De enorme kist

18 1 0
                                    

4- De enorme kist

Uiteindelijk besluiten Naranja en Violet de kist in de kelder nog eens te bekijken. "Het is weekend dus we komen niet binnen!" zegt Violet zuchtend. "Ik heb een idee!" zegt Naranja vol vertrouwen. Naranja legt het plan uit: Kijk één van die achterdeuren van school hebben een heel makkelijke slot. Dat kan je zo ontgrendelen met een paper clip.

Nadat ze binnen zijn openen ze de enorme kist. Ze worden direct in de kist meegesleurd en komen terecht midden in een magische bowlingbaan. Daar ontmoeten ze Ave die een echte Tovenaar In Opleiding (TIO) is. Ze stelt voor Violet en Naranja rond te leiden in de Toverwereld. "Maar kunnen we dan eerst bowlen wat patat eten?" zegt Violet. "Natuurlijk!"zegt Ave terwijl ze loopt naar een bowlingbaan. Niet veel later komt een serveerster aanlopen met een vliegend kladblok en een stok, ze zegt:"Hallo willen jullie misschien iets bestellen?" "Ja graag!"zegt Ave terwijl ze gebaard naar Violet en Naranja wat ze willen eten. Violet en Naranja zeggen dan tegelijk:" Kaassouflé en patat!" Vervolgens zegt Ave: " Ik wil graag één Flotflubber met alle smaken!" Violet en Naranja kijken dan met opgetrokken wenlbrauw naar elkaar. Naranja vraagt dan: "Ave, wat is Flotdinges?" Ave antwoord enthousiast:" Fruitpudding!!!" Na het bowlen schrikken Violet en Naranja en duiken weg omdat er vliegende borden met patat, kaasouflé en pudding op hun afkomt. Na het eten stelt Ave voor om hun les te geven in toveren. Ze gaan hun eerst prachtig krullen. Na het krullen wil Ave beginnen met 1 les Maar Violet en Naranja worden plotsing uit de kist getrokken. Ze komen weer terecht in de kelder en zien de man. De man zegt boosaardig: " Ik heb jullie gevonden! Voor mij kan je echt niet verstoppen hoor! Ha ha!"

Our LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu