♥Chapter 19♥

1.2K 72 7
                                    

AUTHOR POV

Suasana di dalam Cafe Delicious itu sungguh ramai memandangkan hari ini merupakan hari cuti umum di Korea..Sera yg begitu asyik memandang pemandangan di luar Cafe tidak perasan bahawa Minyoung sudah duduk di hadapannya dengan makanan yg dipesan mereka..

"Aishh kalau tahu akan ramai macam ni baik kita makan kat tempat lain je.." bebel Minyoung lalau menyuap Kentucky ke dalam mulutnya..

"Pergi Cafe lain pun sama je ramai juga..Hari ni kan cuti.." jawab Sera sambil menyedut Jus Apple miliknya..

"Sera kau dengan Chanyeol Sunbae macam mana?" Soal Minyoung membuka cerita..

"Macam mana apa? Takda apa lah.." balas Sera dengan enggan..

"Kau tak rasa ke kau ni kejam sangat sampai dia sanggup malukan diri dia macam tu?"

"Dia yg nak buat kerja gila tu..Bukan aku yg suruh pun..Tapi kan dia comel lah masa pakai baju tu..Hahaha.." jawab Sera sambil ketawa..

"Hahaha..Untung kau sebab dia mana pernah buat macam tu untuk orang lain..Even masa aku couple dengan dia dulu pun dia tak pernah buat macam tu..Dia anggap macam aku tak wujud lagi adalah.." keluh Minyoung lalu menyedut minumannya..

"Biasalah namja..Masa tak dapat sibuk terkejar-kejar..Nanti bila dah dapat mulalah bosan,tak menarik, and bla bla bla.." jawab Sera dengan nada yg tidak berpuas hati..

"No..I don't think so..Chanyeol Sunbae tu betul-betul sayangkan kau tau..Kau tau tak masa kau pergi London dulu dia macam orang tak terurus..Aku tak pernah tau nampak dia macam tu..Sera please jangan terlalu ego..Aku tahu kau masih sayangkan dia kan?" Soal Minyoung tanpa melarikan pandangannya dari wajah Sera..

"Ak aku memang sayangkan dia lagi..Tapi aku masih geram dengan dia sebab dulu dia asyik cakap yg aku ni tak sesuai dengan dia..Lepastu cakap aku ni yeoja obses lah..Eeeiii aku geramlah.." ujar Sera lalu mengunyah kentucky miliknya dengan kasar..

"Everyone make mistakes in their life..Aku pun dulu buat salah juga..Tapi kenapa kau boleh maafkan aku dan kenapa juga kau tak boleh maafkan dia?" Tanya Minyoung dengan suara yg perlahan..Dia harap dia dapat melembutkan hati Sera..

"Hmm aku sebenarnya dah lama maafkan dia..Cuma aku tak boleh nak layan dia macam dulu..Lagipun, aku kan bukan Sera yg dulu.." balas Sera..

"Tapikan betul lah apa kata Chanyeol Sunbae tu..Memang betul kan kau dulu obses gila dengan dia..Sampai sanggup pergi kelas dia setiap pagi just nak tengok muka dia untuk jadi penyemangat lah kononnya..Hahaha.." ejek Minyoung lalu mencubit pipi Sera..

"Kau ni sudah-sudah lah ketawakan aku..Tu kan zaman hormon tak matang lagi.." kata Sera dengan wajah tidak puas hati..

"Oh sekarang dah matang lah ni? Okay okay wahh unnie dah matanglah..Hahaha.." usik Minyoung lagi..

"Ishh kau ni..Menyampahlah aku dengan kau.." rajuk Sera dengan tangan yg diletakkan di hadapan dada.

"Okay sorry okay..Mianhea chingu ah." pujuk Minyoung tapi tidak dibalas oleh Sera..

"Okay hari ni aku belanja kau..So,makanan ni semua is my treat..Otthea?" Soal Minyoung dengan kening yg sengaja dinaik-naikkan..

"Okay deal.." jawab Sera excited..

*****

Chanyeol memasukkan tangannya ke dalam poket seluar sekolahnya sambil menunggu Sera di hadapan kelas untuk rehat bersama..Sejak peristiwa di court bola jaring itu, hubungannya dengan Sera sudah semakin membaik..Walaupun Sera selalu bersikap acuh tak acuh tapi itu semua tidak pernah mematahkan semangat Chanyeol untuk merebut kembali hati Sera..

SUNBAE!! I Love You [Chanyeol FF]Where stories live. Discover now