Kitty,Si Kucing.Barkly,Si Anjing.Ke mana sahaja Kitty dan Barkly pergi,mesti berjumpa dan bergaduh.Pergaduhan mereka bermula apabila......
"Ke mana sahaja aku pergi,mesti kau ada."Barkly memberitahu perkara yang benar."Eleh,suka hati aku la.Ni jalan aku,aku selalu guna jalan ni kalau nak ke mana sahaja.Ni jalan aku. Sebenarnya,kau yang ikut aku."Kitty menjawab soalan itu dengan kasar."Aku tanya baik baikkan,kau jawab kasar??!!"Barkly marah dan terus menyalak dengan kuat menyebabkan jiran tetangga marah.Hey anjing,nape kau menyalak hah??!!!Mengacau aku nak tengok tv je!!!!"Seorang mak cik marah kat Barkly.
"Akan aku balas Kitty!"Barkly menjeling tajam ke arah Kitty."Eleh,dia yang buat salah,aku yang kena."Kitty buat selamba dan terus pergi.
Sewaktu Kitty di pasar,Kitty terjumpa Barkly."Engkau lagi,nape dunia ni kecik je,asyik jumpa kau jek.Semalam dan hari hari lain,aku sabar je tau.Tapi hari ni kau dah habis peluang."Kata Kitty berseorangan."Eh,kau takde tempat lain ke nk lepak.Ini tempat aku.Kau pergi la berambus."Kitty menghalau Barkly dari pasar tetapi Barkly enggan." Kau nk cari gaduh lagi ke?Cukup la,kalau ni tempat kau,mana nama kau?!Kini Barkly hilang sabarnya terhadap Kitty."Kau siapa nak marah aku.Memang nama aku takde,bila masa aku kata ade?"Kitty menjeling tajam terhadap Barkly dan terus pergi meninggalkan Barkly yang difikirkannya jahat.
3 TAHUN KEMUDIAN~~
Barkly hendak ke pasar kerana terlalu lapar.Apabila seorang tukang daging melihat Barkly,tukang daging itu memberi sedikit daging kepada Barkly.Apabila Kitty melihat Barkly mendapat makanan,Kitty cuba meminta dengan tukang daging itu.Tetapi tukang daging itu sibuk sedang melayan pelanggan.Akibat kejadian ini,Kitty insaf dan ingin berbaik dengan Barkly.Barkly menerima Kitty."Tapi satu syarat,awak kena janji dengan saya yang awk tidak akan mengulangi perbuatan itu."Apabila mendengar syarat itu,Kitty terus berjanji dan takkan mengulanginya lagi.
"Nah awk ambik la daging saya siket."Barkly memberi sedikit daging kepada Kitty."Terima kasih.Awk memang baik hati.Ring,ring,ring
"Bunyi apa tu?"Kitty bertanya pada Barkly bunyi apakah itu."Oh, sampai waktu saya pergi,tuan saya dah panggil.Bye......!"Barkly mengucapkan kata terakhir pada Kitty dan terus pergi."Bye............"Kitty hanya sempat mengucapkan bye sahaja.~TAMAT~
YOU ARE READING
Now We Are Best Friends
RandomKitty,Si Kucing.Barkly,Si Anjing.Mereka sentiasa bergaduh di mana sahaja jika mereka bertemu. "Di mana sahaja aku pergi mesti kau ada."Barkly memberitahu perkara sebenar."Eleh,ni jalan aku.Aku selalu guna jalan ni.Sebenarnya,kau tu la yang ikut aku...