10

1.2K 110 3
                                    

Di waktu petang,Jihyo bersiar-siar di sekeliling kawasan perkampungan mereka.Dia mahu menikmati suasana di kampung sebelum dia berangkat ke UK untuk pengajian dia.Mungkin dia akan rindukan kampung ini begitu juga Hanbin dan Hanbyul.Omma dan appa dia juga.Tapi dia dah berjanji untuk belajar.Demi menaikkan namanya,keluarganya dan kawasan perkampungannya.

Apabila Jihyo tiba di sebuah taman yang kecil,dia ternampak ada buaian dan pondok di situ.Di situlah tempat dia dan Hanbin selalu bermain waktu kecil.Hanbin selalu menyuruh Jihyo duduk di atas buaian.Apabila Hanbin menolak buaian,dia suruh Jihyo menyanyi lagu mereka iaitu lagu 3 Bears.Kalau Jihyo tidak mahu menyanyi,Hanbin akan menolak dengan kuat.Jihyo tergelak selepas terkenang kenangan dia bersama Hanbin.

"Noona!"jerit seseorang sambil berlari ke arah Jihyo.Jihyo memalingkan mukanya.Dia terkejut apabila ternampak Hanbin sedang berlari ke arahnya.Dia mahu lari dari situ tetapi dia bagai terlekat pada tanah.

Hanbin sudah sampai di hadapan Jihyo.Dia memeluk Jihyo dan menangis di atas bahu Jihyo.Jihyo hanya terkaku.Dia tidak membalas pelukkan seperti selalu.Hanbin masih memeluknya walaupun Jihyo tidak membalas pelukkan.Dia rasa kecewa sedikit.

"Noona...I miss you..."kata Hanbin perlahan tapi Jihyo boleh mendengarnya.

Jihyo menolak Hanbin lalu berlari dari situ.Hanbin melihat Jihyo pergi dari situ.Hati dia berasa amat sakit.Hani yang memandang dari tadi terus berlari ke arah Hanbin.Semua ini rancangan Hani.Supaya Hanbin dapat disatukan semula dengan Jihyo.

"Hani...Jihyo noona dah benci saya..."kata Hanbin dan menyepak batu-batu kecil.

"Andwae...Hanbin jangan mengalah please..."Hani menepuk bahu Hanbin.Hanbin menepis tangan Hani lalu duduk di atas buaian.

Hanbin mula menyanyi lagu 3 bears sambil mengalirkan air mata.Hani pula memandang Hanbin dengan kesian.Hani mengeluarkan telefon Samsung J2 -nya lalu mencari nombor telefon Jihyo.Nasib baik Hanbin bagitahu nombor telefon pada dia.Hani menekan icon hijau sebelum pergi dari situ.Dia tak mampu lihat Hanbin yang sedang menangis teresak-esak sambil menyanyi lagu 3 Bears.

Jihyo melihat pada skrinnya.Tertera 'unknown' pada skrin.Jihyo mengeluh sebelum menakan icon hijau.

"Yobusseyo?"-Jihyo

"Jihyo!Ni Hani!"-Hani

"Ah...Hani..."-Jihyo

"Awak kat mana?"-Hani

"Awak tak payahlah ambil tahu tentang saya..."-Jihyo

"Kitakan B.F.F..."-Hani

"Awak ambil berat jelah tentang Hanbin tu..."-Jihyo

"Jihyo...At least,please talk to Hanbin...Dia dah macam tak tentu arah sekarang ni...Menangis je..."-Hani

"Hurmm...Suruh dia telefon saya..."-Jihyo

"Nae...Cakap dengan dia...and...Mianhae sebab saya ganggu hubungan awak berdua..."-Hani

"Awak tak buat salah pun..."-Jihyo

Jihyo memutuskan talian.Dia memegang IPhone 6S itu untuk menunggu panggilan daripada Hanbin.Sekarang dia berada di sebuah kedai runcit yang berdekatan.Jam sekarang sudah menunjukkan pukul 6 petang.Sudah senja sekarang tetapi Jihyo rasa malas hendak pulang ke rumah.

Jihyo membeli ramen lalu membayarnya.Dia mengisi air panas ke dalam cawan lalu masukkan rempah-rempahnya.Kemudian,dia duduk di luar sambil memegang chopstick.Telefon masih tidak berdering.Panggilan dari Hanbin masih belum diterimanya.Mungkin Hanbin benci dia sangat sekarang ini.Memang salah dia Hanbin jadi begitu.Jihyo mula makan ramen dengan muka blank.

*BERSAMBUNG*






I'm beside you,noona...{Hanbin and Sungim}Where stories live. Discover now