CUD part 23

4K 191 5
                                    

Maria tersenyum kecil melihat Razif yang dari tadi mencari baju untuk dipakai semasa dinner.

"haih, cari baju pun nak berjam ke? pergi dinner je pun, bukan pergi mana". perli maria, razif mengaru kepala nya.

"err, baju aku semua tak smart lah. macam apa je". kata razif sambil menunduk. maria bangun dari katil dan menuju ke almari. diambil nya sesuati daripada beg yang dibawa nya.

"nah". kata maria sambil menghulur kan sesuatu. razif terpinga pinga. baju?

"err baju?? bila kau beli nie?". tanya razif teruja. terus sahaja baju tersebut disarung ke tubuhnya.

"tak perlu tahu". kata maria sambil berlalu semula ke katil. razif tersenyum.

"hmm lawa baju nie. thanks". kata razif sambil mendekati maria yang berada di katil. maria mengesot sedikit apabila razif datang mendekati nya. takut kejadian tadi siang berulang kembali.

"a..apa kau nie dekat dekat? tepi lah". marah maria. razif ketawa geli hati. nampak sangat takut!

"alaa bukan salah pun kan kalau aku datang dekat dengan kau?". kata razif. maria mengetap bibir. memang tak salah! tapi masalahnya aku tak suka.

"eii aku rimas lah!". marah maria sambil mula bangun daripada katil. baru sahaja dia ingin berlalu, tangan nya ditarik oleh razif sehingga dia jatuh ke atas badan razif. Jantung maria berdegup dengan kencang.

"le..lepaskan aku!" kata maria sambil meronta ronta.

"nope! aku tak nak lepaskan". kata razif sambil tersenyum manis. pelukan dipinggang maria dieratkan.

"kenapa kau ubah bahasa kau?". tanya razif tiba tiba. maria mengetap bibir.

"sebab tu salah kau". kata maria cukup membuatkan razif faham. razif menguis rambut maria kebelakang.

"okay aku mintak maaf, aku tak nak kita guna bahasa macam tu, aku nak kau panggil aku abang, and aku akan panggil kau sayang". kata razif memberi idea, maria mendengus geram. memang tak lah!

"No! saya tak nak". kata maria sambil mencuba untuk melepaskan diri.

"hmm kalau kau tak nak, nampak nya bibir sexy kau nie akan jadi mangsa aku lah kan? or kita tak payah pergi dinner lah. biar aku jadikan kau dinner aku. setuju?". kata razif. maria mengetap bibir.

"okay fine!". balas maria. akhirnya dia bersetuju. seram pula dia mendengar kata kata razif. razif tersenyum kemenangan.

"okay apa sayang?".tanya razif. maria mengetap bibir

"okay bang, mar panggil abang, dengan panggilan abang eh?". kata maria. razif tersenyum. dia mengucup pipi isterinya.

"macam tu lah isteri abang". kata razif lalu melepaskan pelukan nya. maria terus sahaja berdiri dan berlalu ke tandas.

"tak lama lagi, sayang akan jadi milik abang. just wait for me sayang". desis hati razif.

*********

Maria membaca SMS yang masuk ke dalam telefon bimbitnya. Daripada iqbaal?

Iqbaal : Hallo maria. ini aku iqbaal

Maria : Err yes iqbaal. ada apa ya? [sent]

Iqbaal : ngak ada apa apa kok. aku cuman kangen aja. hehe

maria menelan air liur nya. Gila! lelaki nie Gila! aku dah bersuami kut!

Maria : err kamu sakit ya? kalau kamu sakit kamu ke rumah sakit ya [sent]

Iqbaal : Haha gak lah. aku gak sakit kok. oh ya, esok aku kebali, ketemu yuk?

Nak jumpa aku? memang tak lah!

Maria : Hmm aku gak janji ya, soalnya aku kawatir aku punya aktivitas besok sama keluarga. [sent]

Iqbaal : iyaa gak papa kok. kalau kamu gak kemana mana besok, bilang ke aku, jadi kita bisa ketemu.

Maria : iya ok. err baal aku mau makan malam dulu ya. dada [sent]

Iqbaal : Okay, dada luv u!

Maria mengetap bibir tanda geram. sms iqbaal dibiar sepi. malas hendak melayan. kang dilayan makin meroyan. maria berlalu ke katil. dilihatnya razif yang tengah syok membelek telefon bimbitnya.

"abang, jom lah". tegur maria. razif tersengih. yes! maria tak tukar panggilan.

"okay sayang jom". kata razif lalu memeluk pinggang isterinya.

"tak payah lah pegang pinggang sayang, sayang rimas lah". kata maria. razif tersengih.

"nope, abang tak akan lepaskan. jom lah sayang". kata razif. maria mengetap bibir tanda geram.

wah iqbaal gedik nya! ish iqbaal tak tahu ke yang si maria tu dah kahwin? haha sah sah lah dia tak tahu. hehe Razif sekarang dah makin berani ye gais? hmm bagus razif! pikat hati isteri ye. huhu wait for the next chapter gais :)) jangan lupa vote dan comment. thanks. ;) btw this is special for hanis_latiff yang selalu support dan vote serta comment setiap bab. thanks. and tak lupa juga for those yang sudi baca, comment dan vote. thankyouu somuch

Cinta Untuk Dia [COMPLETE]Where stories live. Discover now