vond het moeilijk om dit te schrijven want ik had geen inspiratie meer en met de examens dus het is nu af als er nog ideetjes zijn comment dan AUB ik kan alle ideetjes goed gebruiken.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 13, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Je Weet Van Niks !Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu