Jak trzeba kręcić filmy?

4 0 0
                                    

Postać nagrań wideo zależy ani chybi od wyposażenia, jakim się posługujemy. Acz znacznie ważniejsze jest wierność reguł, o których szerzej piszemy w artykule.

Zacznijmy od dobrej informacji gwoli tych, jakim zależy na uzyskaniu utrwaleń wideo wysokiej jakości - największy doniosłość na osiągnięty przez naszą firmę efekt końcowy ma sposób filmowania, a nie owe, ile mamony wydaliśmy na kamerę wideo. Na niewiele się zdadzą olbrzymie zoomy, specjalne filtry, większe matryce czy stabilizacje optyczne - poziom satysfakcji z oglądania nagranego materiału zależy w zasadzie od naszych umiejętności.

Pierwotne błędy, jakie spotkać zdołamy w mnóstwa amatorskich nagraniach, to: skakanie z motywu na impuls, krótkie, poszarpane ujęcia skonstruowane z najbardziej niespodziewanej warunki, szybkie najazdy i odjazdy kamery skonstruowane przy wsparcia zoomu, nader niestabilny dzieło malarskie - ano niestety często wygląda rzeczywistość zarejestrowana kamerą przez kogoś, kto nie zna istotnych zasad słownika filmu.

Na początku powinno się sobie uprzytomnić, że językiem filmu istnieje przede wszystkim obraz, bo dźwięk - podług badań - ma cienki, bo dopiero co kilkuprocentowy wpływ na odbiorcę. To, co się blicza, to ruchome obrazki, po części podlegające zasadom obowiązującym w świecie ich nieruchomych odpowiedników - fotce.

Dobór warunki

Jednym z częstszych błędów popełnianych przez [https://wizualneinfo.wordpress.com/2015/11/20/filmy-reklamowe-pomoagaja-promowac-slask/ kamerzysta śląsk] jest zbyt duża wiara w możliwości zoomu (transfokatora). Zazwyczaj czerpią go oni za często, zamiast ot tak podejść lub oddalić się od czasu filmowanego motywu. Tymczasem poniższa sama bohater literacki, wypełniająca również identyczną część kadru, ale sfilmowana przy wykorzystaniu krótkiej lub długiej ogniskowej, zostanie później odbierana przez widza zupełnie alias.

Ujęcia przyrządzone przy użyciu krótkich ogniskowych najlepiej nadają się do filmowania planów ogólnych. O ile owe możliwe, unikajmy filmowania skutkiem tego bliższych programów, zwłaszcza ludzi. Po pierwsze w środku sfilmowaną człowiekiem mieści się jeszcze w kadrze zbyt dużo tła, które odwraca uwagę widza. Po drugie prawdopodobnie dojść aż do zdeformowania sylwetki osoby filmowanej - części ciała będące bliżej kamery (np. kinol czy ręce) mogą mieć wrażenie nienaturalnie powiększone w stosunku do reszty ciała.

Dlatego do rejestrowania planów znajomych i detalicznych starajmy się używać dłuższych ogniskowych. Im dłuższa ogniskowa, tym łatwiej skupić uwagę widza na tymże, co rozstrzyga temat wypowiedzenia.

Dobór wysokości

Stara zasada głosząca, że powinno się robić zdjęcie z wysokości oczu osoby fotografowanej, wiąże również w przypadku filmowania. Powinno się bowiem pomnieć o tymże, że ujęcie z góry albo z dołu jest już w niezakłócony sposób nacechowane emocjonalnie. „Patrzenie z góry" pomniejsza osobę filmowaną, a ujęcie spośród dołu - odwrotnie. Dlatego podczas kamerowania powinniśmy dostrajać położenie [https://skutecznymarketing.wordpress.com/2015/11/20/potrzebujesz-filmu-promocyjnego-sprawdz-na-co-zwrocic-uwage/ filmy reklamowe kraków]. Ma to szczególne znaczenie w trakcie kamerowania dzieci - różnica pomiędzy ujęciem wykonanym z pułapu wzroku postaci dorosłej, i tym spośród poziomu oka siedzącego bądź raczkującego na podłodze człowieka jest duża. Jeśli dlatego zadamy samemu trochę trudu i ukucniemy czy chociażby położymy się na podłodze, nasze ujęcie zdecydowanie zyska na naturalności, a przy okazji ma okazję być z większym natężeniem oryginalnym.

Oczywiście i od tej formuły są wyjątki. Czasem powinno się pokazać cokolwiek z warunki żaby bądź z góry, np. po wejściu na krzesło czy chociażby stół. Lecz uwaga: jeśli chcemy cokolwiek takiego poczynić, to w sposób zdecydowany. Bowiem tylko wyraźnie zmieniony mniemanie zostanie bez trudu zauważony i zaakceptowany dzięki widza, w przeciwieństwie do nieznacznych odchyleń od poziomu oka. Te orzeźwiające są często niezauważalne, aliści również w pewnym stopniu wpływają na odbiór obrazu przez widza, co do pomyślenia wykorzystane do delikatnego wpływania na jego emocje. Chcący w agregacie każdej obsługi kandydata na prezydenta, i to nie tylko w Stanach zjednocznych amerki, ale także w Polsce, widnieje ekspert, który czuwa powyżej tym, by pretendent był właściwie filmowany, np. podczas debat telewizyjnych.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 18, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Jak trzeba kręcić filmy?Where stories live. Discover now