Voor de zoveelste keer lees ik de wiskunde opgave over. Hoe ik anders mijn huiswerk altijd in twintig minuten af heb zit ik nu al minstens een uur over een paar opgaves te tobben. Ik weet niet wat het is maar ik denk steeds weer aan wat May tegen me zei. Dat ik moest gaan onderzoeken wie dat steeds deed enzo. Ergens wil ik het super graag weten, maar wat als het nou heel schokkend is ofzo?
Oké, ik moet nu echt verder gaan! Helaas, checkt mijn wiskunde docente het huiswerk altijd. Je moet het haast wel maken. Gelukkig, hebben we zo'n nerd in de klas die soms wel eens de antwoorden in de groepsapp zet. Dan is het maar gewoon afwachten.
Met een klap doe ik mijn wiskunde boek dicht. De rest van mijn huiswerk had ik al af in de les en sommige in het tussenuur, dus nu kan ik vol op genieten van een voor de rest huiswerkvrije dag. Ik ga naar beneden en laat me daar zakken op de bank. Mijn hand glijdt over het zilveren Apple icoontje van mijn laptop. Met een goede Netflix film zal ik me vast een stuk onbezorgder voelen. Dat hoop ik tenminste.
-
Het was een geweldig idee om een film te kijken bedenk ik me als de aftiteling van 'Mockingjay part 2' over het beeldscherm heen valt. Ik pak mijn telefoon en check of de nerd al de antwoorden door heeft gestuurd. Yep gelukkig! Dat schrijf ik zo wel even over. Na het eten ofzo.. Nu eerst even genieten. Ik leg mijn hoofd op een kussen dat op de bank ligt en check mijn andere berichten. Jahoor, May heeft me weer eens één berichtje gestuurd. Het zal ook een keer niet zo zijn.
Ben aan het nadenken over een idee om die gast van jou te betrappen. Denk jjj ook ff mee?
Ten eerste is het mijn gast niet, en ten tweede wil ik hem helemaal niet betrappen. Ik wil er minstens voor zorgen dat hij me niet meer lastig valt. Dat is toch niet betrappen? Misschien moet ik hem er wel voor betrappen. Waarom wordt ik opeens zo ingezogen in het spionnenleven. Betrappen, idee bedenken.. Oké, meer woorden kan ik niet verzinnen dat geef ik toe. Ik wil gewoon niet dat ik één of andere gast moet betrappen ofzo.
Ik weet niet of ik hem wil betrappen
Is dat subtiel genoeg? Hopelijk want ik heb geen zin in al dat gezeur. Straks krijgen we nog straf ofzo. Nee dankje. Waarom moet ik lastig gevallen worden door één of andere gast? May zou het moeten zijn waar bij dat gebeurt. Dat zou ik haar niet gunnen ofzo, want ik hou wel van haar. Maar zij kan tenminste terugvechten. Ja, natuurlijk kan ik het. Maar ik weet niet of ik het wil. Ik krijg weer een berichtje van May binnen.
Doe niet zo idioot natuurlijk wil je dat! Wil jjj dan je hele leven opgescheept zitten met zo'n gast die je allemaal stomme dingen bezorgd?
Misschien heeft ze wel gelijk. Of misschien?, natuurlijk heeft ze gelijk! Maar ik durft het niet. Niet met de kans dat er iets ergs kan gebeuren met mij of May.
Als Whatsapp niet zoiets stoms had bedacht als de twee blauwe vinkjes had ik May's bericht aan me voorbij laten gaan. Maar niks terugzeggen komt zo negerend over.
Ik zal erover nadenken. Je weet het na het weekend! kga offline X
Erover nadenken.. Dat klinkt alsof ik een beslissing moet maken die mijn hele leven op zijn kop zal zetten. Moet ik dat dan ook? Misschien moet ik het niet maar wil ik het wel. Het kan toch niet zo doorgaan? Of wel? Misschien is mijn leven gewoon voorbestemd om een groot ongeluk te worden. Misschien zal ik op een dag wel altijd ongeluk hebben elke dag. En misschien moet ik alles maar gewoon lekker laten en het gewoon doen. Misschien dan he?
-
Na het eten schrijf ik mijn wiskunde huiswerk over. Ik maak expres een paar foutjes zodat het nog een beetje geloofwaardig overkomt. Eigenlijk zou ik wel met een rode pen alle foutjes kunnen doorstrepen, maar dan vraagt die gast zich zeker weer af hoe ik nou weet dat dat fout is. Zoals ik al zei is die persoon die me dit heeft doorgestuurd een nerd. En dan vooral een wiskunde nerd. Die zal dit echt wel goed hebben hoor!
Nadat ik mijn wiskunde huiswerk helemaal tot in de puntjes overgeschreven heb check ik mijn agenda op toetsen die de komende weken me tegemoet zullen komen. Yes, het zijn er maar een paar. Dat valt nog wel te over zien. Wiskunde, Engels en Nederlands. Wiskunde is best moeilijk en Engels ook wel, maar Nederlands is een van mijn beste vakken. Dan kan ik toch ergens nog een goed cijfer voor halen.
Ik blader nog even door mijn agenda. Foto's van mij en May staan op me te wachten. Misschien is dit hét teken?
- - -
Misschien wel..?
Ik vind het echt suuper dat jullie mijn boek lezen! Echt ik ben er super blij mee! Thxx iedereen echt waar.
Het gaat niet heel goed met de hoofdstukken voor dit verhaal. Mijn inspiratie is best slecht en ik heb nog maar één hoofdstuk af. Best balen, maar ik beloof jullie dat ik dit verhaal af ga maken.
Xxx
JE LEEST
vrijdag de dertiende
Teen FictionDe 15 jarige Amira zit in Vmbo 3. Haar leven is best oké. Goede cijfers, leuke vriendinnen etc. Wat wil je nu nog meer? Toch is Amira's leven niet helemaal perfect. Er worden namelijk met Amira soms nogal stomme grapjes uitgehaald. Maar niet altijd...