CUES part 1

14.3K 275 3
                                    

Nazdrul menjerit kegembiraan apabila tiba di lapangan terbang KLIA. hati nya berasa gembira kerana dapat berjumpa dengan Orang yang tersayang, iaitu Mummy dan daddy nya, tidak lupa juga orang yang telah mengisi ruang di hati nya, iaitu Bella maisara. Nazdrul menunduk kan muka nya apabila banyak mata mata yang tengah memandang nya.

"aduhhh, kuat sangat ke aku jerit tadi? sampai orang pandang macam nie". desis hati nazdrul. Merah muka nya menahan malu. Nazdrul pantas berjalan untuk keluar daripada airport dan melangkah mendekati mummy nya yang dari tadi melambai tangan ke arah nya.

"Assalammualaikum mummy". Sapa nazdrul sambil tersenyum manis. di peluk nya tubuh tua yang dari kecil menjaga nya sehingga lah dia besar.

"waalaikumsalam. rindu nya mummy dekat kamu. dah besar dah anak mummy. nazdrul sihat?". tanya datin sri Maria. nazdrul tersenyum manis sehingga menampak kan lesum pipi yang berada di kedua dua belah pipi nya.

"alhamdulillah sihat. daddy mana mummy? mummy datang sorang ke ni?". tanya nazdrul sambil memandang sekeliling. hairan dia kerana tidak melihat wajah daddy nya.

"Daddy kamu ada dalam kereta bersama dengan pak man. jom lah kita kesana. jumpa daddy". kata datin sri maria. Nazdrul hanya sekadar mengangguk nak mula menarik beg bagasi nya lalu mengikuti langkah kaki datin sri maria. Nazdrul melangkah masuk ke kereta apabila pak man sudah pun selesai memasuk kan beg nya ke dalam bonet kereta. disalam nya tangan tua yang banyak berjasa, dan berkerja keras membesarkan diri nya.

"anak daddy dah balik. welcome to Malaysia my Dear son. how are you?". Tanya Dato sri syed muzafar sambil tersenyum manis.

"i m fine. thanks. btw dad, mana lisa? why dia tak ikut ambil rul sekali?". Tanya nazdrul agak berkecil hati. adik kesayangan nya tidak datang ikut mengambil nya.

"well, your younger sister kan masih belajar, dia kata dia ada kelas". kata dato sri muzafar ringkas. nazdrul hanya sekadar mengangguk. sepanjang perjalan ke rumah nya, dia hanya mendiam kan diri.

🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

syakila memerhati sekeliling nya. dia tengah menunggu sahabat karib nya iaitu zirah. hampir setengah jam juga dia seperti tiang bendera di hadapan restoran kegemaran nya.

"wehhh sorry lambat. jalan jem". kata zirah. syakila mendengus geram. diperhati nya muka sahabat nya yang tersengih sengih.

"waalaikumsalam". perli syakila. nazirah tersengih. baru dia sedar yang dia lupa hendak memberi salam.

"hehe assalammualaikum cik syakila, maaf lah ye, saya lambat. sebab err tadi jalan jem". kata nazirah memberi alasan. syakila mencebik bibir. macam aku tak tahu aje dia lambat sebab apa.

"halah kau! tak payah nak bagi alasan sangat lah. macam lah aku tak kenal kau. aku dah 'masak' sangat dengan kau nie. kau lambat sebab kau bersiap sampai nak 3 jam. huhh kau tahu tak lama aku tunggu kau kat sini. dah macam apa dah aku berdiri kat sini. orang yang lalu pun pandang aku macam seolah olah aku nie orang gila je". bebel syakila. nazirah menahan ketawa nya.

"ala beb, sorry lah. tu pun nak marah ke? betul jem lah weh. tengok haa tak de lah makeup sangat en? haa kau jangan nak tuduh bukan bukan eh. ehh jom lah kita lunch dulu. kali nie aku belanja kau". kata nazirah menarik minat sahabat nya itu. bukan dia tidak tahu yang syakila ini pantang dengar 'belanja'. pasti setuju aje.

"betul ehh? haa cun jom jom". Kata syakila teruja. nazirah tersenyum melihat gelagat syakila. dah agak dah!

syakila dan nazirah duduk di restoran kegemaran mereka berdua. syakila yang teruja terus sahaja mengorder makanan kegemaran nya. nak ambil yang mahal-mahal!!!

"errr saya nak bihun tomyam ye, then teh o ais limau". kata syakila sambil tersengih memandang si tukang order. jejaka tersebut tersenyum manis sambil mengangguk.

"and puan?". Tanya jejaka tersebut kepada nazirah pula. Nazirah terkejut mendengar
panggilan 'puan'. wait?? tua sangat ke aku?

"err just bagi saya Nasi goreng USA. then Milo ais". kata nazirah pula tanpa memandang wajah si jejaka tersebut. geram tau!

"okay". Kata jejaka tersebut dan terus sahaja berlalu. syakila melihat wajah sahabat nya yang masam.

"kau pahal muka macam nak mintak penyepak nie?". tanya syakila sambil memandang nazirah. Nazirah memandang tajam ke arah syakila

"lelaki tadi tu lah! eii bengang nya aku! ada dia panggil aku puan? hell yeahh. aku baru 24 tahun okay. nampak tua sangat ke muka aku beb?". Tanya nazirah. syakila menahan ketawa nya daripada meletus. tahan naz tahan!

"alahh mana ada. lelaki tadi tu buta kut. hehe dah tak mau tengok muka masam kau. lek je okay". Kata syakila memujuk. nazirah mula tersenyum semula. ini lah perangai syakila yang paling dia suka. pandai memujuk!

Hai guysss :) jangan lupa vote and comment :D hope you enjoyb it ok ? thanks. this is karya saya yang ke-4. hope you guys will enjoy it :D

Cinta Untuk Encik Suami Where stories live. Discover now