"Morning, mama."
Datin Maria hanya menganggukkan kepalanya. Amsyar mengambil sekeping roti bakar dan terus bersalaman dengan mamanya.
"Am, tak breakfast dulu?" Datin Maria memerhatikan anaknya yang sedang memakai kasut.
"Tak, ma. Am ada kelas pagi ni. Takut terlambat pula nanti. Bye, ma." Amsyar terus masuk ke perut kereta dan kereta Nissan Sky-Line itu bergerak perlahan-lahan keluar dari kawasan rumahnya.
• • • • •
"Kau kenapa? Aku tanya kau boleh buat bodoh jer?" Hati Amsyar sudah mula panas. Parah cakap dengan budak macam ni.
"Qalisha!" Amsyar menengking.
"Saya? Awak ada cakap dengan saya ker? Maaf, saya tak dengar." Qalisha mengalihkan pandangannya ke muka Amsyar. Amsyar merenung mata Qalisha dalam-dalam.
"Kau pekak ker? Dari tadi aku panggil kau!" Amsyar menarik sebuah kerusi dan terus duduk di hadapan Qalisha.
"Maaf. Saya kalau baca buku memang macam ni." Qalisha menolak bingkai kaca matanya supaya lebih selesa. "Awak nak apa?" Qalisha menutup buku yang di bacanya dan disimpan di dalam beg.
"Kenapa kau tak kejut aku pagi tadi?"
"Saya dah kejut. Awak yang tak bangun. Aunty suruh saya pergi sekolah dulu dengan Pak Mail." Qalisha menerang dengan begitu jelas. Dia tidak berapa suka berhadapan dengan Amsyar yang panas baran.
Amsyar mendekatkan mukanya ke muka Qalisha.
"A-awak? Awak nak buat apa ni?" Qalisha tak senang duduk. Amsyar kadang-kadang tak boleh di jangka perangai dia.
"Kau rasa aku nak buat apa?" Perangai nakal Amsyar dah keluar.
Qalisha dapat merasakan hembusan nafas Amsyar yang panas begitu hampir dengan bibirnya. Qalisha memejam bibir dan matanya serapat yang boleh. Dia sudah menjangka apa yang bakal berlaku.
Amsyar memandang muka Qalisha yang agak pucat.
"Aku baru usik sikit. Dah gelabah macam ni. Seronok kacau kau ni." Amsyar menjarakkan wajahnya lalu menjentik dahi Qalisha. Dia pun keluar dari kelas tersebut.
Qalisha membuka matanya. Dia menggosok-gosok dahinya perlahan-lahan. Matanya mengekori susuk tubuh Amsyar yang semakin menjauh dari kelas.
"Jahat!" Qalisha menjerit di dalam hati.
"Selama ni dia selalu buli aku tapi tak pernah sampai macam ni." Ibu jari Qalisha menyentuh bibirnya. Dia tersenyum malu.
"Wei,Sha. Kau senyum sorang-sorang ni kenapa?" Bella bertanya dan terus duduk di sebelah Qalisha.
"Tak ada apa-apalah. Jom pergi makan. Saya lapar laa." Qalisha mengemas barangnya lalu menarik tangan Bella dan mereka bergerak ke arah kafe.
√√√ Mesti korang pelik kan? Actually Amsyar dengan Qalisha tinggal serumah. Qalisha ni lebih kurang anak jagaan Datin Maria sebab Datin Maria dengan mak Qalisha kawan baik. Amsyar dengan Qalisha kawan baik sejak kecik tapi sejak satu peristiwa Amsyar mula membuli Qalisha. √√√
xoxo
YOU ARE READING
Stuck On You
Romance"Aku suka kau!" "Awak cakap apa ni? Jangan merepek boleh tak? Saya nak tidur." "Aku tak merepek, sayang." *Gulp* Siapa sangka pertengkaran bagai anjing dan kucing ini sebenarnya ada maksud yang lain? Adakah Amsyar si lelaki kacak sempurna dan Qalish...