Part 9

157 13 1
                                    

[CONTINUE]
..
Setibanya di klinik yang berdekatan, Sulli segera memapah Minho yang sedang mengerang kesakitan dibahagian kepalanya. "Nurse! Please help him.. Saya taktahu apa yang berlaku tadi sebelum saya terjumpa dia" tanpa membuang masa Minho segera diusung dibawa kebilik rawatan kecemasan.

"Maaf cik takboleh masuk. Dia akan dirawat dengan segara. Jangan risau.." balas jururawat, mungkin muka sunggul Sulli membuatkan jururawat terbit rasa kasihan.

*lagu sherlock kedengaran*

"Llie!, kau pergi mana? Ok kau tak? Kenapa kau tak masuk kelas? Dalam bilik pun kau takda. Kau jangan macam macam Llie. Jangan disebabkan lelaki kau bertindak bodoh. Llie! Kau dengar tak?!" soalan demi soalan ditanya seperti peluru berpandu yang dilepaskan Krystal.

"Hei relaks okay.. aku ada hal ni kejap. Lepas semua settle aku bagitahu kau. Don't worry babe.. everything will be alright.." jawab Sulli dengan tenang.

"Mangkuk betul, aku punya risau kau tahu. Hm okay lah kalau macamtu, kalau ada apa apahal roger okay? Ok see you tonight.. bye " segera talian dimatikan. balas Krystal dengan nada masih kerisauan.

Suasana lengang di klinik membuatkan dia terfikir sesuatu. 'Ya! Bagaimana dia boleh terjumpa mamat tu dekat semak? Sedangkan malam tu dia tengah... aish takboleh nak cakap. Koyak jantung. Alih - alih muncul dekat semak? Pelik ni, ke dia kena fitnah je! Omg!' desis hati Sulli sambil menumbuk kerusi di tepinya tanpa menghiraukan staf di situ.

..
(Revox's Club)

"Haish aku rasa betul lah aku nampak Minho! Seriously! Tapi dia dengan minah mana pulak eh?" kedengaran salah seorang dari mereka membuat analisa. LOL.

Mereka berempat berpecah memasuki ruang VVIP mahupun VIP. Segenap ruang mereka mencari tetap tidak ditemui. Mata Jonghyun tangkap melihat seorang gadis yang rakus menikmati wain.. muncul seorang pemuda yang datang dari celah celah 'kesibukan' mereka semua bercumbuan dan menari.

Langkah dipercepatkan.. dia melihat ke kanan kiri dan belakang. Dia tidak mahu mereka mengikuti.

'Siap kau betina. Aku tahu dia taksalah. Kau yang salah. 13 tahun aku dengan dia, dia takkan buat perkara sumbang. Ya tak menafikan lagi. Kau yang bersalah!' Gumam Jonghyun sambil mendekati diri dengan gadis yang leka bercumbuan.

_______

"Err cik? Boleh kami tahu apa hubungan pesakit dengan cik?" tanya jururawat, Sulli yang kelihatan lesu sandar dikerusi.

"Ohh dia kawan saya. Keadaan dia macam mana? Dia okay ke? Boleh saya lawat dia" sahlah kena jangkitan Krystal tanya soalan bagaikan peluru berpandu. Tetapi jelas terpancar kerisauan di wajahnya.

"Ohh ya boleh, cuma keadaan dia taksedarkan diri lepas disuntik. Mungkin cik boleh berbincang dengan doktor tentang keadaan pesakit. Saya minta diri dulu" jawab jururawat sambil beredar.

Langkahnya perlahan lahan diayunkan 'haish, seram pulak aku. dia amnesia ke? dahlah lupa dia kat mana masa dia pengsan kat semak' kumat kamit Sulli membebel.

Mengintai tingkap pintu. Err ..

'Tuk tukk tuk' Sulli mengetuk pintu walaupun dia tahu takkan ada yang menyahut.

Lambat lambat dia duduk disisi Minho. Memang ada kerusi pelawat. Tapi entah kenapa hati yang 'gedik' nak duduk disisi Minho.

Ralit Sulli meratah wajah Minho dari kening, mata, hidung hingga ke bibirnya yang merekah kemerahan.

"Ehem dah habis belek muka aku? Ya aku tahu aku charming kan?" Sindir Minho dalam keadaan mata masih terpejam dan tawa nya kedengaran.. Ya jelas di telinga Sulli.

"Ehh nenek kau melompat. Aduhh! Apa ni sakitlah! Terlompat Sulli dari katil hingga jatuh terjelepok. Huh malunya!

Minho tersengih dia suka menyakat Sulli. "Berapa lama kau nak bertapa dekat bawah tu darling?" tanya Minho.

'Ehh dia panggil aku darling! Eh yeke?' Sulli mengaru kepala dibawah walaupun tidak gatal.

"Err.." muka nya yang blushing ditutup nya dengan kedua tapak tangan sambil mengintai..

"Kenapa? Dah jadi tomato ke?" Tawa halus kedengaran..

"Uhh? Apa? Tomato? awak fikir saya ni sayur gemuk warna merah ke?" balas Sulli takpuas hati.

....

You're My Sunshine (Minho SHINee & Sulli F(x)Where stories live. Discover now