Mula cerita

45 0 1
                                    

Pagi yang begitu indah sekali, begitu indah juga bagi pasangan adik comel yang bergaya bagaikan Prince Charming dan Snow White.

" Putera, cantik tak saya?",

"takpun.. ",Putera membuat muka seperti mengejek.

"kenapa pula tak cantik? saya dah macam snow white dah ni! , tengok gaun saya kembang", Puteri bertanya lagi. Terbit perasaan tidak puas hati pada Puteri.

"eee.. perasaan laaa awak ni, Snow White lagi cantik. sampai semuaaa orang jealous dengan dia", sambungnya lagi, " awak tak de orang jealous pun.."

"hish! ade lah! saya lagi cantik! banyak orang jealous..", Puteri meninggikan suara sebab tidak puas hati. Matanya mula berkaca. Menahan tangisan.

Puan Khaleeda dan Puan Melissa terkejut apabila anak mereka bergaduh. Lalu, mendapatkan mereka.

"laa.. ni kenapa dengan anak ibu ni. kenapa gaduh ni sayang" ,Puan Khaleeda memeluk anak lelakinya. Begitu juga Puan Melissa memujuk Puterinya.

"Kenapa ni sayang? Putera buat apa sampai Puteri mama menangis ni..", pujuk Puan Melissa.

"Putera cakap Puteri tak cantik macam Snow White, Puteri tak de orang jealous sebab Puteri tak cantik", tersedu sedu Puteri mengadu.

"haaa.. Putera kenapa cakap macam tu?", tegur Puan Khaleeda. Putera membuat muka marah.

"Putera .. putera tahu tak, nama Putera ni selalu pemaaf, mengalah , baik, kuat dan melindung orang. sepatutnya Putera ibu pun camtu juga", sengaja Puan Khaleeda kata begitu supaya Putera mengalah.

Putera memandang ibu nya. Lalu, dia pergi ke arah Puteri.

"Puteri saya minta maaf.. saya akan jaga awak lepas ni.." ,

"okay, nanti kalau kita dah besar. awak kahwin dengan saya tau. sebab awak Putera saya Puteri", kata Puteri dengan suara comelnya.

"okay, nanti saya kahwin dengan awak.." balas Putera. Puan Khaleeda dan Puan Melissa tersenyum dengan gelagat mereka berdua.

######

20 tahun kemudian..

Kringgg!!

"haaa! dah pukul 9:00 am"

"kus semangat. Jam ni kan..aku ingat pukul 9 rupanya baru 6:00 am", getus Puteri. Jam analog nya pula jadi mangsa. Puteri bangun dari katil. dengan rambut agak kusut. Muka pun sememeh. Dia menghadap cermin.

"Mirror mirror on the wall, emm comel juga aku even rambut muka comot macam ni", Puteri mengomel sendiri. Kalau menghadap terus depan mama nya, bukan pujian comel yang dapat tetapi bebelan yang akan diterimanya.
Selesai solat subuh, Puteri melihat jam sudah menghampiri pukul 7. Lantas, dia menekan butang ON pada radio. Pagi pagi begini kalau tidak mendengar lagu atau telatah di radio, Puteri merasakan sunyi. Tiba tiba lagu nyanyian Drake muncul.

"oh no! i hate this song!", jerit Puteri sambil berlari turun ke dapur rupanya.

Nama aku Puteri Marsya binti Dato' Marzuki. Elehh , nak juga letak title. Aku puteri tunggal Datin Melissa. Tahun 2015 ini, aku sudah genap berumur 25 tahun tetapi perangai tidak ubah macam kanak kanak riang. Mengutuk diri sendiri.

"Morning mama!!", tersedak Datin Melissa dibuatnya. Haih,anak dara aku sorang ni..
"Bertuah punya budak ni, mama baru nak minum ni..", Datin Melissa berleter.
"Sorry mama..", chupp!! Puteri beri kiss pada pipi mamanya. Manja betul. Tangan Puteri terus menggapai roti bakar dan meminum seteguk milo panas. Lalu, dia beredar dengan segera.

"eh? macam tu je? awal lagi kan puteri?", Datin Melissa memanggil anaknya.
"oh tak sempatla ma..eh yela lupa",Puteri berlari anak ke arah mama nya dan mencapai tangan Datin Melissa untuk salam. Puteri toleh ke tangga, Datuk Marzuki menuruni tangga. Lantas, Puteri mendapatkan papa nya dan salam. Kembali berlari ke luar rumah.

"eh?awalnya puteri ..",
"tulaa ,abang.. saya dah cakap dah tadi", Datin Melissa mengeluh .

maaf. sebab agak bosan sikit.
maklumlaa mia baru nak berjinak jinak. yg bagi support thanks tau :)
apa yg kurang mia akan mantapkan lagi hehe

Cinta Hati PrincessTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon