Part 10

182 15 1
                                    

"Meh sini duduk sebelah aku" kata Minho bagaikan tiada apa apa yang telah berlaku. Sulli bagaikan terpinga - pinga.

'Biar betik dia ni? Bukan ke dia benci aku? Ni mesti terhantuk mana-mana sampai mereng gini' monolog Sulli dalam hati. Tidak pula dia bangun duduk sebelah Minho malah mengguna belakang telapak tangannya lalu melekap di dahi Minho.

"Haish apa kau buat ni? Aku okaylah." cuba menepis tangan Sulli. Tetapi dia rasakan sesuatu yang aneh. Dia melihat muka Sulli yang jelas tampak kerisauan diwajahnya. Ya dia rasakan sesuatu! Apa itu? Takkan cinta? Tak tak!

"Em kita ni asyik ber-kau aku. ber-awak saya. Tapi aku still taktahu nama kau. Err tapi.." belum sempat Minho menghabiskan ayatnya segera Sulli memotong que.

"Ok let's we start. Saya Kim Hye Sulli. Nama saya memang macamtu. Parents saya berebut nak letak nama. Patutnya nama saya Kim Hye Ra. Tapi, mengenangkan jasa ibu yang melahirkan. So, daddy bagi chance lah kat mummy even nama saya pelik sikit. Then, saya anak tunggal dalam family. Ok saya tinggal di Gang-nam. Lagi 2 sem saya akan habis.. So how about you?" Pantas Sulli menceritakan serba sedikit tentangnya sambil ketawa halus. Minho senang dengar tawanya.

" Daddy nya baik.. mesti anak manja ni. Ehem. Mesti maklumat saya awak dah tahu kan? Ok kita pura-pura tak kenal lah. Hi, I'm Choi Min-ho most often credited as Minho, saya tinggal di Incheon. Work, singer, model, actor, and presenter. Then.. apa lagi?.. Aduhh! Sakitnya!!" Minho mengerang kesakitan apabila cuba mengingati semua yang terlah berlaku. Pandangnya mulai gelap.

Sulli kaku. Peluh membasahi dahi

"Apa aku dah buat?! Doktor! Doktor!"
Sulli membuka langkah untuk memanggil doktor dan menekan butang kecemasan.

....

"Ok, beliau menghadapi sejenis penyakit yang jarang dihidapi masyarakat. Ia terjadi mungkin terlebih dos pengambilan pil. Dan ada juga kesan keretakan di tengkoraknya." Jelas Doktor Jongin. Sempat melihat nama di nametagnya. Handsome juga! Ada jawline lagi. Ok enough Sulli, Minho tetap rangking pertama.

Terangguk angguk Sulli mendengar penjelasan doktor. "So dia sakit apa doktor? ada yang dia ingat. Ada yang dia tak ingat. Saya terjumpa dia pun dibelakang block asrama kami. Dengan keadaan tak terurus..." dia bungkam dengan masalah yang dilalui.

Melihat jam dipergelangan tangan. Aduh! Pukul 6.30 dah! Resah mukanya saat itu.

"Saya terangkan secara terperincin bagi senang faham ok. Dia hampir hilang ingatan.. tetapi disebabkan dia telah makan pil yang berlebihan. Maka syukurlah ada memori masih tersimpan. Awak ada bercakap dengan dia? Mesti dia cerita perkara yang menarik je kan? Penyakit ni, macam dia ingat perkara yang indah dalam hidup dia je. Memori hitam, sedih dia tak ingat." Ternganga Sulli mendengar penjelasan Doktor Jongin.

"Takkanlah.. hm takpalah doktor. Saya balik dulu. Kalau takda hal. Saya datang lagi besok." Sulli beredar sambil menjenguk bilik yang dihuni Minho.

Ketika menunggu teksi di bustop. Ada kereta hitam besar jugak gamaknya berhenti di hadapan Sulli. Macam kereta boygroup.

'Takkanlah boygroup cari aku. Ingat nak amik aku jadi watak dalam MV ke apa. Ke diorang nak culik? Haish merepek je". bebel Sulli sambil tergeleng geleng.

Dengan pakaian serba hitam. Penutup hidung dan mulut (mask), jacket hitam. Mereka berempat mendekati Sulli.

"Ehh apahal ni? Saya takhutang dengan siapa?! Pergi kalau tak saya jerit. Saya ada black belt tau" acah berani membuka langkah taekwando mana yang dia belajar entah. Belum pernah seumur hidupnya menyertai kelab seni mempertahankan diri.

"Ok relakss.. calm down girl." Ujar salah seorang dari mereka.

Sulli langkah satu kebelakang.
"Pergi!" Dia melihat keliling. Jalan sunyi. '

Aduh bukan ke sekarang tengah ramai balik kerja. Takkan takda orang lalu' resah Sulli melihat mereka makin mendekati.

"Saya kata pergiiii!!!" Hanya tersekat dikerongkong suaranya. Lepas melihat wajah yang baru lepas membuka mask.

"Erkk??" Kebingungan Sulli.

You're My Sunshine (Minho SHINee & Sulli F(x)Where stories live. Discover now