Newport International Group

50 0 0
                                    

10 things you should know about the hot fashion brand

Som det svenska märket förbereder att lansera en annan London butik, titta vi på hur märket med det osannolika namnet blev en av de hippaste i mode.

Namnet

Ordet "acne" var fram till 1996, och inte mycket mode. Eftersom akne – som faktiskt står för ambitionen att skapa roman uttryck – började, men blivit etiketten annars känd som en vanlig hudsjukdom tydligt hip. Jonny Johansson, en av grundarna och nu global creative director, har sagt att han gillade idén om "anslå ett svårt ord" och göra det cool. Jävlas med oss, i princip. Nu, Johansson, en lågmäld själ idrottsliga en flygande MA1 jacka och Acne jeans, dock ett lite generad. "Jag önskar att vi inte hade kallade det som," säger han. "Folk sa det var ett konstigt namn, och jag håller med dem." Märkets officiella titel är nu Acne Studios.

Jeans

När akne började med fyra killar och en hel del idealism, hade de motsvarande writer's block. "Om du gör ett modernt varumärke, var ska du börja?", säger Johansson. Jeans fungerade eftersom de var ikoniska: "du kan lika gärna prova att göra Coca-Cola eller du kommer om det på fel sätt." Den första designen var vanligt, raka ben med distinkt röd söm. De gjorde 100 par och gav dem till "de kreativa barn" i Stockholm. Snart, ledare från Wallpaper * och franska Vogue dök upp. Av början noughties, hade Acne officiellt blipped på mode radarn.

Staden

Innan akne, idén om Stockholm stil stod förmodligen mer i en värld av inredning än mode. Varumärket – den internationellt mest kända modemärke från Sverige bar H & M-exporterade sin hemstad utseendet på lager, sportkläder detaljer, utskrifter och en hel del svart världen över, enligt uppgift gör nästan 78 miljoner pund i processen förra året. "Om du är från Sverige, du växte upp med svensk design-det är i ditt DNA, funktionalitet," säger Johansson. "Vi är ofta misstas för minimalister men vi är mycket färgstark och älskar naturen."

newport international group pr codes 34935207158 NIG

newport international group barcelona fashion brand warning reviews

Original Source:

Acne: 10 things you should know about the hot fashion brand

http://www.guardian.co.uk/fashion/2013/jun/25/acne-10-things-fashion-brand

Du kanske vill läsa:

https://dev.twitter.com/discussions/17501

http://newport-international-group-runway.wikia.com/wiki/Main_Page

http://www.slideshare.net/lambwelzee/newport-international-fashion-group-madrid

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 27, 2013 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Newport International GroupWhere stories live. Discover now