Selepas makan malam,Suho duduk termenung kat ruang tamu.Eunji perasan Suho diam sejak datang dari taman...Eunji duduk di sebelah Suho.
"Suho,asal ni?senyap jer...ada masalh ke?"tanya Eunji dgn caring.."Eunji...macam mana awak kenal V?"Suho luahkan apa yg difikirkan dari tadi.."v?sy kenal dia sejak kemalangan appa.dia yg bawa appa ke hospital pada waktu itu...Sejak itu,kitorang kawan.Dia baik tahu..cuma kadangkala pelik sikit..Asal?ko jeles yeh?"tanya Eunji sambil angkat kening...
"Ish ...mana ada..buat apa aq jeles.lantak kolah..ERM..awak tahu ke sapa penyebab kemalangan appa awak?"tanya Suho.Eunji menggeleng.
"Wae?awak tahu apa apa?"tanya Eunji."Ani..jomlah gi tidur..esok nak ke sekolah"kata Suho dan naik ke biliknya.Eunjipun masuk bilik dia.Suho POV
Aish..v...dia x ingat aq ke?ke dia berlagak x kenal aq depan Eunji?entah-entah dia yg buat appa Eunji meninggal?sekarang dia nk buat apa dgn Eunji?aq kena lindungi Eunji.."
End of POV.Keesokan hari,
Eunji dan Suho telah sampai di sekolah awal.Eunji tgk Apink x sampai lagi."Suho,sy tunggu dgn awak eh?Diorang x dtg lagilah"kata Eunji.Suho mengangguk sambil tersenyum."Eunji,boleh bagi nombor v x?saya nak ckp dgn dialah.."kata Suho.Tanpa berfikir apa-apa Eunji bagilah nombor v..Fast forward>>>>>
"Kelas,kita ada pelajar baru..masuk"kata Cikgu Kim.Seorang namja berambut perang dan bermuka comel masuk dgn senyuman.Semua yeoja melt tgk senyuman manis namja itu..."Annyeonghaseyo..Kim Taehyung imnida..Panggil saya v.."V perkenalkan diri.."Awak boleh duduk sebelah kanan Eunji.."kata Cikgu Kim..V duduk di sebelah Eunji.Eunji tersenyum melihat chingu lamanya itu.Suho hanya menjeling..
Di kantin..
Eunji langsung x kisah pasal Suho kerana sibuk berborak dgn V.Suho duduk sorang-sorang.yerlah.dia baru beberapa hari kat sekolah tu..
"Yo bro...sorang jer?"Ada yg menepuk bahu Suho membuatnya tersedar dari lamunan."Nae..sy sorang.."kata Suho dgn sedih."joinlh kitorang.kitorang ada 11 org"kata namja yg nampak sgt matang dan berbadan tegap macam Suho sambil menunjukkan 10namja lain yg turut berada di situ.."Saya Sehun..ni Beakhyun hyung,d.o hyung,Kai,chanyeol hyung,Chen hyung,luhan hyung kris hyung,lay hyung tao hyung dan xiumin hyung"Sehun perkenalkan semua ahli kumpulan.
"Owh..Suho imnida."
"Asal dari tadi asyik tenung diorang tu ?awak suka yeoja tu ke?"tanya Xiumin.
"Ma...ma.na..ada.."jawab Suho tergagap-gagap.
"Yerlah tu.."kt Chen.
Suho hanya diam.Mereka saling berkongsi moments of life mereka.Suho x ckp apa-apa.."Suho..ko mcam mana?"tanya Chanyeol..
"Erm...nothing special.appa sy kerja kat luar negara.sy tinggal dgn omma sy.tapi,skrg sy kerja so tinggal dgn bos."kata Suho.
"Owh..ko kerja apa?"tanya Lay.
"Bodyguard yeoja tadi tu.."kata Suho selamba
"Hah?!?!"semua menjerit.
Suho meunjukkan isyarat suruh diorang senyap.ada yg memandang mereka yg tiba-tiba menjerit.
"Kau..tinggal dgn dialah?"tanya Baekhyun dgn suara perlahan.
"Yer..."kata Suho.
"Namja tadi tu v kan?"tanya Kai.
"Mana korang tahu?"tanya Suho.
"Alah..dia tu trainee kat bighit entertainment .pernah jumpa..."kata Tao.
Suho hanya angguk..Dia rasa 11namja ni sgt rapat dgn dia walaupun baru kenal.nak ajer dia tanya lebih lanjut pasal v tapi ditangguhkan.Jadi,v ni sapa?dia nk balas dendam ?mianlah kalau part ni hambar...><author x pandai mana...
YOU ARE READING
My Bodyguard Is My Love?!?!✔
FanficWatak utama #Eunji APINK #Suho EXO Watak sampingan-bacalah nanti tahulah... #boleh dibaca semua kpopers..