Rare lyder

11 0 0
                                    



Det var fredag kveld, klokken var rundt 23.00. Det hadde blitt bek mørkt ute. Det var en voldsom storm ute. Lillesøsteren min hadde allerede sovnet.

Jeg satt og så på favoritt serien min Super Natural, siden mamma ikke var hjemme. Jeg følte meg litt sulten så jeg tok og poppet meg en stor bolle med popcorn, og hentet meg en iskald Cola. Da jeg plutselig hørte lav kravling og skraping i veggene. Jeg ropte -Missi?? Men fikk ikke noe svar, det var en skremmende lang stillhet.

Plutselig forsvant strømmen og lydene kom igjen, bare høyere. Jeg ropte så høyt jeg kunne -MISSI!!!

Jeg bestemte meg for og gå opp, jeg grep tak i en lommelykt, og gikk sakte mot trappa. Den knirket i det jeg tråkket på det første trinnet.

Lyden kom en gang til, denne gangen høyere enn noen gang. Da jeg kom på toppen sluttet lommelykten og fungere.
Jeg ristet i den i håpet om at den skulle skru seg på igjen. Men det gjorde den ikke.

Det var helt bek mørkt, så jeg holdt hendene ut og støttet meg til veggen. Jeg gikk fram, da det føltes ut som om noen så på meg med et iskaldt blikk. Jeg måtte prøve og få meg til rommet hennes.
Jeg fikk meg til døren hennes og klarte og åpne døra.

Hun satt i et hjørne med en lommelykt og lyste rundt i rommet. Hun så skremt ut.
-Missi ropte jeg og skulle til og springe mot henne og klemme henne da noe smalt meg ned i bakken.

Da jeg våknet var jeg svimmel og ør i hodet. Noen dro meg bort over gulvet men jeg klarte ikke holde meg våken...

Jeg våknet litt mer og så at det va en jente på kanskje 10 år som dro meg. Hun var skitten og hadde en gammel nattkjole på seg.

Jeg skrek og begynte og sparke med føtene.

Taket på føttene mine løsnet, men jeg bare lå der fortsatt.

Jeg begynte og rope -MISSI. HVOR ER MISSI???

Jeg reiste meg opp og begynte og løpe. Jeg kunne ikke se mye men lyset fra månen gjennom vinduet var nok.
Jeg kjente at det svei i magen og alt svartnet..

(Det kommer mer)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 19, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I mørketWhere stories live. Discover now